קלפי (צילום: Roman_Yanushevsky/depositphotos.com)
קלפי (צילום: Roman_Yanushevsky/depositphotos.com)

468 קלפיות נפתחו בחיפה, 253,292 בעלי זכות בחירה יוצאים להצביע

151 מהקלפיות הן נגישות, 78 הן קלפיות נגישות מיוחדות המיועדות לאנשים המתנייעים בכיסאות גלגלים, וכמו כן הוצבו 18 קלפיות בבתי חולים ושתיים בבית הכלא כרמל. רוב הקלפיות בחיפה נפתחו בשעה 7:00 ויינעלו בשעה 22:00. חולה קורונה המחויב בבידוד רשאי לצאת מהבידוד לצורך הצבעה בקלפי קורונה

פורסם בתאריך: 1.11.22 07:00

ועדת הבחירות האזורית חיפה השלימה את ההכנות לבחירת לכנסת ה-25 שיתקיימו היום (שלישי) – כך מסר מנהל הוועדה יהודה כהן ל"כלבו – חיפה והקריות". בחיפה יש 253,292 בעלי זכות בחירה שיוכלו להצביע ב-468 קלפיות ברחבי העיר. 151 מהקלפיות הן נגישות, 78 הן קלפיות נגישות מיוחדות המיועדות לאנשים המתנייעים בכיסאות גלגלים, וכמו כן הוצבו 18 קלפיות בבתי חולים ושתיים בבית הכלא כרמל. רוב הקלפיות בחיפה נפתחו בשעה 7:00 ויינעלו בשעה 22:00. בראש ועדת הבחירות האזורית חיפה עומד השופט יצחק כהן מבית המשפט המחוזי חיפה.

רבים מתושבי חיפה התלוננו כי לא קיבלו לביתם את ההודעה לבוחר, אשר כוללת את מקום הקלפי ומספרה. יודגש שההודעה אינה הכרחית להצבעה. באתר ועדת הבחירות המרכזית ניתן לוודא את כל הפרטים בהקלדת מספר תעודת זהות והתאריך הלועזי של הנפקת התעודה. אזרחים המבקשים להצביע ואיבדו את תעודת זהות שלהם יוכלו להנפיק תעודה חדשה בלשכת מינהל האוכלוסין קריות בשעות 18:00-8:00. יש להצטייד בדרכון (אם יש) לצורך זיהוי ובשתי תמונות פספורט לצורך הנפקת התעודה הזמנית החדשה.

מאתמול בשעה 20:00 ניתן לנסוע בחינם בכל קווי האוטובוס בטווח של יותר מ-15 ק"מ. הנסיעה בקווים האלו היא ללא תשלום וללא צורך בהזדהות או בכרטיס נסיעה. ברכבת ניתן לנסוע בכל הקווים ללא הגבלת טווח. כדי לממש את ההסדר ברכבת יש לקבל כרטיס נסיעה ייעודי בקופות השירות או במכונות הכרטוס שבתחנות הרכבת.

קלפיות קורונה

חולה קורונה המחויב בבידוד יכול לממש את זכותו הדמוקרטית ולצאת ממקום הבידוד לצורך הצבעה בקלפי קורונה, ורק לצורך כך. מיד בתום ההצבעה עליו לשוב מיד למקום הבידוד. ההגעה למקום הקלפי מותרת באמצעות אחת משלוש דרכים – רכב פרטי, מונית (על חשבון החולה) או מערך ההיסעים בפרישה ארצית וללא תשלום מטעם ועדת הבחירות המרכזית. לתיאום הסעה לחולי קורונה ניתן להתקשר למוקד הזמנת הסעות בטלפון מספר 077-6017137. במעמד ההצבעה בקלפי קורונה נדרש הבוחר להציג אמצעי זיהוי עם תמונה, וכן אישור המעיד על כך שחלה עליו חובת בידוד. ככל שאין ברשות הבוחר אישור כזה, עליו לחתום על הצהרה ולפיה חלה עליו חובת בידוד. קלפיות הקורונה בחיפה הוצבו באולם הספורט של בית הספר מגינים ברח' יצחק בן צבי 1 בקרית חיים, בבית הספר הנרייטה סאלד ברח' יואב 12 בקרית אליעזר, ובאוהל מיוחד במתחם הקלפיות בחניון מרכז הקונגרסים ברח' קדושי יאסי.

 

 

קלפיות בבתי חולים

בעל זכות בחירה שביום הבחירות מאושפז בבית חולים, למעט מי שביום הבחירות התקבל לאשפוז במחלקת אשפוז יום, רשאי להצביע בקלפי למאושפזים שתוצב בבית החולים. מאושפזים שמסיבות רפואיות אינם ניידים לא יוכלו להצביע, שכן הקלפי אינה מתניידת אל החולה. בקלפי למאושפזים רשאים להצביע גם שוטרים שיוצבו בה לשם שמירת הסדר, וכן עובדי הצוות הרפואי של בית החולים. בטרם תיפתח הקלפי ייתן האחראי בבית החולים לכל מאושפז אישור הצבעה בכתב שבו מצוין כי הוא מאושפז. מי שהתקבל לבית החולים ביום הבחירות ואושפז עד שעה אחת לפני תום שעת ההצבעה המפורסמת במודעות התלויות בבתי החולים, רשאי להצביע במקום.

קלפיות בבתי אבות

לפי החוק, בית אבות הוא מעון לזקנים או בית דיור מוגן אשר באחריות משרד הרווחה והביטחון החברתי, בית דיור לגיל הזהב אשר באחריות משרד הבינוי והשיכון או מתחם דירות ציבוריות שבו מתגוררים עולים חדשים אשר באחריות משרד העלייה והקליטה. קלפי מוצבת בכל בית אבות שמתגוררים בו לפחות 75 דיירים. בוחר שמצביע בקלפי בית אבות נדרש להזדהות באמצעות תעודה מזהה. כמו כן, דייר המתגורר בבית אבות ועובד צוות של בית האבות זקוקים לאישור הצבעה לצורך מימוש זכות ההצבעה שלהם. אישורי הצבעה ניתנים על ידי האחראי מטעם בית האבות.

קלפיות בבתי סוהר

בהתאם לחוק, אסיר או עציר הנתון במשמורת בבית סוהר או בבית מעצר זכאי לבחור לכנסת ככל אזרח, וזאת אם הוא אזרח ישראלי וגילו מעל 18. בכל בית סוהר ובית מעצר מוצבת לפחות קלפי אחת שאותה מנהלים מזכיר, יו"ר וחברי ועדת הקלפי. בקלפיות בבתי הסוהר ובבתי המעצר מתבצעת ההצבעה במעטפה כפולה. בקלפי זו רשאים להצביע אסירים, עצורים, סגל שירות בתי הסוהר, שוטרים וחברי ועדת הקלפי. הוועדה האזורית חיפה אחראית על הקלפי בבית הסוהר כרמל בעתלית, וועדת הבחירות קריות אחראית על קלפי בבתי הסוהר קישון ודמון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר