ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

התחזית: ישיבת מועצת העיר הערב תהיה סוערת במיוחד

על פי החלטה של ראש העירייה, ראשי האגפים והמינהלים, שבהם צפויים פיטורים בהתאם לשינויים בתקציב שמציעה מועצת השינוי, יגיעו הערב (שלישי) לישיבה עם מצגות שהתבקשו להכין. במצגות יפורטו ההשלכות של הפיטורים. גורם בעירייה: "לא יקרה כלום אם חברי המועצה יביטו לראשי המינהלים בעיניים ויגידו שאין להם בעיה עם פיטורי עובדים"

פורסם בתאריך: 29.3.22 01:49

ישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב (שלישי) צפויה לעורר סערה. זאת לאור ההחלטה של ראש העירייה עינת קליש-רותם, לפיה ראשי המינהלים והאגפים, שבהם צפויים פיטורים, יציגו בה מצגות שיפרטו בפני חברי המועצה את ההשלכות של הפיטורים.

שלשום (ראשון) זימנה קליש-רותם את ראשי האגפים והמינהלים לישיבה דחופה. בין המוזמנים: היו מהנדס העיר אריאל וטרמן, ראש מינהל תקס"י (תרבות, קהילה, ים וספורט) יעל השביט, סמנכ"ל משאבי אנוש צפריר רוזן, יועמ"ש העירייה עו"ד ימית קליין, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, הממונה על פרויקט החזירים בעירייה ערן מיכאל, ראש מינהל חינוך אילנה טרוק, ראש מינהל תפעול אוהד דורפמן, סמנכ"לית מערכות מידע וטכנולוגיות שושי לבבי, ראש מינהל הרווחה מאירה קיפרמן ומ"מ ראש העירייה נחשון צוק. בפגישה נקבע כי ראשי המינהלים והאגפים יציגו בישיבת מועצת העיר מצגות על היקף פיטורי העובדים שיצטרכו לבצע בעקבות השינויים שערכה מועצת השינוי בתקציב.

כפי שפורסם בתחילת החודש, ועדת הכספים, הנשלטת על ידי מועצת השינוי, העבירה הצעת החלטה, לפיה ייערכו שינויים בטיוטת התקציב של קליש-רותם, שלא אושרה מספר פעמים במועצת השינוי. על פי השינויים המוצעים על ידי מועצת השינוי, שלושה מינהלים (מינהל אירגון ושירות לציבור, מינהל תקס"י ומינהל רווחה) ומינהלת 2030 – יבוטלו. כמו כן יבוטלו 52.3 התקנים, שהתווספו בהצעת תקציב 2022, ויבוטלו כל התקנים, שנרשמו עד אוגוסט 2021 ולא הופיעו בספר התקציב המקורי לשנת 2021 וטרם אוישו עד היום, לטענתם. כמו כן מציעה מועצת השינוי לבטל את משרותיהם של סגן מהנדס העיר, סגן גזבר העיר, סגן ראש מינהל חינוך וסגן ראש מינהל תפעול.

 

גורם בכיר שהשתתף בישיבה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "המצגות זו החלטה של ראש העיר, כי הן חברי המועצה והן הציבור לא מבינים מה הן ההשלכות של ההצבעה שלהם. ברור שהמצגות יעוררו התנגדות בקרב חברי מועצת השינוי, אבל להחלטות יש השלכות, ולא יקרה כלום אם הם יביטו לראשי המינהלים בעיניים ויגידו שאין להם בעיה עם פיטורי עובדים. גם בתקשורת, כשאתם מציינים, כי יהיו פיטורים בעקבות השינויים שמועצת השינוי ערכה בטיוטה, אתם לא מבינים את המשמעות. בסוף מאחורי הפיטורים עומדים אנשים. אולי כך הם יבינו את ההשלכות של הפיטורים הצפויים".

עו"ד שרית גולן שטיינברג, חברת ועדת הכספים, אומרת בשם מועצת השינוי: "אנחנו מברכים על כך, שסוף-סוף לאחר חצי שנה, שאנו מבקשים לקבל מידע על תוכניות עבודה של כל המינהלים, על הנימוקים לשינויים האירגוניים שביצעה הנהלת העירייה בתקופת קליש-רותם ועל קליטת מאות עובדים חדשים, רבים מהם בשכר בכירים של עשרות אלפי שקלים בחודש – הם יגיעו סוף-סוף למועצת העיר, כדי להסביר על התקציב.

"אנו עומדים מאחורי השינויים שביצענו, שמתמקדים בהקצאת תקציבים לטובת החינוך, הרווחה, הסביבה ועוד. השינויים נועדו בעיקר לעשות סדר בהשתוללות חסרת האחריות של ראש העיר והנהלת העיר בקליטת העובדים שלא לפי החוק. ראש העיר לא בוחלת בשום אמצעי של הסתה נגד חברי המועצה, כאילו אנחנו מפטרים מאות עובדים, כאשר בפועל אנחנו מסיימים העסקה של עובדים בודדים בשכר בכירים שנקלטו שלא כדין. דווקא החלטות מועצת השינוי קובעות, כי לא יפוטרו עובדים ותיקים וכי ייקלטו עובדים נוספים לאגף הרישוי במינהל ההנדסה וברישוי עסקים, כדי לזרז טיפול בבקשות של תושבי העיר. כל המצגות שבעולם והפיליבסטר לא יעזרו לראש העיר. האמת כבר יצאה לאור, והציבור החיפאי כבר יודע שמי שדואג לו ולא למקורבים שלו זו מועצת השינוי".

שרית גולן-שטיינברג (צילום: בועז כהן)

שרית גולן-שטיינברג (צילום: בועז כהן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר