אביהו האן. "הפרישה ממועצת השינוי היתה ערכית“ (צילום: אלעד מלכה)
אביהו האן. "הפרישה ממועצת השינוי היתה ערכית“ (צילום: אלעד מלכה)

"הירוקים-כחול לבן ואני נהיה הפתעת הבחירות"

החיבור עם בני גנץ ("הוא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממנו"), התלות בחרדים ("הם יצטרכו לדעת לוותר"), הקריאה ליוסי שלום ולשרית גולן שטייברג ("המחנה הליברלי צריך להתייצב מאחוריי"), וקמפיין הגילנות נגד יונה יהב ("לגיל אין משמעות אבל 15 שנים זה מספיק"). אביהו האן ורשימתו מסתערים קדימה

פורסם בתאריך: 6.10.23 08:15

שלושה וחצי שבועות לפני סיום המירוץ לראשות העיר, יו"ר סיעת הירוקים-כחול לבן אביהו האן יכול לסמן את השבוע הבא כשיאו של הקמפיין שלו. לאחר שקיבל את תמיכתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ביום רביעי יארח האן את גנץ בכנס תמיכה שיתקיים בבית אבא חושי. זה יקרה לאחר שסקר של מנו גבע ורדיו חיפה ניבא כי הירוקים בראשותו תהיה הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר ושהאן עצמו הוא המתמודד השלישי בעל הסיכויים הטובים ביותר להיות ראש העיר.

"אני מכיר היטב את האן", אמר גנץ לקראת הכנס, "הוא שותף אמיתי לדרך ומנהיג ראוי ונכון לראשות העיר חיפה. השילוב של כחול לבן עם הירוקים של חיפה, שצועדים איתנו כבר שנים רבות, מייצר סיעה שמייצגת נאמנה את ציבור הבוחרים החיפאי הרחב. בסיעה משולבים סטודנטים צעירים ביחד עם ותיקים מבוני חיפה, עולים חדשים ביחד עם צברים, שדואגים לנושאים החשובים ביותר לחיפאים. אני בטוח שפועלו ותרומתו הרבה של האן למען חיפה ולמען ישראל כולה יבטיחו שהיא תהיה מטרופולין משגשג, ליברלי ומפותח עם מנהיגות ערכית".

האן מבין היטב שהחיבור לגנץ, שבסקרים הארציים נוסק מעלה, מקרין גם על הזירה המקומית: "חד משמעית. גנץ, שהוא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממנו, משפיע מאוד, ואנחנו רואים בסקרים איך כמעט הכפלנו את כוחנו בשבועיים וחצי האחרונים, ואנחנו במגמת עלייה משמעותית. הקמפיין המשמעותי שלנו התחיל לפני כשלושה שבועות כשחברנו לגנץ ולכחול לבן. הוא מנהיג לאומי, וזו המתנה הכי חשובה שאני מביא לחיפה. אני מביא חיבור משמעותי לכנסת משום שלהערכתי הוא יהיה ראש הממשלה העתידי, וכך יגיעו לעיר גם תקציבים וגם פרויקטים משמעותיים. החיבור הזה הוא החיבור הכי משמעותי שיש למועמד כלשהו לראשות עיר. עברנו בסקרים גם את עינת קליש רותם וגם את יעקב בורובסקי, ולמעשה מי שמצביע לגנץ תומך באופן טבעי גם בי. אנחנו חולקים ערכים משותפים, והחיבור הזה הוא טבעי מאוד ומתחבר למסרים שלנו של יושרה, אמינות, הערכת האחר, קבלת האחר והתנגדות להדתה ולהפרדה המגדרית".

המחנה הליברלי בחיפה מפוצל – יוסי שלום מיש עתיד חבר למר"צ, ושרית גולן שטיינברג חברה למובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית. זה לא יקטין את הסיכויים שלך להיבחר לראשות העיר?

"המחנה הליברלי הוא מחנה גדול. אנחנו, עם הקבוצה האיכותית שבנינו נוביל את העיר הזו במשך שנים רבות. אנחנו מביאים למועצת העיר הבאה את הקבוצה הכי איכותית שיש, לעומת השאר שרובן הן קבוצות אינטרסנטיות לצרכים מסוימים".

ועדיין, המחנה מפוצל. האם אתה פועל מול ראשי רשימות אחרות על מנת ליצור גוש שירוץ תחת הנהגתך?

"באופן טבעי, לאחר שהגענו לשלישייה המובילה – יונה יהב, דוד עציוני ואני – אנחנו מצמצמים את ההפרש באופן מהיר. כשהמחנה הליברלי ינתח את תוצאות הסקרים, אני מעריך שהחיבור אלי יהיה טבעי יותר. זה אולי ייקח זמן, אבל יש לנו עוד חודש עד לבחירות, וזה מספיק זמן כדי שבמחנה הליברלי יתעשתו, יבינו שיש גורם עם הערכים הנכונים, ובראשם השמירה על הדמוקרטיה, ויתייצבו מאחורי מפני שזה הסיכוי היחיד שיש לעיר".

אתה קורא לשלום ולגולן שטיינברג להתייצב מאחוריך?

"אני קורא לכל המחנה הליברלי להצטרף תחת הנהגתי מפני שיש לנו עיר אחת, ואם לא נשמור עליה היא עלולה ליפול לידי גורמים קיצוניים ואנטי ליברליים. זו תהיה מציאות קשה לשנים רבות קדימה – לנו, לילדינו ולנכדינו".

 

אביהו האן וח"כ בני גנץ. "החיבור הזה הוא טבעי מאוד“

אביהו האן וח"כ בני גנץ. "החיבור הזה הוא טבעי מאוד“

 

"לא נקבל את הקיצוניים המשיחיסטים"

האן יודע שהדברים האלו לא יישמעו טוב לאוזניים חרדיות. הרי כמעט שאין מועמד שאינו מעוניין בתמיכתם. אבל האן נשאר נאמן לעקרונותיו. במהלך הקדנציה הנוכחית הוא הגיש הצעה לסדר להפעלת הכרמלית בשבת, ובהמשך פנה לשרת התחבורה דאז מרב מיכאלי בבקשה שתפעיל את הרכבלית בשבת.

"במחנה שלנו לא נקבל ערכים שתומכים בהפרדה מגדרית, לא נקבל להט"בופוביה, לא נקבל גורמים קיצוניים שהיום אנחנו רואים אותם במפלגה של איתמר בן גביר או במפלגת נעם שיוצאים כנגד הקהילה הגאה", הוא אומר, "נפעל כדי לייצר קואליציה עם חברי מועצה מהעולם הליברלי, ולא נקבל את הקיצוניים המשיחיסטים שפועלים כדי ליצור פה הפרדה".

אז אני מבין שיואב רמתי למשל לא יקבל ממך שיחת טלפון.

"אתה מבין נכון מאוד. רמתי לא יקבל טלפון. אנחנו עדיין לא שוכחים את הפעילות שלו במועצת העיר נגד הקהילה הלהט"בית ואת המשפטים החמורים שהוא אמר עליה. רמתי – עם כל הכבוד, ואין כבוד – לא יקבל ממני שיחת טלפון".

אבל יש גם רשימות חרדיות – ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל. אתה לא חושב שללא המגזר החרדי לא תוכל לנצח בבחירות. ראש עיר צריך את החרדים ואת הערבים איתו.

"אני עומד מאחורי הדברים שלי. הגשתי הצעה לסדר שהכרמלית והרכבלית יפעלו בשבת, אבל לצערי קליש רותם וחברי המועצה החרדים, ביחד עם חברי מועצה אחרים שחלקם היום תומכים ביהב, סירבו להצעתי. אפעל לקדם את הכרמלית ואת הרכבלית בשבת, ואם החרדים לא יקבלו את העקרונות האלה אז מקומם לא יהיה בקואליציה. אם הם יקבלו אותם אז מקומם פתוח. אנחנו רוצים לראות עירייה שמשרתת את כל תושביה, ויש מקומות שבהם החרדים יצטרכו לדעת לוותר. לחיות ביחד זה אומר לוותר. חיפה צריכה להיות עיר מחברת שמשתפת את כולם".

 

אביהו האן בהפגנה. "נשארנו נאמנים להתחייבויות שלנו לתושבים" (צילום: הירוקים-כחול לבן)

אביהו האן בהפגנה. "נשארנו נאמנים להתחייבויות שלנו לתושבים" (צילום: הירוקים-כחול לבן)

 

 

"לא מקבל תרומות מגורמים עסקיים"

למרות שהאן מסמן את אמצע חודש ספטמבר כתחילת הקמפיין, באופן מעשי אפשר לומר שהוא התחיל אותו כבר בדצמבר 2021, עם פרישתו ממועצת השינוי – המועצה הלעומתית שהוקמה לקליש רותם, שהוא היה חלק ממנה, ושבמסגרתה הוא אף מונה לסגן ראש עיר.

"אתה לא טועה", הוא אומר, "הפרישה ממועצת השינוי היתה ערכית. לא יכולנו להישאר חלק מקבוצה שמנקודת מבטי היה חשוב לה יותר לשים אצבע בעין של קליש רותם מאשר לפעול לטובת העיר. הערכים שלנו, ולאורך כל הקדנציה פעלנו כך, הם שאם יש החלטות שצריך לקבל לטובת העיר, אנחנו כאופוזיציה ממלכתית מצביעים בעד. כשראינו שמועצת השינוי באה עם החלטות שונות ומשונות שפוגעות בעיר, החלטנו לצאת ממנה. אחת מהדוגמאות היא ההצעה להפעלת הכרמלית בשבת, כשרוב חברי מועצת השינוי הצביעו נגדי. הפריע לי להיות בקבוצה שלא רוצה תחבורה ציבורית שנדרשת לצעירים בשבת".

אפרופו קליש רותם, ניהלתם איתה יחסי אהבה-שנאה בקדנציה הזו. השתתפתם בהפגנה שערכו לכבודה אחרי שבית המשפט העליון החזיר אותה למירוץ, למרות שאתה בעצמך היית מועמד לראשות העיר.

"בוא נתקן – זה לא היה בקדנציה הנוכחית אלא בבחירות הקודמות. הייתי מועמד לראשות העיר ונשארתי במירוץ עד 31 באוקטובר 2018 והפתק שלי היה מול הפתק שלה, להבדיל מעציוני ששבוע לפני הבחירות הסיר את מועמדותו תמורת סגנות ראש עיר. הוא כיהן בתפקיד קרוב לשלוש שנים תחת מנהיגותה וההחלטות הרעות שהיא קיבלה, ואנחנו נשארנו באופוזיציה. לא זגזגנו כמו עציוני, נשארנו נאמנים להתחייבויות שלנו לתושבים, ולכן גם בבחירות הקודמות התמודדנו עד הסוף. גם היום אנחנו נתמודד עד 31 באוקטובר, והפתק שלי יהיה בקלפיות. אני לא בטוח שהפתקים של האחרים יהיו שם כמו שהם טוענים".

אתה רואה את עצמך מנצח בבחירות?

"לפי הסקרים, אנחנו במגמת עלייה משמעותית. הירוקים-כחול לבן ואני נהיה הפתעת הבחירות האלה. כבר היום אנחנו הסיעה השנייה בגודלה. אני רואה את המגמה ואת סקרי העומק, אני רואה החיבור שלנו לגנץ משפיע מאוד על התושבים, ואני מעריך שבסופו של דבר ההתמודדות תהיה ביני ובין יהב. מהנתונים שבידינו, החיבורים העתידיים יהיו דווקא אלינו ולא ליהב. באמת, 15 שנים כראש עיר זה מספיק".

אתה חושב שלגיל שלו יש השפעה במערכת הבחירות?

"אני חושב שלגיל אין משמעות. מה שחשוב לתושב שהולך להצביע הוא אם המועמד שלו מביא אג'נדה אחרת. אחרי 15 שנים הוא כבר לא יכול לחדש. צריך גם לראות מיהם הגורמים שעומדים מאחורי המועמד. זה מדאיג אותי מאוד מפני שהרשימה של יהב מתבססת על גורמים עסקיים כלכליים. זה מדאיג אותי מפני שמערך האינטרסים מנקודת מבטי צריך להיות נטו לתושבי העיר. כאשר יזמים עסקיים ונדל"ניסטים מגיעים למועצת העיר זה מדאיג. אני רואה את זה גם ברשימת התורמים של עציוני. אני וסיעתי היחידים שלא מקבלים תרומות והלוואות וערבויות מגורמים עסקיים ונדל"ניים אלא רק מתושבי העיר שאיכות הסביבה ואיכות חיי הקהילה חשובים להם, והם תורמים לנו את מעט השקלים שלהם כדי שננהל את מערכת הבחירות הזו".

זו גם אחת מנקודות התורפה שלך. אתה מצטייר כמתנגד לבנייה ולהתחדשות עירונית.

"התדמית הזו היא אגדה אורבנית שיריביי מנסים להשית עלי. אני חבר בוועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכשהגיעו מיזמי בנייה גדולים, אם זה בבת גלים או בקרית אליעזר, תמכנו בהם וקידמנו אותם מפני שחשבנו שהם חשובים לחיפה. אבל אנחנו רוצים להיות נקיים מהתחייבויות לגורמים אינטרסנטיים אלא רק לגורם אחד – תושבי חיפה. לכן כל אותן טענות של גורמים נדל"ניים, שרוצים שנהיה חייבים להם וטוענים שאנחנו נגד בנייה, הן טענות שווא".

אז מה יקרה ב-31 באוקטובר?

"אנחנו הולכים להיות הפתעת הבחירות. מניתוח של סקרים שעשינו, יש 35 אחוז מתלבטים. רוב המתלבטים הם מרכס הכרמל, והם שואלים את עצמם אם לתת את קולם ליהב או להאן. כשהמתלבטים יראו את מערך האינטרסים מאחורי יהב ואת המערך האיכותי שעומד מאחורי ומאחורי הירוקים-כחול לבן, אנחנו נקבל מהם את רוב הקולות, ואנחנו אלה שנעלה לסיבוב השני וגם ננצח".

תגובות

יהב: "אני מכבד מאוד את האן. יש לו זכויות רבות, ואני בטוח שנמצא את הדרך לפעול ביחד למען תושבי חיפה".

עציוני: "אני לא מתייחס להאן".

רמתי: "אנחנו לאחר קדנציה עם ראש עיר מנותקת מהמציאות, ואיננו מחפשים ראש עיר דומה. כשהאן חושב שהוא בעמדה להרים טלפון, הוא ממחיש לכולנו עד כמה הוא דומה לקליש רותם. שניהם מנותקים מהמציאות, לשניהם ניסיון רב בלתקוע כל רעיון של בנייה ופיתוח, ולשניהם סיעות עם ארבעה מנדטים ואפס הישגים. תושבי חיפה למדו לקח ולא ייתנו למפלגת החבובות את המנדט להנהיג את העיר".

 

רשימת הירוקים-כחול לבן עם ח"כ בני גנץ. "אנחנו חולקים ערכים משותפים“ (צילום: אלעד מלכה)

רשימת הירוקים-כחול לבן עם ח"כ בני גנץ. "אנחנו חולקים ערכים משותפים“ (צילום: אלעד מלכה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רוחמה, כרמל

    אביהו האן הוא אדם הרבה יותר ערכי, חכם, ישר ומוכשר מיונה יהב. אני מאמינה שאם יהיה סיבוב שני הוא יביס את יהב כי רוב החיפאים מאסו בנכלוליות ובפוליטיקה הישנה והמסואבת של יהב.

  2. קבוצת המתלבטים

    אתה המועמד הכי הגיוני.
    כל השאר סוחבים גיבנת.
    זה מריצים אותו אינטרסנטים עיסקיים
    ההוא בכלל היה מתווך דירות עד לפני חודש – ואנו מקווים מאוד שלא תחבור אליו. אין לו קולות רוסיים!
    זה בכלל היה מנהל בית קפה שזיגזג, שיש לו קבוצה בפייסבוק לא רלוונטית וככה הפיל את קליש ברעיון שיש לו 100k תומכים. הקבוצה שלנו מונה יותר דרך אגב.
    ההוא פתאום צץ לו יש מאין ובא לו לנהל עיר.
    ההיא ניסתה, אך התעלמה מיחצ וככה סובבה את התקשורת נגדה- אגב, היא משלימה אותך, ביחד תגיעו טוב.
    ההוא, מבטיח דברים בכל הכח אך במשך 15 שנה לא השכיל לקיים.
    זה שהיית באופוזיציה במשך תקופה ארוכה רק עוזר לך כנגד השאר כעת.אתה משופשף ומנוסה יותר מכל הוונביס.
    אנו חושבים שאתה מתאים.

  3. עמיקם

    אסור לתת ליהב להנות ממנעמי השלטון עוד חמש שנים. 15 שנים הוא חגג ואנחנו סבלנו. לא עוד.

  4. חיפאי

    לא הבנתי מדוע השבירה ימינה לכיוון בני "הרגתי הרבה ערבים ואז ישבתי עם נתניהו ומעולם לא התעסקתי בענייני שימור הסביבה" גנץ. מה גם, שזו מפלגת גדעון "אני אסגור אתכם בשבת וגם לא התעסקתי בענייני סביבה" סער.

  5. חיפאי מעל 60 שנה

    בהצלחה אביהו!
    כל מועמד מתאים כולל יונה, חוץ מעציוני הבוגד, הוא זה שהעלה את קליש לראשת עיר… היה סגן ראש עיר בשכר היחיד בארץ! וגם אז בגד בתושבי חיפה ועבר לחבר שלו במשרד הבינוי והשיכון.
    חיפאים תתעוררו-רק לא עציוני!!!
    חג שמח חיפאים יקרים!

  6. ערן

    גדעון סער מכחול לבן יחד עם 6 חברי כנסת בחרו לתמוך בעציוני.
    הירוקים תמיד הייתה א-פוליטית ולמען חיפה מכל הקשת הפוליטית. האן לקח בשבי את הסיעה עבור אינטרב אישי נוסח לזימי להגיע לכנסת. לאף אחד אין מושג מי זה האן ומה הרקע שלו למען האמת, הוא נשמע באגו-טריפ נוסח קליש.
    לא מתאים להיות ראש עיר.

  7. הצביעות הקבועה - נגד חרדים לא נגד ערבים

    שימו לב כמה נוח לו לצאת נגד החרדים אבל לא להזכיר את הערבים שתומכים בדיוק באותם עקרונות שמרניים ואנטי להט"ב כמו החרדים למה נגדם הוא לא יוצא?!
    זו הצביעות הקבועה של 'הליברליים' – עם הערביות שמתנגדות למשל ללהט"ב הם יישבו.. ולא יצייצו עליהן מילה רעה.

  8. דוד

    גנץ האפס כשר בטחון גרוע וכנוע הביא לנו את מלחמת עזה ולבנון הבאה.
    ואביהו המאופס דוגר במועצה קדנציה אחר קדנציה ומבריח צעירים מהעיר
    קחו אחד את השני יד ביד ותעופו לנו מהעיניים.
    גרוטאות

  9. דוד

    והנה אמרתי מה שאמרתי ב-7 באוקטובר בבוקר ותראו מה קבלנו. זה היה צפוי כשאפסים כאלו עושים כאילו הם יודעים לנהל מדינה דגש כאילו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר