משה כחלון (צילום: מושיקו בן חמו)
משה כחלון (צילום: מושיקו בן חמו)

האם כחלון מתכוון להתמודד לראשות עיריית חיפה?

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות התפטרותו של משה כחלון מתפקיד יו"ר "יונט קרדיט", וכבר החלו לרוץ שמועות בדבר כניסה אפשרית שלו למרוץ לראשות העירייה

פורסם בתאריך: 16.6.22 16:04

הודעתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון על התפטרותו מתפקידו כיו"ר "יונט קרדיט" כבר מטלטלת את המערכת הפוליטית המקומית. במערכת עולה שוב הסברה, כי ייתכן שצעד זה מרמז על האפשרות, המרחפת זה כשנה מעל המערכת הפוליטית בעיר, שבכוונתו להתמודד על ראשות העירייה.

המשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, דוד עציוני, מי שהיה יועצו הבכיר של כחלון וסגן ראש העיר חיפה, סקפטי: "לדעתי, לא. אני יודע שהוא מאוד מרוצה בשוק הפרטי ואני מאחל לו בהצלחה. אני יודע שמשה כחלון עושה חיל בשוק הפרטי והוא מעורב בהרבה תחומים והוא מרוצה. ככל הידוע לי, הוא לא רוצה לחזור לפוליטיקה לא למקומית ולא לארצית".

יצא לך לדבר איתו?

"לא דיברנו מאז שהודיע על התפטרותו".

דוד עציוני (צילום: בועז כהן)

דוד עציוני (צילום: בועז כהן)

פעיל מרכזי ב"כולנו" בחיפה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "נכון לכרגע התשובה היא דווקא לא. אני לא אומר את זה ממנו, אלא מהשיחות שעולות בין הפעילים. יש גם עוד הרבה זמן עד הבחירות. ממה  שאומרים אני מתרשם שגם אם הוא יישן בזמן הקמפיין הוא ייקח את קליש-רותם. אחד כמו כחלון יכול לבוא שלושה חודשים לפני הבחירות ולהגיד אני מתמודד, וייקח".

אלי דבי, ממקימי מפלגת "כולנו": "התשובה היא לא. אין לו עניין. דיברתי איתו לפני חודשיים, בשבילו להגיע לחיפה זה להתעסק עם מכולת".

דברים השתנו מלפני חודשיים.

"נכון, אבל בתפיסה אני חושב, שאם הוא ייכנס לפוליטיקה הוא יילך לרמה הארצית ולא לעירונית. הוא מהפוליטיקאים של פעם, הוא הולך על כל הקופה. הוא יודע שאם הוא עושה את הצעד הזה, הוא עוזב את הכל, והוא לא יוכל לקחת הפסד על הגב שלו. כן יכול להיות שהוא יילך לפוליטיקה הארצית ברגע שביבי יזוז, זה יכול להיות. אבל פה, בעירונית, אין לו עניין. זה מה שהבנתי ממנו לפני כחודשיים".

 

 

משה כחלון ושרית גולן-שטיינברג (צילום: מושיקו בן חמו)

משה כחלון ושרית גולן-שטיינברג (צילום: מושיקו בן חמו)

חברת מועצת העיר, עו"ד שרית גולן שטיינברג: "עם ההודעה על התפטרותו של כחלון, קיבלתי פניות רבות מתושבים ופעילים במערכת הפוליטית. שמו של שר האוצר לשעבר כמועמד לראשות העירייה בהחלט יכול לשנות את הבחירות לרשות המקומית. ברור שלאחר שלוש שנים וחצי, בהן נבחרה ראש עיר חסרת ניסיון לנהל את העיר, הבינו את ההשלכות של זה לעיר – אז מועמדות של שר אוצר שניהל מערכות גדולות יכולה להביא בשורה לתושבים. הזמן יעשה את שלו ונדע מה יבחר כחלון לעשות".

את תגובתו של כחלון לא ניתן היה להשיג.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר