קיריל קארטניק (צילום: בועז כהן)
קיריל קארטניק (צילום: בועז כהן)

קארטניק בשאילתה לראש העירייה: "איבדנו שליטה על טיילת חוף הכרמל"

חבר המועצה מצטט בשאילתה דברים שכתב בפייסבוק תושב דרום הארץ, לאחר שביקר בטיילת בחיפה. "צעירים ערבים משתוללים", הוא כתב, "נוהגים בפרעות, מרעישים, והכי גרוע זורקים הערות לבנות שלי. חייב בצער להודות שחוויית הטיול עם משפחתי בטיילת הזכירה לי את הפזורה הבדואית ליד הבית"

פורסם בתאריך: 1.6.22 11:22

חבר מועצת העיר קיריל קארטניק הגיש לראש העירייה עינת קליש-רותם שאילתה בנושא הגברת הביטחון בטיילת חוף הכרמל. את השאילתה הגיש קארטניק בעקבות פוסט בפייסבוק שפורסם בשבת האחרונה.

וזו לשון הפוסט, שקארטניק מביא בשאילתה:

"שלום לחיפאים. אמנם אני מהדרום אבל אוהב להגיע אל העיר היפה שלכם. בתור אורח לרגע חייב להעלות נקודה חשובה. הטיילת שלכם לא נופלת מזו של תל אביב או הרצליה וכיפית מכל בחינה. אתמול, שישי בלילה, חייב בצער להודות שחוויית הטיול עם משפחתי בטיילת פחות הזכירה את הרצליה ויותר את הפזורה הבדואית ליד הבית. צעירים ערבים משתוללים, נוהגים בפרעות, מרעישים, והכי גרוע זורקים הערות לבנות שלי. כל זה בסביבות 23:00 באזור מלון לאונרדו. שום משטרה, שום אכיפה. הפקרות מוחלטת. חברים, אם המקום המקסים הזה יקר לליבכם ואתם מעוניינים שאנשים מחוץ לעיר ימשיכו להגיע, אתם חייבים לדאוג לחוק וסדר".

קארטניק מבקש בשאילתה לדעת כמה פקחים שומרים על הסדר בערבי הקיץ בטיילת חוף הכרמל; מה עושה ראש העירייה על מנת להגביר את תחושת הביטחון בטיילת, וכן מהו תקציב הביטחון של הטיילת והאם צריך להגדיל אותו.

 

 

קארטניק ל"כלבו – חיפה והקריות": "ביום שבת בערב ראיתי שתייגו אותי באחד הפוסטים בקבוצה 'חיפאים מצייצים' והיה רשום שם שאחד המבקרים שהגיע אלינו מעיר אחרת לבלות בחוף הכרמל חווה חוויה לא נעימה. לצערי הוא צודק. מזמן איבדנו את השליטה על חלק הצפוני של החוף (מתחת למרידיאן). מי הנפגע העיקרי? אלו הם העסקים והתושבים, ואני רק רוצה להזכיר שהעסקים הם המנוע צמיחה של העיר.

"אני מקבל תלונות רבות על מפגע רעש באזור הזה. נהגים, רובם מהמגזר, באים לעשות פוזות מול המסעדות; רכבי מרוצים שנוסעים במהירות. לא יודע איך עד היום עוד לא קרה שם אסון ולא דרסו מישהו; הערות לא במקום לבנות זה לא משהו חדש… ועכשיו, עד שמגיעים אלינו מבקרים מערים אחרות, אז גם אותם מבריחים".

מוסיף קארטניק: "אני רק רוצה להדגיש שהטיילת שלנו היא בין היפות בארץ אם לא היפה בהן. יש שני פתרונות קלים בנושא: להגדיל את מספר הבמפרים באזור, ככה שרכבים ואופנועים לא יוכלו לנסוע שם מהר. אני אישית מתחנן מתחילת קדנציה למנהל אגף הדרכים והסגן שלו להתקין שם במפרים, ועד היום לא נעשה. עברו כבר שלוש שנים וחצי; להגביר את הביטחון באזור, ואם צריך לעשות בדיקות יזומות של תעודות זהות. ראש העיר צריכה לשבת עם מפקד המשטרה ולראות איך פותרים את הסוגיה הזאת ומחזירים את תחושת הביטחון לתושבי חיפה והתיירים שמטיילים באזור הזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר