ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הצעה לסדר: ערב הוקרה עירוני לבני המגזר הערבי המשרתים בכוחות הביטחון

חבר מועצת העיר ניר שובר הגיש את ההצעה לסדר בעקבות הסרטון שפרסם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שבו הוא קרא לערבים המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון להניח את נשקם ו"לא לשתף פעולה עם הכיבוש". שובר מציע לקיים את הערב באודיטוריום חיפה ולהפוך אותו למסורת חיפאית

פורסם בתאריך: 11.4.22 20:11

חבר מועצת העיר, ניר שובר, הגיש היום (שני) הצעה לסדר, שבה הוא מבקש לקיים ערב הוקרה לבני המגזר הערבי המשרתים בכוחות הביטחון. הצעתו של שובר מגיעה בעקבות הסרטון שפרסם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, תושב העיר, שבו הוא קרא לערבים המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון להניח את נשקם. מאוחר יותר פרסם יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, פוסט תמיכה בעודה ועורר סערה.

כותב שובר בהצעתו: "הופתענו לגלות סרטון אותו צילם ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת, שבו הוא מפציר מאזרחי המדינה הערבים, הפועלים בכוחות הביטחון, לזרוק את נשקיהם ולא לשתף פעולה עם כוחות הכיבוש. סרטון זה עורר תרעומת ובצדק. בכוחות הביטחון פועלים כתף אל כתף, שוטרים, חיילים ואנשי ביטחון ערבים ויהודים זה לצד זה, מגינים בגופם ובנפשם זה על זה ועל תושבי המדינה. לא פעם, לצערנו, אנו מתבשרים כי שוטר או חייל מהמגזר הערבי נרצח כשהוא מגן על ביטחון המדינה. רק בשבוע שעבר סיפורו של הגיבור, השוטר אמיר ח'ורי, נגע בלב כולנו, כשבאומץ וגבורה הביא לנטרולו של המחבל בבני ברק ומנע הרג של רבים אחרים – פעולת גבורה שלצערנו עלתה לו בחייו. ח'ורי הפך להיות הבן של כולנו, של כל עם ישראל, ללא קשר להיותו ערבי. הטרור לא מבחין בין דם לדם, וכהוקרה על מסירת נפשו יזכה להיות מונצח ברחוב שייקרא על שמו בעיר בני ברק, ובהצעה לסדר שהגשתי לוועדת השמות העירונית גם אצלנו, בחיפה".

מוסיף וכותב שובר: "בשנה שעברה ידעה המדינה טלטלה, כשמתיחות בין יהודים וערבים הגיעה לשיא שכמוהו לא חווינו. גם אנחנו, בעיר שמקדשת את הדו קיום, שבה חיים בכבוד והערכה בני כל הדתות, חווינו זאת. דבריו של עודה, בן העיר חיפה, לא מוסיפים לשאיפתנו להותיר את משקעי העבר מאחור ולצעוד לעבר עתיד טוב יותר. דברים מסוג זה עלולים לערער את מרקם היחסים שבנינו בעיר במשך עשרות שנים.

 

 

"האתגר בהחלט גדול, אבל מול הקשיים והסכנות, גיוס צעירים ערבים לצה"ל ולמשטרה יעניק משמעות ממלכתית יותר למושג 'צבא העם', ובכך תיווצר ההזדמנות להרחיב את המושג 'עם' לכלל הישראלים, ולא רק לאוכלוסייה היהודית במדינה. מבחינת התזמון, עם החתימה על הסכמי השלום האחרונים באזור, העיתוי הוא מושלם, שכן שילובם של ערביי ישראל בצה"ל, וכפועל יוצא גם השתלבותם המוגברת בתוך החברה הישראלית, עשויים לסייע לחיזוק השלום, לשנות כליל את תדמיתה של ישראל במזרח התיכון ולהוביל להסכמים נוספים.

"על כן, למען יידעו בני העיר הערבים, המשרתים בכוחות הביטחון ומגינים עלינו יום וליל, כי הערכתנו נתונה להם, אני מציע לעשות אירוע הצדעה חגיגי עירוני גדול ומשמעותי ולהפוך אותו למסורת חיפאית. את האירוע אני מציע לעשות באודיטוריום במרכז הכרמל. באירוע נקרין סרטים מרגשים, ביניהם סרט על הישגי החברה הערבית למדינה בשבעה עשורים; ניתן פרסים לפעילות ערכית משמעותית למען המדינה; הערב המרגש ישולב עם אומנים מהשורה הראשונה יחד עם חברי הלהקות הצבאיות ולהקות המשטרה; ערב מהנה ומרשים שכולו הנצחה והצדעה ליקירינו והוקרה לכם, ערביי העיר ובני משפחותיכם. יחולקו פרסים למצטיינים במעמד ראש העיר ונשיא המדינה, בכירי המשטרה והצבא, ובעיקר נעביר מסר מחיפה שאתם איתנו, אתם אחים שלנו ואנחנו כולנו שותפים מלאים לבניית הארץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר