גולן-שטיינברג ונקש (צילומים: עמית עזריאל; בועז כהן)
גולן-שטיינברג ונקש (צילומים: עמית עזריאל; בועז כהן)

נקש וגולן מבקשות מקליש רותם הסברים לחיובים בכרטיס האשראי העירוני

בשאילתה שהגישו חברות המועצה לראש העירייה עינת קליש רותם הן טוענות כי בכרטיס האשראי העירוני התבצעו רכישות ריהוט רבות ללשכתה ולמינהלת 2030. מצוידות בפירוט החיובים, הן מבקשות לדעת אם הרכישות בוצעו על פי הנהלים, מי החזיק בכרטיס האשראי ומי ביצע את הרכישות בפועל

פורסם בתאריך: 26.7.22 07:56

חברות מועצת העיר סופי נקש ושרית גולן שטיינברג ממועצת השינוי הגישו שאילתה לראש העירייה עינת קליש רותם, שבה הן מבקשות הסברים לחיובים שונים בכרטיסי האשראי העירוניים.

"בהמשך לבקשתנו, קיבלנו לאחרונה את פירוט כרטיסי האשראי העירוניים משלוש השנים האחרונות", כתבו השתיים, "בפירוט שהגיע לידינו מופיעים חיובים שאינם נראים מקובלים ואינם מסתדרים עם תשובות שקיבלנו לשאילתות שנשאלו בעבר. מדובר בכרטיסי אשראי עירוניים שמשולמים מכספי משלם המסים החיפאי, ולכן חובת הדיווח וההסבר היא לחברי המועצה ולציבור".

נקש וגולן שטיינברג מבקשות הסברים לגבי החיובים האלה:

"תשלום לעמותות ואגודות – ב-19 באפריל 2020 בוצע חיוב מכרטיס האשראי העירוני עבור צעירי אגודת חב"ד על סך 850 שקלים. נבקש לדעת מהו טיב ההוצאה ואם הוצאה בהתאם לדיני המכרזים (נא לצרף מסמכים בעניין זה).

"רכש ריהוט – מבירור שערכנו ומגובה בתמונות נראה כי התבצעו רכישות ריהוט רבות ללשכת ראש העיר ובעיקר למינהלת 2030, ובאופן כללי עבור קומה 2 באזור לשכת ראש העיר ובקומת הכניסה. ברור שכל רכש צריך להתבצע על פי מכרז או שלוש הצעות מחיר כפי שדורש החוק, ולכך אף נשכר יועץ מיוחד שהכין דוח על הרכש העירוני. נבקש לקבל הסבר מדוע נרכש ריהוט מכרטיסי האשראי ולא במסגרת נוהלי הרכש המקובלים; נבקש לקבל את כל המסמכים לכך שהרכישות בוצעו על פי דיני המכרזים לרכישות מטה; בנוסף, ביחס לכל הוצאה נבקש לדעת מה נרכש בדיוק והיכן ממוקם הריהוט (יש לצרף את חשבוניות הרכישה)".

השתיים מפרטות את הרכישות, שעבורן הן מבקשות מסמכים וחשבוניות רכישה:

15-14 ביולי 2020 – איקאה. 1,146 שקלים + 979 שקלים = 2,125 שקלים

15 ביולי 2020 – טודו דיזיין. 1,048 שקלים

15 ביולי – שפט דיזיין. 1,671 שקלים

20 ביולי 2020 – ליאו ויסמן תעשיות עץ. 1,728 שקלים

22 ביולי 2020 – איקאה. 6,333 שקלים.

סך כל הרכישות לחודש יולי: 12,905 שקלים

11 באוגוסט 2020 – אייס קרית אתא. 8,146 שקלים

25 באוגוסט 2020 – אלגנט קאר. 1,198 שקלים

סך כל הרכישות לחודש אוגוסט: 9,344 שקלים.

10 בספטמבר 2020 – המבורגר דיזיין. 743 שקלים

15 בספטמבר 2020 – באג קריון. 5,200 שקלים + 4,573 שקלים + 579 שקלים = 10,352 שקלים

סך כל הרכישות לחודש ספטמבר: 11,095 שקלים.

כמו כן מציינות השתיים כי במאי 2021 התקיים באיצטדיון סמי עופר משחק כדורגל של מכבי חיפה, שבעקבותיו הן הגישו שאילתה אשר בה ביקשו לדעת אם נעשתה חלוקה לכאורה של כרטיסים גם למקורבים: "קיבלנו מענה כי הכרטיסים לתא של עיריית חיפה בסמי עופר נמכרו ב-60 שקלים (למרות שעד היום לא ברור על בסיס אילו קריטריונים נבחרו ברי המזל) ושכל אחד מאותם 20 האנשים שילם מכיסו עבור הכרטיס, אך ב-28 במאי 2021 מופיע בפירוט כרטיס האשראי חיוב של 1,200 שקלים לטובת מכבי חיפה (60 שקלים כפול 20 כרטיסים = 1,200 שקלים). נבקש לדעת מי קיבל כרטיס למשחק זה על חשבון העירייה; נבקש לקבל הסבר מדוע כרטיס אשראי עירוני של לשכת ראש העיר מחויב עבור כרטיסים למשחק כדורגל, שלגביו הצהירו במועצת העיר כי הכרטיסים שולמו על ידי מי שנכח במשחק?".

 

 

חיובים נוספים המצוינים בפירוט כרטיסי האשראי ושלגביהם מבקשות נקש וגולן שטיינברג הסברים קשורים לפנגו: "מבדיקה של תדפיסי האשראי עולה כי סעיף התשלומים לפנגו עבור חניונים וחניות עולה מאות ואלפי שקלים למשלם המסים החיפאי. נבקש לדעת אם בעלי רכב עירוני מקבלים החזר על חניות וחניונים או לחילופין רשאים להשתמש בכרטיס אשראי עירוני לתשלום עבור חניות וחניונים; נבקש לקבל התייחסות ואת הנוהל לתשלום עבור חניונים; נבקש לקבל את הנוהל שמתיר לבעלי רכב עירוני לשלם מכרטיס אשראי עירוני עבור חניונים וחניות בכחול-לבן; נבקש לדעת אם יש בקרה עבור מספר הנסיעות, כניסות לחניונים וכו'".

 

עוד עולה מהשאילתה כי העירייה משלמת לפייסבוק, גוגל ואפל אלפי שקלים בחודש, לטענתן של נקש וגולן שטיינברג, לצורך קידום פוסטים ברשתות. הן מבקשות לדעת מהו הסעיף התקציבי לכך ולקבל את כל החשבוניות בנוגע לתשלום לפייסבוק (בין אם משולם באמצעות כרטיס האשראי העירוני או במימון עירוני אחר) לרבות כל הזמנות קידום הפוסטים ועבור אלו דפים הדבר נעשה: "נבקש עבור כל הוצאה לראות את הפוסטים, כל קידום פוסט והיכן הופיע".

בסיום השאילתה מבקשות נקש וגולן שטיינברג לדעת "מי החזיק בכרטיס בפועל וביצע בפועל את הרכישות? בנושא הריהוט, נבקש להבין אם הרכישות בכרטיסי האשראי עוקפות את מערך הרכש ואת הנוהל לקבלת הצעות מחיר. נבקש לדעת מי החזיק בכרטיס האשראי ושילם עבור החניונים והחניות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מה לא ברור

    ראש מנהלת 2030 רצתה לשכה יפה, לקחה את כרטיס האשראי פוצצה 30 אלף שקל על ריהוט.
    בעירייה הזו אין דין וחשבון לאף אחד, כסף נזרק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר