קיריל קארטניק (צילום: בועז כהן)
קיריל קארטניק (צילום: בועז כהן)

מסיבת יום ההולדת של חבר המועצה קארטניק הופסקה על ידי פקחי העירייה

את שאירע בשבת במסיבה שהתקיימה במסעדה בחוף הים, כשהתבקש בשעה 19:30 להנמיך את עוצמת המוזיקה ולמקום אף הוזמנה משטרה, מפרט קארטניק במכתב ליועצת המשפטית של העירייה ומוסיף: "לפי הנתונים האחרונים, יש בריחת צעירים מאסיבית מהעיר, ועד שיש מקום שמחבק אותם ועושה משהו למענם, בא הפיקוח של העירייה ומחבל בכל יוזמה"

פורסם בתאריך: 14.6.22 00:57

חבר מועצת העיר קיריל קארטניק אירגן לעצמו בשבת האחרונה מסיבת יום הולדת במסעדה בחוף הים, במהלכה הגיעו פקחי עירייה למקום ודרשו להנמיך את עוצמת המוזיקה למצב מינימלי.

קארטניק: "כנראה שיש משפחה שמתלוננת כל הזמן על רעש בחוף הים, ואני לא מצליח להבין למי זה יכול להפריע? ממתי כמה אנשים יכולים לשלוט לנו על כל הטיילת? בשעה שבע וחצי בערב בא פקח עירייה ואמר שהמוזיקה רועשת ושננמיך. כשאמרתי לו שאנחנו בחוף הים, במסעדה שנמצאת בשטח פתוח, הוא בכל זאת התעקש שננמיך והתחיל להתעצבן עליי. שבע וחצי בערב, המסעדה מלאה באנשים צעירים מכל קצות של העיר, והפיקוח מתעקש לסגור את המסיבה. עד שבעיר שלנו כבר יש מקום בילוי, שבאים אליו צעירים ולא בורחים ממנו…".

מוסיף קארטניק: "אמרתי לפקח שזה לא מקובל ויש חוק שמתיר מוזיקה עד 23:00. מה עשה? הלך הביא משטרה. שאלתי את השוטר על סמך מה הוא מחליט שהרעש חזק. הוא ענה לי שיש לו את הסמכות מבחינת החוק להחליט אם רמת הרעש סבירה או לא. לא הצלחתי להבין את זה וגם לא רציתי להתווכח, למרות שהייתי בטוח שהוא לא צודק וזה לא חוקי. איך אנשי החוק יכולים להחליט מהי מוזיקה סבירה בלי מד דציבלים? בקיצור בלי שום התרעה, הנמיכו את המוזיקה לרמה של מוזיקה בספא. נראה לך הגיוני? בעלי העסקים, שלא רוצים לריב, מנמיכים את המוזיקה, כי הם מפחדים".

בעקבות המקרה פנה קארטניק ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, בדרישה לפתוח בבדיקה.

 

 

קרטאניק בפנייה לקליין: "אבקש כי תפתחי בבדיקה אודות התנהלות תמוהה של פקחי העירייה בחוף הים ויחסם לעסקים במקום. אתמול ארגנתי מסיבת יום הולדת באחת המסעדות בחוף הים. באופן מפתיע, למקום הגיע פקח העירייה ודרש להנמיך את המוזיקה. השעה הייתה שבע וחצי בערב, ויש לציין, כי המוזיקה לא חרגה מהעוצמה המקובלת, לדעתי ולדעת הנוכחים. לאחר שהסברתי לפקח, כי אין כל מפגע בעוצמת המוזיקה, הוא הגדיל את הראש והזמין משטרה, שבאה והנמיכה את המוזיקה לרמה המינימלית, כאשר במקום מבלים יותר מ 400 צעירים. ואני מזכיר. השעה הייתה שבע וחצי…

"מעבר לנגיעה האישית במקרה זה, אני מעלה את הנושא לאחר שהתברר לי, כי מדובר בהתנהלות עקבית וסיסטמתית של הפקחים בחוף הים שהוא חוף ציבורי בו מבלים אלפי צעירי מדי יום בקיץ. לפי הנתונים האחרונים, יש בריחת צעירים מאסיבית מהעיר, ועד שיש מקום שמחבק אותם ועושה משהו למענם, בא הפיקוח של העירייה ומחבל בכל יוזמה… בנוסף חשוב לציין שעסקים הם המנוע הצמיחה של העיר. העסקים בחוף הים משלמים מיסים, ארנונה, שכירות ומחזיקים מעות עובדים שרובם צעירים. לא ייתכן, כי העסקים בחוף הים יסבלו מהתנהלות שרירותית, כשהפקחים יכולים להתנהל כאוות נפשם. מדובר בעסקים לאורך חופי הים, רחוקים מבנייני מגורים, שבאים להתפרנס ולהעניק שירות והנאה לתושבי העיר ותייריה".

בנוסף, הגיש קארטניק שאילתה לראש העיר בנושא, שבה הוא כותב: "כיצד פקח יכול לקבוע מהי עוצמת הרעש המקובלת? האם הוא מצויד במכשירי עוצמת דציבלים? כמה תלונות היו ומי התלונן ב-11 בחודש? מדוע סוגרים את המוזיקה בכל המסעדות בחוף בשעה 23:00 בלילה בצורה סיסטמתית?".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הים הוא לכולם

    מזל טוב אבל למה כל באי הים צריכים לסבול מהמוסיקה שלך?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר