יעל שנער (צילום: בועז כהן)

שאילתה של שנער: "מה העירייה עושה כדי שחופי הים לא יהיו מאפרה ענקית?"

בשאילתה שהגישה לראש העירייה עינת קליש רותם, קובלת חברת המועצה יעל שנער מהירוקים על מצבם של חופי הרחצה בעיר: "במקום שהילדים יילכו בכיף לים ויבנו ארמונות חול מעוטרים בצדפים, אנו יושבים על המחצלת ונזהרים מהחול שמלא כולו בבדלי סיגריות"

פורסם בתאריך: 9.8.22 16:31

חברת מועצת העיר מהירוקים, יעל שנער, הגישה היום (שלישי) שאילתה לראש העירייה עינת קליש רותם, שבה היא קובלת על מצב חופי הרחצה בעיר, אשר לדבריה הפכו למאפרה ענקית.

"חופי הים שלנו, כמו רחובות העיר, סובלים ממצב סניטרי מזעזע, אך בחופים המצב חמור במיוחד ובבת גלים נוראי", כותבת שנער, "במקום שהילדים יילכו בכיף לים ויבנו ארמונות חול מעוטרים בצדפים, אנו יושבים על המחצלת ונזהרים מהחול שמלא כולו בבדלי סיגריות. הלכלוך והבדלים צפים במים הרדודים היכן שילדים משחקים, שקועים סביבנו בחול במקום צדפים, וריח הים המלוח נמהל בריח המסריח של הסיגריות והפסולת".

לשנער מספר רעיונות אופרטיביים לשיפור ושינוי המצב: "על מנת לשנות כל התנהגות לא רצויה צריך לנקוט בחינוך, אכיפה והרתעה. בעניין החינוך יוצבו שלטים גדולים בחוף, כפי שנעשה בערים אחרות בסגנון: 'אני חוף ים, לא מאפרה ענקית'; 'נא לשמור על הניקיון ולאסוף את בדלי הסיגריות'; 'הולכים על נקי'; 'זיהמת? שילמת – קנסות למי שמלכלך את החוף' וכדומה".

שנער מציעה עוד לחלק מאפרות ניידות ולבצע פעילות הסברה בנוגע לניקיון, ולצורך כך לרתום את ארגוני הנוער וגופים חברתיים.

 

 

בעניין האכיפה, היא מציעה: "פקחי סיור חופים הצליחו לשנות את התנהגות המבקרים בחוף הים, כך שלא מגיעים עם מערכות הגברה ועם בקבוקי זכוכית ולא נוסעים על אופניים חשמליים בטיילת היכן שאסור. פקחי סיור החופים יתבקשו לשים דגשים על ניקיון, ובמידת הצורך גם לחלק קנסות למי שמלכלך. האכיפה תתבצע מעת לעת גם בלילה, אז נערכות על פי רוב חגיגות שונות בחופי הים שלצערנו משאירים אחריהם זבל רב".

לגבי הניקיון מציעה שנער: "יוגברו שירותי הניקיון בכללם הפיכה וגריפה של החול, תגבור שירותי הניקיון וריקון הפחים. יוכרז מבצע ניקיון במהלכו יחולקו פרסים למי שיאסוף בדלים. למשל, כניסה לבריכה העירונית או למוזיאון. יצוינו לחיוב בעלי עסקים וארגונים שונים שיוצאים במבצעי ניקיון חופים, אך לצערנו מדובר בטיפה בים. עוד נודע לי שבחוף קרית חיים, הנפה של הטרקטור כבר שנתיים מקולקלת, כך שכבר שנתיים לא הפכו את החול כמו שצריך".

שנער מבקשת לדעת: "מה העירייה עושה בשביל שהים שלנו יחדל להיות מאפרה ענקית, מתי יתקנו את הנפה של קרית חיים והאם בחופים אחרים הנפה תקינה?".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דיי כבר

    גברת יש דברים חשובים לטפל בהם בעיר הזאת, למה כל מיני יעני תל אביביות מתולתלות יענים עם אג'נדה תמיד מתעסקות בתפל ולא בעיקר

  2. קליש

    אם אנשים משאירים לכלוך כנראה שאין מספיק פחי זבל . זאת מדיניות של אגף התברואה לא לספק פחי זבל וע"י כך יוצרים עבודה לעובדי הניקיון .
    ומה רצית שהאנשים לא יעשנו בחופים שימו מאפרות ! !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר