שמשון עידו, אריאל קלנר ויניב בן שושן (צילומים: בועז כהן)
שמשון עידו, אריאל קלנר ויניב בן שושן (צילומים: בועז כהן)

בלגן בליכוד: עידו וחייקין עתרו נגד קלנר ומנכ"ל התנועה

המתחים הפנימיים בסניף הליכוד בחיפה מגיעים לנקודת רתיחה: יו"ר הסיעה במועצת העיר שמשון עידו ויו"ר מועצת הסניף בעיר ויטלי חייקין עתרו לבית הדין של הליכוד נגד מנכ"ל התנועה, המועמד לכנסת אריאל קלנר וראשי מטה הבחירות יוסי שלי ויהודה כהן במטרה להעביר לידיהם את ניהול מטה יום הבחירות ואת התקציב

פורסם בתאריך: 23.10.22 08:19

הישורת האחרונה לקראת הבחירות לכנסת כבר כאן, והמתחים הפנימיים בסניף הליכוד בחיפה מגיעים לנקודת רתיחה, ולא בפעם הראשונה. יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר שמשון עידו ויו"ר מועצת הסניף בעיר ויטלי חייקין הגישו עתירה בהולה לבית הדין של הליכוד נגד מנכ"ל התנועה צורי סיסו, המועמד לכנסת ברשימת הליכוד המשוריין במשבצת מחוז חיפה אריאל קלנר וראשי מטה הבחירות יוסי שלי ויהודה כהן בבקשה למתן צו מניעה ולהעברת ניהול מטה יום הבחירות והתקציב לידיהם.

"העותרים הם מנהלי הסניף בעיר חיפה ולהם השפעה ישירה על רבבות בוחרים", נכתב בעתירה, "בשנים שעברו הם קיבלו את המנדט לניהול הקלפיות, עשו זאת בהצלחה רבה תחת מאמצים ניכרים והצמיחו את תומכי הליכוד בעיר שצביונה הפוליטי הוא אתגר, שכן רוב האוכלוסייה נמצאת על הקשת השמאלית של המפה הפוליטית. בניגוד לדין ולנוהג המקובל, האחריות לניהול מטה הבחירות והקלפיות בחיפה הועברה לידי המשיבים. על פי חוקת הליכוד, הסניף הוא אבן היסוד לבניין המרקם התנועתי ומסד עוצמתו. סניפי הליכוד שהנהגתם נבחרת בבחירות דמוקרטיות שוקדים כל ימות השנה על הקשר עם הפעילים ועם הבוחרים, והם בעלי היכולת, הידע והמומחיות לנהל במיומנות את מערכת הבחירות תוך ניצול מיטבי של המשאבים הזעומים העומדים לרשותם, ובכללם הצבת יושבי הקלפיות מטעם הליכוד. בהתאם לחוקת הליכוד ולנוהג המקובל זה שנים רבות, ניהול מטה הבחירות בחיפה נעשה על ידי בעלי התפקידים מטעם סניף הליכוד בחיפה, כלומר העותרים".

עוד נכתב בעתירה כי "הפקעת הסמכות מידי הסניף עשויה להוביל לפגיעה חמורה וממשית בסיכויי התנועה להניע בוחרים לקלפי, וחלילה וחס לגרום לכך שתנועת הליכוד תיפגע בתוצאות הבחירות וביכולת להרכיב ממשלה. כל השוואה בין היכולת של העותרים להוביל מצביעים לקלפיות ביום הבחירות בחיפה לבין היכולת של המשיבים לעשות כן היא מנותקת ולא סבירה. העותרים הם תושבי חיפה ופעילים ותיקים ברשות המקומית, וככל שיומצאו לידם התשתית והאמצעים הם יפעלו כבעבר בכל מרצם לשם השגת תוצאות לטובת המפלגה".

את עתירתם סיימו עידו וחייקין בכך שהם "אינם ששים אלי קרב, ופנייה זו נעשית אך ורק מרצון טוב וטהור להשפיע בדרך המועילה והחיונית ביותר לשם האינטרס של מפלגת הליכוד במהלך יום הבחירות. לאור כל האמור מבוקש כי בית הדין הנכבד יורה לאלתר כי מטה הבחירות בכללותו, לרבות ניהול הקלפיות, התקציבים וכיוצא בזה בחיפה ינוהלו על ידי העותרים. כמו כן, ולאור קיומו של חשש ממשי לקביעות עובדות בלתי הפיכות בשטח, מתבקש בית הדין ליתן צו מניעה ולהורות למשיבים ולכולי עלמא שלא לבצע פעולות כלשהן, לרבות העברת מערכת שיבוץ הקלפיות והתקציב עד למתן החלטה בעתירה".

 

 

זה שנים שבסניף הליכוד המקומי מתנהל מאבק שליטה בין מחנהו של עידו לזה של אבי ג'מאל. בפריימריז האחרונים נכנס קלנר ממחנהו של ג'מאל לרשימת המפלגה במשבצת המשוריינת למחוז חיפה. במחנה ג'מאל מדגישים שאת שתי מערכות הבחירות הראשונות בסבב הבחירות האחרון ניהל מחנהו של ג'מאל כאשר את השתיים האחרונות – ניהל מחנהו של עידו.

קלנר: "עצוב שכך נוהגים חברי הקבוצה שהמועמד שלהם הפסיד בבחירות הפנימיות בהתמודדות מולי. במקום לדאוג לניצחון הליכוד ולהשתלב בעשייה הם מבקשים למנוע אותה עם עתירה שלישית תוך חודשיים ובקשה לצו מניעה, כך שלא ננקוט פעולות הכרחיות לקיום קמפיין הבחירות וההיערכות לבחירות עצמן. אני המועמד שניצח בהתמודדות על משבצת המחוז, ואני בעל הרצון הגדול ביותר שנצליח בבחירות. סניף הליכוד בחיפה הוא לא רק שלהם. יש חברי ליכוד ותיקים ומנוסים שנותנים בכל מערכת בחירות את הנשמה כדי שננצח, ולא מנהלים מלחמות אגו כבוד ותקציבים. הפקדתי את ניהול הקמפיין בידי אנשים שגם מנוסים במערכות בחירות וגם הוכיחו את נאמנותם לליכוד והשתתפו בהפגנות בצמתים ובפעילויות תמיכה בליכוד לאורך כל השנים האחרונות".

יניב בן שושן שהופקד על ניהול מערכת הבחירות בחיפה: "אני גאה לנהל את מטה הליכוד בחיפה ושמח שקלנר נציג המחוז נתן בי את אמונו. זה שנים שאני מארגן את כל פעילויות הליכוד בחיפה ובמדינה כולה, משתתף בהן ודואג שיגיעו אנשים לכל הפגנה ולכל צומת ששם תומכים בליכוד ובנתניהו. בעבר ניהלתי את קמפיין הבחירות של הליכוד לא אחת, ולא נשמעה כל טענה מהצד השני כלפי. ניהלתי גם את קמפיין הבחירות הפנימיות של קלנר והצלחתי להביא לניצחונו בסניף חיפה ובמחוז. בצד השני לא מסוגלים להשלים עם הפסדם ולא מסוגלים לקבל את העובדה שיש אנשים אחרים בסניף הליכוד שפועלים תמיד ומהלב. הם, שלא הראו את פרצופם בשום הפגנה ובשום כנס וגם דפי הפייסבוק העירומים שלהם מראים שאינם תומכים בליכוד אלא בעצמם, מעיזים לדרוש את ניהול הבחירות והתקציבים לידיהם ואף לבקש צו למניעת פעילות ולעצירת הקמפיין. אלה לא אנשי ליכוד, וטובת הליכוד לא נמצאת בראש מעניינים. לעומת זאת, טובתם האישית כן".

עידו: "את כל מערכות הבחירות אנחנו ניהלנו והבאנו להישגים יוצאים מן הכלל. הפעם אנחנו חרדים לתוצאות הבחירות בחיפה. בבחירות הקודמות ניצחנו בחיפה בפעם הראשונה. הפעם קלנר כנראה לא רוצה לשתף. אנחנו עובדים רק בשביל הליכוד, זה בדמנו, רצינו לפעול ביחד ולא היתה יד מושטת. כתבתי לקלנר שנעשה הכל למען התוצאות הכי טובות לליכוד בחיפה, אבל שום דבר. תמיד ניהלנו את מערכות הבחירות וקראנו להם גם להשתתף. הם אף פעם לא ניהלו מערכת בחירות. חשבנו שהניהול צריך להיות אצלנו כמי שהוכיחו את עצמם בכל מערכות הבחירות האחרונות והביאו להישגים לליכוד. אנחנו רואים בכך משימה לאומית, והם רואים בכך משימה אישית".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר