אולם הישיבות של מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
אולם הישיבות של מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

השאלה שמעסיקה את המערכת הפוליטית בעיר: מי עומד מאחורי סקר שנשלח לתושבים?

תושבים בעיר קיבלו אתמול (שני) מסרון לטלפון הסלולרי, שבו התבקשו להשיב על סקר, שכלל שאלות על מידת שביעות הרצון מתפקוד העירייה בתחומים שונים, וכן שאלות לקראת הבחירות לראשות העירייה. שמו של יהב עלה בשאלות לצד מועמדים פוטנציאליים נוספים, ואילו שמו של אביהו האן נעדר מהן

פורסם בתאריך: 22.3.22 01:39

אתמול (שני) קיבלו תושבים בעיר מסרון לטלפון הסלולרי, שבו התבקשו להשיב על 14 שאלות סקר תחת הכותרת "מדגם תושבים מקיף על תפקוד עיריית חיפה". לצד שאלות שעסקו בתפקוד העירייה בתחומים שונים, כלל הסקר גם שאלות על הבחירות לראשות העיר ב-2023, לרבות שאלה למי יצביעו לראשות העירייה.

השאלה הראשונה בסקר הייתה: "האם, לדעתכם, העיר חיפה צועדת בשנים האחרונות בכיוון הנכון או בכיוון הלא נכון". לשאלה זו ניתנו חמש אפשרויות של תשובה: כיוון מאוד לא נכון, כיוון לא נכון, כיוון נכון, כיוון מאוד נכון ואינני יודע.

השאלה השנייה עסקה במידת שביעות הרצון מהשירותים שניתנים על ידי העירייה, ביניהם מתן שירותי חינוך בכל הגילאים – מהגן ועד התיכון, שירותי רווחה וסיוע לנזקקים, ניקוי ופינוי גזם וגרוטאות במרחב הציבורי, טיפוח הגינון וחזות פני העיר, פעילות תרבות פנאי וספורט ומתן פתרונות לבעיית חזירי הבר.

שאלות נוספות נגעו למצב הפוליטי, אליו נקלעה ראש העירייה עינת קליש-רותם, לאחר הקמת המועצה הלעומתית. כך, אחת השאלות הייתה: "מי, לדעתך, אשם ונושא באחריות למשבר הניהולי, לאור העובדה שקליש-רותם אינה מסוגלת לאשר תקציב במועצה". אפשריות התשובה היו: קליש-רותם, הצוות הניהולי הבכיר של קליש-רותם, חברי האופוזיציה, התושבים עצמם או אין עמדה בנושא. שאלה נוספת בנושא הייתה: "מהו, לדעתכם, הפתרון המועדף לאור המצב אליו נקלעה העיר". אפשרויות התשובה היו: התפטרות ראש העירייה קליש-רותם ובחירת ראש עיר אחר, המשך המצב הקיים, מינוי מועצה חדשה מטעם משרד הפנים או אינני יודע.

באשר למידת שביעות הרצון מתפקודה של קליש-רותם נשאלה השאלה: "עד כמה אתה מרוצה או מאוכזב מתפקוד ראש העיר קליש רותם, כשהתשובות הן ממרוצה מאוד ועד מאוכזב ואין עמדה.

כמו כן נבדקה בסקר מידת האהדה לדמויות פוליטיות בעיר, בהן קליש-רותם, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד, סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר, יו"ר סיעת הליכוד שמשון עידו, המשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון דוד עציוני, סגנית ראש העירייה סופי נקש, השר לשעבר משה כחלון וראש העירייה לשעבר יונה יהב. אפשרויות התשובה היו: אוהד מאוד, אוהד, לא אוהד או לא מכיר.

 

 

בשאלה נוספת התבקשו התושבים להשיב למי הם היו מצביעים לראשות העירייה – לשי באב"ד, ח"כ או שר בכיר לשעבר בעל ניסיון ציבורי, יהב או קליש-רותם. התשובות: אף אחד, טרם החלטתי, אחד מחברי מועצת העיר הוותיקים.

השאלה האחרונה נגעה לאפשרות, לפיה יהב יתמודד בבחירות: "אם בבחירות הבאות שיתקיימו בעוד כשנתיים יחליט ראש העיר לשעבר יונה יהב להתמודד שוב לראשות העירייה מול שאר המועמדים שהתמודדו בסבב הבחירות האחרון, למי, להערכתכם, תצביעו". הנשאלים התבקשו לבחור בין יהב, קליש-רותם, דוד עציוני, מועמד אחר או טרם החלטתי.

הסקר, כצפוי, מעורר סקרנות במערכת הפוליטית המקומית, בעיקר סביב השאלה מי עומד מאחוריו, בהתחשב בעובדה שמצוין בו שמו של יהב, ולעומת זאת נעדר ממנו שמו של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן. נחשון צוק, שמשון עידו, סופי נקש ומיכי אלפר הכחישו, כי מדובר בסקר מטעמו של מי מהם.

יהב מסר בתגובה: "אני לא קשור לשום סקר מקצועי. הסקר היחיד שאני עובר מדי יום הוא האהדה ברחוב שרק מתעצמת. אבל גם מחוץ לעיר".

לפני כשבועיים פורסם בלעדית ב"כלבו – חיפה קריות" סקר, שהזמינה סיעת חיפה מתחדשת בראשות דוד עציוני וסימן את יריית הפתיחה של קמפיין הבחירות, למרות שיש עוד שנה וחצי לקיומן. הסקר הנוכחי רק מחזק את העובדה, כי מתחת לפני השטח רוחשת לה פעילות של מתמודדים, שמנסים בשלב זה להבין לאיזה כיוון נושבת הרוח בקרב הציבור החיפאי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר