המבנה המשמש את המשמר האזרחי בעין הים (צילום: בועז כהן)
המבנה המשמש את המשמר האזרחי בעין הים (צילום: בועז כהן)

שלבי בהצעה לסדר: להשיב את מבנה המשמר האזרחי בעין הים לשימושם של תושבי השכונה

חברת מועצת העיר מחד"ש טוענת שבשכונה יש שלושה מבני ציבור, שאינם משרתים את תושבי השכונה. שלבי: "תושבי השכונה הם בעלי זכות מלאה להשתמש במבני הציבור בשכונה שלהם. החזרת המבנים לשימושם באה לתקן עוול של שכונה שנזנחה במשך שנים"

פורסם בתאריך: 25.5.22 16:26

חברת מועצת העיר שהירה שלבי (חד"ש) הגישה לראש העירייה עינת קליש-רותם הצעה לסדר, שבה היא מבקשת להשיב מבני ציבור בשכונת עין הים לשימוש תושבי השכונה.

כותבת שלבי: "בשכונת עין הים, שבה מתגוררים כ-2000 תושבים, יש מחסור אדיר במבני ציבור. בשכונה ישנם שלושה מבני ציבור. האחד, ברחוב העוגן 39, שמשמש גן לחינוך מיוחד שכל תלמידיו אינם תושבי השכונה; השני, ברחוב פייר קינג 1, הוא בניין דו קומתי בשטח של כ-300 מטר, שמשמש את המשמר והאזרחי ואינו משרת את תושבי השכונה, ומתקיימת בו מעט מאוד פעילות; השלישי, בניין ברחוב יאיר שטרן 13, משמש מרכז קהילתי קטן לפעילות של קשישים. זהו בניין לא נגיש ובנוי חדר מעל חדר ללא מעלית. יאיר שטרן הוא רחוב תלול שאין בו תחבורה ציבורית, דבר שמוסיף לבעיית הנגישות לבניין".

שהירה שלבי (צילום: בועז כהן)

שהירה שלבי (צילום: בועז כהן)

עוד כותבת שלבי: "הפעילות היחידה שעיריית חיפה מספקת לתושבי השכונה היא פעילת נוער ומתנ"ס קטן. תושבי השכונה אינם נהנים משירותי חינוך, תרבות וספורט בתוך השכונה ונאלצים לנסוע מחוצה לה במטרה לקבל שירותים אלה…".

 

 

בהצעה לסדר מבקשת שלבי מקליש-רותם, להשיב לשימוש תושבי השכונה שני מבני ציבור, "במטרה שיוכלו לקיים שם פעילות חברתית-קהילתית". כך היא מבקשת "להעביר את פעילות המרכז הקהילתי לבניין של המשמר האזרחי, שהוא בניין מרווח ונגיש. הבניין הזה שימש בעבר מרכז קהילתי וטיפת חלב. אפשר לקיים בו פעילויות של תרבות, חברה, קהילה וספורט. כשלב ביניים ועד שיימצא בניין חלופי למשמר האזרחי, יש לאפשר שימוש משותף בבניין של רחוב פייר קינג, לתושבים ולמשמר האזרחי. תושבי השכונה רואים ברעיון זה כשלב מאוד חשוב והצהרת כוונות של העירייה לטובת תושבי השכונה. חשוב להדגיש שנכון להיום פעילות המשמר האזרחי נמוכה מאוד בשכונה, ולכן רעיון השימוש המשותף כשלב ביניים הוא רעיון ריאלי וגם הוגן".

עוד מבקשת שלבי "להעביר את גן החינוך המיוחד למקום אחר בעיר ולהכשרי את בניין הגן לצורך פעילות קשישים. זהו מקום נגיש ומרווח עבור האוכלוסייה המבוגרת שאינה מצליחה לטפס במעלי ההר על מנת להגיע לפעילות ברחוב יאיר שטרן… הבניין של המרכז הקהילתי הקיים ברחוב יאיר שטרן ישמש מרכז נוער. בני נוער יכולים להתמודד עם בעיית הנגישות שלו".

שלבי: "תושבי שכונת עין הים-ואדי אלגמ'אל הם בעלי זכות מלאה להשתמש במבני הציבור בשכונה שלהם. החזרת המבנים לשימושם היא חלוקה הוגנת וצודקת ובאה לתקן עוול של שכונה שנזנחה במשך שנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר