היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שלושה ימים לפקיעת המועד הרשמי לאישור התקציב: יועמ"ש העירייה הוציאה הנחיות לחברי המועצה

כשברקע שלוש ישיבות תקציב רצופות השבוע, שלחה עו"ד ימית קליין מכתב ובו הנחיות על האופן שבו יש להתנהל בישיבות התקציב. בסיכום מכתבה היא מדגישה, כי לא תתקיים הצבעה על השינויים בתקציב, שביצעו חברי מועצת השינוי, לפני שמ"מ גזבר העירייה יקבע כי הם מאוזנים וברי ביצוע

פורסם בתאריך: 28.3.22 16:31

בעוד שלושה ימים (31 במארס) יפקע המועד הרשמי לאישור תקציב העירייה לשנת 2022.

כפי שכבר פורסם, מועצת השינוי התנגדה לטיוטות התקציב, שהביאה ראש העירייה עינת קליש-רותם, וניסחו בה שינויים. לטענתם, קליש-רותם מעוניינת לא להעביר את התקציב, ובכך להביא את מועצת העיר למצב, שבו שרת הפנים איילת שקד תצטרך להכריע באחת משתי האפשרויות: האם לפזר את המועצה ולהותיר את ראש העירייה בתפקידה, או לפזר את המועצה וגם להעביר את ראש העירייה מתפקידה. הסיכוי של האפשרות השנייה נמוך יותר.

לפני כשבועיים הגישו חברי מועצת השינוי בקשה לשקד להארכת המועד לאישור התקציב בשלושה חודשים, אולם בשבוע שעבר הצהירה שקד, כי היא מוכנה לתת ארכה של חודש להעברת התקציב. הצהרה זו הכניסה את המערכת הפוליטית לסחרור.

כעת נודע, כי היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, הוציאה מכתב הנחיות לגבי כיצד אמורים הדיונים על התקציב להתנהל, וזאת על רקע שלוש ישיבות המועצה שאמורות להתקיים ברציפות השבוע.

במכתב, אותו שלחה למזכירת המועצה עדנה אברהם הררי, כותבת קליין: "בשל חשיבות ומורכבות הנושא המונח על סדר יומה של המועצה ולנוכח האינטרס הציבורי החיוני בקידום אישור תקציב העירייה לשנת 2022, אודה על העברת הנחייתי הבאה לידיעת כלל חברי מועצת העיר לשם הבהרת האופן שבו יתנהלו דיוני התקציב בישיבות המועצה…. על מנת שיובטח כי קיום הדיונים ודרך התנהלותם, יאפשרו דיון ענייני ומקצועי בהצעת התקציב שהונחה על שולחנה של המועצה ובהצעות השינויים שהועלו ונדונו בישיבות ועדת הכספים, להלן יפורטו עיקרי המתווה הפרוצדורלי לאורו יתנהלו דיוני המועצה – מתווה שתכליתו מכוונת להבטחה שכל חברי המועצה יעשו כל שלאל ידם על מנת שהתקציב יאושר במועדו, וזאת לשם הבטחת התנהלותה התקינה של העירייה והבטחת אספקת שירותים מלאה, סדירה ותקינה לתושבי העיר".

ההנחיה הראשונה של קליין היא כי לא תחול הגבלה על זמן הדיבור של חברי המועצה, וזאת "לשם הבטחת קיום דיון מלא, יסודי ומקיף בכלל סעיפי הצעת התקציב ובהצעות השינויים".

הנחיה נוספת, לצד החובה להקפיד על קיום דיון חופשי וענייני: "יש להבטיח את מהלכה התקין של הישיבה, ומשכך כל הפרעה תוביל להפסקת הדיון". כלומר, לראש העיר שמורה הסמכות להעיר ולהתריע בפני חבר מועצה שמפריע לניהול התקין של הדיון ואף להוציאו מהאולם במקרה הצורך, כאשר היא רשאית להתיר את כניסתו לשם הצבעה בלבד.

קליין מדגישה במכתבה, כי תתקיים הצבעה נפרדת על כל סעיף וסעיף בהצעת התקציב, אלא אם כן כל חברי המועצה הסכימו על דיון והצבעה מאוחדים.

 

 

למרות שלחברי המועצה הסמכות בנושאים מיוחדים, התקציב למשל, לדרוש כי ישיבת המועצה תארך יותר משש שעות, וזאת אם שליש מחברי המועצה מבקשים זאת, קליין ממליצה: "יש להשתדל כי משך הדיון יהא תחום וקבוע מראש, לשמור על מסגרת זמן סבירה ומידתית ולהימנע מהארכת הדיון שלא לצורך מעבר לשש שעות. כותבת קליין: "בדיון נוטלים חלק עובדי עירייה רבים, הנדרשים להתייצב לעבודה למחרת הדיונים, ומשכך, ולאור זימונן של שלוש ישיבות כאמור, מוצע לבחון בכובד ראש האם נדרשת חריגה ממסגרת הזמן המובאת לעיל".

קליין מסכמת את מכתבה: "מובהר בזאת, כי מאחר שחלק מהצעות השינויים שהוגשו על ידי חברי המועצה מצויים בבחינה ובדיקה של מ"מ גזבר העירייה מול גורמי העירייה המוסמכים, הרי שעד לתום הבדיקה על ידי מ"מ גזבר העירייה לא תתקיים הצבעה על הצעת התקציב, וזו תתקיים רק בתום הדיונים על כלל סעיפי הצעת התקציב, על כלל ההסתייגויות שיוגשו בעניינם, ורק לאחר שיתאפשר למ"מ גזבר העירייה… ליתן את חוות דעתו, לאחר בחינת כלל השינויים, כי הצעת התקציב בשינויים שיכול שייערכו בה, מאוזנת וברת ביצוע בהתאם לפקודת העיריות". המשמעות של הנחיה זו היא, כי על הגזבר לקבוע כי השינויים שהוצעו על ידי חברי מועצת השינוי הם מאוזנים וברי ביצוע, וייתכנו סעיפים שבהם הוא יקבע כי השינויים שהביאו חברי מועצת השינוי אינם ניתנים למימוש, דבר העלול לגרור התנגדות מצידם.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר