עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)
עיריית חיפה (צילום: בועז כהן)

מועצת השינוי: "מעמדה של עיריית חיפה כרשות איתנה – בסכנה"

במועצת השינוי מסתמכים על מדד ההון האנושי לשנת 2022 של הרשויות המקומיות בישראל שפרסם משרד הפנים, ממנו עולה תמונה לא מחמיאה לעיריית חיפה. הציון שניתן לעירייה מציב אותה במדד הנמוך לצד רשויות קטנות. מועצת השינוי: "הנתונים אינם מפתיעים אותנו. חזרנו והתרענו על ההתנהלות המופקרת בקליטת כוח אדם של ראש העירייה וממלא מקומה נחשון צוק"

פורסם בתאריך: 9.5.22 00:40

תמונה לא מחמיאה לעיריית חיפה במדד ההון האנושי לשנת 2022 של הרשויות המקומיות בישראל, שפרסם משרד הפנים. הציון שניתן לעירייה, 68.5 אחוז, מציב אותה במדד הנמוך בין שלושת המדדים הקיימים (גבוה, בינוני ונמוך), לצד רשויות מקומיות כמו אבו גוש, אזור, אכסאל, אלונה, אלעד, באר טוביה, בועיינה-נוג'ידאת, בית שאן, בית שמש, בני ברק, ג'לג'וליה, חורה, חורפיש, טירת כרמל, כרמיאל, כפר שמריהו, מגדל, מזרעה, נתיבות ועוד. בטרם פורסמו ציוני המדד, הם נשלחו לכל הרשויות להגשת ערעורים.

בדוח המדד נכתב: "מדד ההון האנושי בודק רשויות מקומיות על פי התנהלותן בתחום ההון האנושי לפי מספר פרמטרים, ובהתאם לכך, רשויות שביצועיהן היו טובים יקבלו האצלת סמכויות". הפרמטרים שנבדקו ושוקללו במדד כללו כפיפות ישירה של מנהל היחידה למנכ"ל, מדרג ארגוני זהה או עד רמה אחת מתחת ביחס לסטטוטוריים, חריגות שכר לכאורה בשנתיים האחרונות על פי דוח הממונה על השכר; איוש משרות סטטוטוריות כמו מנכ"ל, גזבר, יועץ משפטי, מבקר, מהנדס, מנהל יחידת החינוך ויועצת לקידום מעמד האישה; עמידה בתקן כוח אדם, שאושר בתקציב מול ביצוע בפועל על פי דוח מבוקר אחרון; קיום מנגנון הערכות עובדים ברשות המקומית, וכן ניהול תקין של מכרזים וקליטת עובדים ופרסום במערכת נמ"ר (ניהול מכרזי רשויות – ב"כ).

עוד נכתב בדוח, כי נושאי ההון האנושי שיואצלו לרשויות שזכו לציון "גבוה" כוללים אישור ועדכון חוזים אישיים; קידום שכר תקופתי לעובדים בחוזה אישי נגזרת שכר מנכ"ל על בסיס עמידה ביעדים; עדכון דרגת רשות; אישור קליטת עובדים בחוזה אישי בשכר אמצע או שכר מרבי לטווח השכר הצמוד למשרה ואישור משרה ניהולית חדשה.

במועצת השינוי טוענים, כי הצבת עיריית חיפה במדד הנמוך של ההון האנושי מבין 167 הרשויות שנבדקו, מעלה את החשש, כי המעמד שהוענק לה כעירייה איתנה עלול להילקח ממנה. לדברי גורמים במועצת השינוי, בהתאם לפקודת העיריות, עירייה תוכרז כרשות איתנה על ידי שר הפנים, רק אם תעמוד בקריטריונים תקציביים וכלכליים. לדבריהם, את ההכרזה על עירייה כאיתנה ניתן לבטל על סמך מידע שמקבל השר ממנכ"ל משרדו או מי מטעמו, ולפיו "העירייה ממשיכה לנהל את ענייניה הכספיים ולפעול באופן העלול להביא ליצירת גירעון שוטף בתקציבה, או שהיא ממשיכה לנהל את ענייניה באורח לא תקין או שלא בהתאם להוראות כל דין, אף שהתרה בה".

 

 

ממועצת השינוי נמסר: "הנתונים אינם מפתיעים אותנו. בשנה האחרונה חזרנו והתרענו על ההתנהלות המופקרת בקליטת כוח אדם של ראש העירייה עינת קליש-רותם וממלא מקומה נחשון צוק, לו הואצלו סמכויות כוח האדם. הציון הנמוך, המציב אותנו בשורה אחת עם רשויות קטנות ונחשלות, מסכן את מעמדה של חיפה כרשות איתנה. מעניין את מי קליש-רותם תמצא להאשים הפעם במחדליה. דיוני התקציב המעמיקים שהובלנו ותוכנית ההתייעלות שכפינו על ראש העירייה אמורים לעצור את ההתדרדרות בניהול העיר וההון האנושי בעירייה, אך על ראש העירייה, ועליה בלבד, להפסיק את הניהול הכושל של כוח האדם על ידה ועל ידי נחשון צוק".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

הרשויות האחרות במטרופולין

נשר מוצבת במדד ההון האנושי הגבוה עם ציון של 100 אחוז, גם קרית ביאליק עם ציון גבוה של 99 אחוז, כך גם קרית מוצקין עם ציון של 91.5 אחוז. קרית אתא מוצבת במדד הבינוני עם ציון של 76 אחוז.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר