רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

זעאתרה מתריע כי יפנה לערכאות אם לא תתוקן אפליית בתי הספר הערביים בעיר

בשאילתה שהגיש יו"ר סיעת חד"ש לקליש-רותם, הוא טוען, כי החלטת מועצת העיר הקוראת לראש העירייה להנהיג מדיניות שוויונית ושקופה לתמיכה ישירה או עקיפה במוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים – עדיין לא יושמה. זעאתרה: "פניתי ליועצת המשפטית של העירייה, ואם צריך אגיע גם לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 15.6.22 18:14

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, הגיש היום (רביעי) שאילתה לראש העירייה עינת קליש-רותם בנושא הקריטריונים לחלוקת תקציבי ההצטיידות בחינוך המוכר שאינו רשמי.

כותב זעאתרה: "בשנה האחרונה הגשתי מספר שאילתות בעניין תקציבי שיפוצים, הצטיידות, ריהוט ומחשוב של בתי הספר השונים בעיר. לפי הנתונים, עמד תקציב ההצטיידות בחינוך המוכר שאינו רשמי בשנים 2019, 2020 ו-2021 על כ-600 אלף שקלים בכל שנה, שכולם הוקצו לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים יהודיים בלבד. בתשובה לשאלתי אמרה ראש מינהל החינוך, אילנה טרוק, כי עובד במינהל החינוך בשם אמנון פרלמן הוא שמחליט על חלוקה תקציב זה".

מוסיף זעאתרה וכותב: "ב-1 בפברואר האחרון פורסמה בעיתון 'הארץ' כתבה על החלוקה השרירותיות והבלתי שוויוניות של תקציבים ומשאבים למוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים. מהכתבה עולה כי בשנים 2019, 2020 ו-2021 החלוקה נעשתה לכאורה לפי קריטריונים פוליטיים ולא מקצועיים, וללא אישור משפטי, ותוך אפליה קשה כלפי מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים ערביים (גני ילדים ובתי ספר כנסייתיים). מבקר המדינה קבע (בדוחות על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2021, בפרק על תקצוב פעילותם של מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים והפיקוח עליהם על ידי הרשויות המקומיות), כי "על הרשויות המקומיות לפעול לאישור מדיניותן לתקצוב מוסדות המוכש"ר (מוכרים שאינם רשמיים – ב"כ) במליאת מועצת הרשות ולוודא כי תקצוב מוסדות המוכש"ר תואם את מדיניותם.

 

 

"ב-27 בפברואר קיבלה מועצת העיר, בין היתר, את ההחלטה הבאה: 'מועצת העיר קוראת לראש העיר להנהיג מדיניות שוויונית ושקופה לתמיכה ישירה או עקיפה במוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים… ראש העיר תציג לאישור מועצת העיר בתוך 45 ימים לכל המאוחר מדיניות ברורה, שקופה ושוויונית, לרבות קריטריונים לחלוקת תקציבים מעבר לחוק נהרי'. מאז אותה החלטה עברו כ-100 ימים וטרם הוגש למועצת העיר כל מסמך מדיניות ו/או קריטריונים. בעקבות השאילתות, ב-23 במארס פנה לעירייה מרכז עדאלה, בין היתר בדרישה לקבוע קריטריונים אחידים ברורים ושוויוניים לחלוקת תקציבי ההצטיידות".

בהמשך השאילתה דורש זעאתרה מענה לשאלות: "מדוע טרם בוצעה החלטת מועצת העיר ומי הגורם המעכב וכיצד בכוונת העירייה לתקן את האפליה שנגרמה לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים ערביים".

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מטפל בנושא הזה כבר שנה, והנהלת העירייה טרם נאותה לתקן את האפליה שנגרמת לילדים ערבים וגם מונעת ממני להיפגש עם ראש מינהל החינוך. אני לא מתכוון לוותר, ופניתי ליועצת המשפטית של העירייה, כדי למצות הליכים בטרם אפנה לערכאות משפטיות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר