יעקב בורובסקי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יעקב בורובסקי)
יעקב בורובסקי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של יעקב בורובסקי)

בורובסקי: "החלטתי להיות ראש העיר הבא"

יעקב בורובסקי, שהפסיד פעמיים בעבר במירוץ לראשות העיר, הודיע כי הוא יתמודד שוב על ראשות העיר חיפה בבחירות 2023: ""חיפה סובלת כבר שנים ארוכות מ'קללת ניהול של ראשי העיר'. אנחנו במצב חירום עירוני אמיתי, אין מקום לאדישות, אין מקום לניסיונות. זהו צו 8 עירוני"

פורסם בתאריך: 26.11.22 18:35

יעקב בורובסקי, שהתמודד בעבר פעמיים בבחירות לראשות העיר והפסיד ליונה יהב, הודיע כי הוא יתמודד על ראשות העיר בבחירות 2023.

בפוסט שהעלה הערב (מוצ"ש) לדף הפייסבוק שלו כתב בורובסקי: "החלטתי להיות ראש עיריית חיפה הבא. נתונים מרכזיים: 1. בבחירות לכנסת האחרונה מנתה אוכלוסיית חיפה 295,000 תושבים, מהם 253,000 בעלי זכות בחירה. כלומר רק כ-40,000 ילדים מתחת לגיל 18. 2. חבר הפנה את תשומת לבי לעובדה כי בחיפה ממוצע נפשות לדירה הוא 2.4, כלומר מרבית הזוגות הצעירים לא גרים בחיפה (הממוצע הארצי הוא יותר מארבע נפשות). 3. ב-2021 עזבו את חיפה כ-11,500 תושבים ונקלטו כ-7,000 תושבים חדשים, כלומר ההון האנושי החיובי עוזב את העיר בהמוניו, והון אנושי במצב כלכלי ירוד נכנס לעיר. זהו משבר עמוק שעובר על העיר כבר 20 שנה, והוא החריף בשנים האחרונות כאשר כחמישה אחוזים עוזבים מדי שנה".

 

 

עוד כתב בורובסקי: "חיפה סובלת כבר שנים ארוכות מ'קללת ניהול של ראשי העיר', שהגיעה למשבר חמור וקטסטרופלי בשנים האחרונות כתוצאה מחוסר יכולת ניהול בסיסית. במצב הזה רק ידע וניסיון יכולים לעצור את הידרדרות העיר לתהומות בלתי הפיכים ולהפוך חזרה את חיפה לעיר איכותית ותוססת שממגנטת ושואבת אוכלוסיות חיוביות אליה. לצורך כך נחוצים מהפך בחינוך, מהפך בניהול, מהפך בחשיבה, מהפך בבנייה, מהפך בתודעת השירות ששמה את התושב במרכז ולא חזירים או אינטרסים זרים ופסולים"

בורובסקי מבטיח לניצור "אמנה ושקיפות ביחד עם עובדי העירייה הנפלאים שהיום הם מושמצים ומוזנחים, וביחד עם אזרחי העיר נצעיד את חיפה חזרה למרכז הבמה. ב-23.10.23 תושבי חיפה ילכו להצביע עבור גורל העיר, כך ולא פחות. אנחנו סיעת מהפך – סיעה עצמאית של תושבי חיפה בראשותי – קוראים כבר כעת לכל אזרח להירתם למערכת הבחירות ולהודיע ברשתות החברתיות כי אתם מזדהים, נכונים להיות פעילים, לגייס תומכים ועוד. אנחנו במצב חירום עירוני אמיתי, אין מקום לאדישות, אין מקום לניסיונות. זהו צו 8 עירוני".

בורובסקי שירת במשטרת ישראל במשך 30 שנה, שבהן שימש בין השאר מפקד תחנת חיפה, מפקד המחוז הצפוני וראש אגף תכנון. לאחר פרישתו מהמשטרה בדרגת ניצב הוא שימש יועץ במשרד מבקר המדינה ועמד בראש צוות למאבק בשחיתות. בבחירות המוניציפליות בשנת 2008 הוא התמודד לראשונה לראשות העיר מול יהב והגיע למקום השני, וכך גם בבחירות בשנת 2013.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. ברי חוחללמע

    בורובסקי אתה סוס מת.
    שב ותהנה בפנסיה שלך. אתה לא תועיל לעיר.

  2. ליאורה, רוממה

    בהצלחה. יונה יהב קבר את חיפה במשך 15 שנים. קליש לצערי לא הצליחה לשקם את העיר מהחורבן שהותיר אחריו יהב. אני אתן לך צ'אנס כי העיר צריכה שינוי.

  3. אין בעיה

    כל זמן שאינו רוצה להיות ראש העיריה
    ולא ראש העיר שאין תפקיד כזה…

  4. ישראל

    בורובסקי אמנם יותר צעיר מיונה יהב הישיש, אבל עדיין לא מספיק צעיר. חיפה צריכה ראש עיר צעיר.

  5. חיפאי מעל 60 שנה

    כל אחד בעיר חיפה יכול להחליף את קליש ה ״0״, אבל בורובסקי-בחייך העולם שייך לצעירים (לא לעציוני אשר בגד בבוחריו), רד מהסוס שעלית עליו. אני הצבעתי ותמכתי ביהב, גם אם יחזור היום, אני אגיד לו את אותו הדבר… (חבל שלא נבחר במקום קליש!!!)

  6. שרול

    ממש לא מתאים. כל העיר הזו זקנה אז גם ראש עיר פנסיונר????מישהו רציני שיקום ויוביל את העיר

  7. שולה

    טוב שהחלטת, אבל לא אתה המחליט, אנחנו המחליטים, ואתה סוס זקן שעבר זמנו. לא רוצים אותך

  8. חיפאית

    למה צעירים איכותיים כמו רוביק דונילביץ לא מגיעים לחיפה? עד מתי העיר תהיה תקועה עם קשישים כמו יהב ובורבסקי? עצוב.

  9. רק ראש עיר צעיר

    דרוש ראש עיר צעיר נמרץ סביב גילאי 30-40 כמו בבאר שבע, ראשלצ ונשר.. עם תואר בהנדסה, מנהל עסקים שמכיר את הבעיות בעיר ויש לו כלי ניהול.
    עוד גמלאי שבא לדגור לצורך כיבודים ותואר לא תודה אדוני
    אתה לא מתאים… בלשון המעטה

  10. חיפאי לשעבר

    זה לא ראש העיר או שום מועמד אחר שיהיה, זאת העיר שמתה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר