ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

ועדת הכספים לא אישרה את בקשת העירייה להעלות את תעריפי הארנונה לשטחי מסחר

העירייה ביקשה להעלות את תעריף הארנונה לשטחי מסחר בגין קרקע לא תפוסה לשנת 2023 בשיעור של 2 אחוז מעבר להעלאה האוטומטית של משרד הפנים שעומדת על 1.37 אחוז. יו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "את ההעלאה יש להשית על מפעלים מזהמים ולא על האזרח הקטן או על העסקים, שגם ככה קורסים תחת נטל הארנונה ובורחים לערים השכנות"

פורסם בתאריך: 6.6.22 19:59

ועדת הכספים דחתה בישיבתה היום (שני) את בקשת העירייה לאשר העלאה חריגה בתעריפי הארנונה לקרקע לשנת 2023 בשיעור של 2 אחוז, מעבר לעדכון השנתי של משרד הפנים, שיעמוד בשנה זו על 1.37 אחוז. מהבהרות שניתנו לבקשת חברי הוועדה עלה, כי מדובר בהעלאה לשטחי מסחר בגין קרקע לא תפוסה.

בתזכיר שהוגש לוועדה נכתב: "על פי צו הטלת הארנונה של עיריית חיפה, מוטלת ארנונה כללית על קרקע – הן בפריט החיוב הנפרד לקרקע והן ביתרת פריטי החיוב הקבועים בצו לשימושים אחרים. העיר חיפה כוללת עתודות קרקע עצומות בשטח כולל של 7 מיליון מ"ר, שחלק מהן אינו מנוצל באופן מיטבי. במטרה לקדם התחדשות עירונית, תוך עידוד שימוש בעתודות הקרקע הקיימות, מוצע להעלות את התעריפים הקבועים לקרקע בכלל פריטי החיוב המפורטים בצו הטלת הארנונה כתמריץ לניצולה האופטימלי".

עוד נכתב בתזכיר: "זאת ועוד. לאורך השנים לא התבקשה כל העלאה חריגה בתעריפים שנקבעו לחיוב קרקע בחלקם של פריטי החיוב, וכיום מעוגנים בצו הטלת הארנונה תעריפי קרקע הנמוכים מהתעריפים הקבועים בחלקם של צווי הטלת הארנונה ברשויות סמוכות ו/או דומות ומהתעריפים המרביים הקבועים בתקנות הסדרים. לאור האמור לעיל, החליטה מועצת העיר במסגרת אישור צו הטלת הארנונה לשנת 2022 לאשר העלאה חריגה בארנונה של כלל תעריפי הקרקע הקבועים בצו המיסים בשיעור מרבי של 4.98 אחוז מעל תעריף הארנונה החוקי לשנה זו. החלטת מועצת העירייה לא אושרה על ידי השרים, ומשכך הארנונה לקרקע הועלתה בשיעור העדכון לשנת 2022 בלבד.

 

 

"בהיעדר פרסום קווים מנחים עד למועד עריכת פנייה זו, מבוקש לשוב ולהציע למועצת העירייה להגיש בקשה להעלאה חריגה, אך מתונה, של כלל תעריפי הקרקע הקבועים בצו המיסים (למעט פריטי חיוב בגינם מוצע לאשר העלאה/הפחתה חריגה נפרדת) בשיעור מרבי של 2 אחוז מעל תעריף הארנונה החוקי לשנת 2023".

סופי נקש (צילום: עמית עזריאל)

סופי נקש (צילום: עמית עזריאל)

יו"ר ועדת הכספים, סופי נקש: "ועדת הכספים אינה מוצאת לנכון להעלות את הארנונה על קרקע שאינה תפוסה. חיפה היא אחת הרשויות שבה הארנונה היא מהגבוהות בארץ, ולכן את ההעלאה יש להשית על מפעלים מזהמים כבתי הזיקוק ותחנות דלק ולא על האזרח הקטן או על העסקים, שגם ככה קורסים תחת נטל הארנונה ובורחים לערים השכנות. מנגד, אישרנו העלאת תעריף הארנונה למפעלים מזהמים בשיעור של 4.98 ותחנות דלק ב-10 אחוז מעבר לעדכון האוטומטי של משרד הפנים. מהנתונים שהוצגו לנו, עולה בבירור, כי תחנות דלק בחיפה משלמות 50 אחוז פחות מאשר בתל אביב וירושלים ו-40-30 אחוז פחות מאשר בערים במטרופולין. כמו כן אישרנו העלאה למתקנים סלולאריים. את ההעלאות שאמורות להיות מושתות על תושבי העיר והעסקים – ביטלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר