איילת שקד (צילום: עודד קרני)
איילת שקד (צילום: עודד קרני)

מועצת השינוי מבקשת משקד להורות לקליש לא לדחות את ישיבת התקציב הקרובה

יומיים אחרי שראש העירייה ביקשה במכתב מהשרה שקד מתן ארכה לאישור תקציב 2022, מגיעה תגובת חברי מועצת השינוי. במכתב לשקד מבקשים חברי מועצת השינוי נוכחות של נציג משרד הפנים בישיבות התקציב, וטוענים, כי בקשת הארכה של קליש היא למראית עין בלבד, שכן כל מטרתה היא שמועצת העיר תפוזר והיא תישאר בתפקידה

פורסם בתאריך: 25.3.22 01:53

חברי מועצת השינוי שלחו אתמול (חמישי) מכתב לשרת הפנים איילת שקד, שבו הם מבקשים ממנה להורות לראש העירייה קליש-רותם לא לדחות את ישיבת  מועצת העיר על התקציב הקבועה ליום שלישי הקרוב, 29 במארס, וכן, להוציא הנחיה מטעמה, כי את ישיבת התקציב הזו וכל ישיבה אחרת ילווה הממונה על המחוז או נציג מטעמו במחוז חיפה במשרד הפנים.

מכתבם של חברי מועצת השינוי לשרת הפנים נשלח בעקבות המכתב ששלחה קליש-רותם לשקד ביום שלישי השבוע. במכתב, שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", מבקשת קליש-רותם מהשרה מתן ארכה קצרה לאישור תקציב 2022.

כותבים חברי מועצת השינוי לשקד: "בהמשך למכתב בקשתה של ראש העיר חיפה מ-22 בחודש ליתן לה ארכה נוספת לאישור התקציב, הח"מ – חברי מועצת העיר חיפה – מבקשים להעמיד על דיוקן את הטענות שהובאו בבקשת ראש העיר, ולשתף בחשש, כי ראש העיר מנסה לעכב קיום דיון לאישור התקציב העירוני, ובמקביל מפעילה לחצים על גזבר העירייה והיועצת המשפטית כפי שיפורט בהמשך. לאור האמור לעיל, אנו מבקשים מכבודך לפקח מקרוב וללוות את תהליך אישור התקציב הרגיל לשנת 2022 בעיריית חיפה, ולהפציר בפני ראש העיר כי ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין לאישור תקציב 2022, אשר נקבעה ל-29 בחודש לא תידחה".

במכתבם טוענים חברי מועצת השינוי, כי קליש מעוניינת לבטל ישיבות מועצה, שנקבעו לסוף החודש, כדי לא להעביר את השינויים שהם עשו בתקציב וכדי שהעירייה תעבוד על תקציב של 1 חלקי 12 בהיעדר תקציב מאושר.

מוסיפים חברי מועצת השינוי במכתבם: "חברי ועדת הכספים התגייסו, תוך השקעה עצומה מצדם, הצליחו להטמיע אחוז שינויים רב יותר וזאת תוך שמירה על מסגרת תקציב מאוזנת וברת ביצוע. הישיבה המצוינת מעלה זומנה למועד זה על ידי ראש העיר, אך היא בחרה שלא להגיע גם אליה, למרות הידיעה, כי צפויים להיות מוצגים בה אותם שינויים. חברי הקואליציה בחרו גם הם להיעדר מהדיון, וחמור מכך, גם מנכ"ל העירייה בחר להמשיך ולהחרים את ישיבות ועדת הכספים, כולל ישיבה חשובה זו, ואף נתן הנחיה מפורשת לבכירי העירייה לא להתייצב על אף בקשת יו"ר הוועדה וחבריה.

"חשוב לציין כי ראש העיר, באמצעות מזכירת העיר, זימנה בד בבד לזימון לוועדת כספים ישיבת מועצה שלא מן המניין על התקציב ל-23 בחודש. אלא שכעת, כאשר היא מבינה שהשינויים אשר הוצעו על ידינו הם כדת וכדין ובמסגרת הסמכות הנתונה לחברי מועצה, מנסה ראש העיר לדחות את 'הקץ', להמשיך לעבוד בתקציב של 1 חלקי 12 בתקווה, כי היעדר אישור תקציב בזמן יביא לפיזור מיידי של המועצה, והורתה לדחות הדיון הקבוע מ-23 ל-29 בחודש. במסווה של דחיית הדיון לסוף המועד הנדרש בדין לאישור התקציב 'לצורך בחינת השינויים', שהובאו על ידי המועצה, ראש העיר פועלת כדי לדחות גם את הישיבה הנדחית על ידה לסוף החודש, ולחילופין, לגרום לכך שלא תהיה בה הצבעה על התקציב בכל דרך אפשרית".

עוד טוענים חברי מועצת השינוי: "השינויים שבוצעו על ידינו, הוטמעו בהצעת התקציב מטעם ראש העיר והועברו במסודר גם בקובץ דיגיטלי, כדי להקל ככל הניתן על אגף התקציבים, כך שיהיה ניתן לבחון אותם בקלות בהיבט התקציבי. כל השינויים שהוצעו על ידינו נעשו מכוח סמכותנו כחברי מועצת העיר שהיא הגוף המוסמך לקביעת מדיניות על פי החוק. השינויים שהוצעו הם חוקיים והתקציב הוא מאוזן ובר ביצוע על פי חוות דעת ממיטב המומחים במדינת ישראל".

עוד טוענים חברי מועצת השינוי במכתבם, כי הבקשה של קליש-רותם למתן ארכה באישור התקציב היא למראית עין בלבד, שכן היא נשלחה לשרה שקד רק לאחר ששקד עצמה כבר הודיעה השבוע כי תיתן ארכה של חודש להעברתו. "לשמחתנו", כותבים חברי מועצת השינוי, "ראש העיר נכנעה להוצאת המכתב לאחר התבטאותך החד משמעית בכנס ערי המפרץ השבוע, כי בכוונתך לאשר לנו ארכה של חודש ימים לאישור התקציב, ומשכך, לא השארת לה ברירה ולאחר התייעצות עם יועציה המשפטיים הבינה שאין מנוס אלא מהגשת בקשה דחופה זו לכבודה".

 

 

במכתבם מתעמתים חברי מועצת השינוי עם הנתונים שהציגה קליש-רותם במכתבה לשקד וסותרים אותם. "חשוב לנו ליידעך, שבין המציאות לבין הדרך, בה ראש העיר מציגה את הדברים במכתבה אלייך, אין אפילו חוט מקשר. כך לדוגמה, ראש העיר הביאה את הגזבר הקודם לחתום על הרשאות בסכום של למעלה מ-50 מיליון שקלים ללא כל כיסוי תקציבי (לא התקבל ביטוי בספרים עד כה), ראש העיר לא סגרה גירעונות סופיים בתב"רים (תקציבים בלתי רגילים – ב"כ) בסכום של למעלה מ-120 מיליון שקלים, ובנוסף, ניפחה את עומס המלוות של העירייה ב-380 מיליון שקלים בשנתיים האחרונות. אין לח"מ אלא להניח, כי עובדות חמורות אלה ידועות למשרד הפנים, ואם לאו, טוב יעשה אם יברר עובדות אלה בהקדם.

"עובדה פשוטה נוספת ניתן לראות בנפח התקציב הבלתי רגיל בשנת 2021, שנותן אינדיקציה ברורה על התפתחות העיר וההשקעה הנעשית בה, אשר הצטמק לחצי. יצוין, כי ברקע הדברים גם לקיחת הלוואות מנופחות בשנתיים האחרונות וגביית חובות מתיקים משפטיים במאות מיליונים, אותה החל ראש העיר הקודם יונה יהב (המחוז מודע לכך), הם אלו שהביאו את הגידול בקרנות הפיתוח בהן מתגאה ראש העיר".

לסיכום כותבים חברי מועת השינוי לשקד: "אנו מתריעים בפנייך, כי קיים חשש ממשי וודאי לאי כינוס מועצת העיר או ניסיון לדחייתה מסיבות שונות ומשונות, כדי להגיע ל-31 בחודש שבו התקציב לא יאושר כדי שמועצת העיר תפוזר וקליש-רותם תמשיך לכהן כראש העיר ללא מועצה. לידיעתך, על אף שראש העיר הביאה בפנינו תקציב בגרסה החמישית, שאין בו כל חזון או תוכנית עבודה, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר חיפה , קליש נמנעה מלהביא תקציב פיתוח לאישורנו, יש לנו עניין רב להמשיך לשרת את תושבי העיר ולמנוע את ההתרסקות של העיר ככל האפשר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר