אולפן עציון כרמל (צילום: בועז כהן)
אולפן עציון כרמל (צילום: בועז כהן)

בגלל היעדר תקציב: אולפן עציון בדרך לסגירה

יו"ר הנהלת הרשות לקליטת עלייה חיפה וחבר מועצת העיר לזר קפלון הודיע למנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש כי הוא הורה למנכ"ל הרשות להפסיק את פעילותו של אולפן עציון כרמל בעיר התחתית "בשל אי העברת כספי תקציב העירייה מסיבות פוליטיות"

פורסם בתאריך: 10.12.23 17:03

אולפן עציון כרמל בעיר התחתית עלול להיסגר. במכתב ששלח היום (ראשון) יו"ר הנהלת הרשות לקליטת עלייה חיפה וחבר מועצת העיר לזר קפלון למנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש, הוא הודיע כי הורה למנכ"ל הרשות להפסיק את פעילותו של האולפן "בשל אי העברת כספי תקציב העירייה בהתאם להחלטת מועצת העיר מסיבות פוליטיות".

אולפן עציון ברחוב הנמל הוא אחר מהאולפנים הגדולים בארץ. באולפן לומדים בעלי תואר אקדמי בגילאים 35-22 שעלו מכל רחבי העולם בתוכנית שנמשכת חמישה חודשים. "אולפן עציון הוקם בנכסים עירוניים שהוקצו לכך על ידי מועצת העיר, והשיפוצים בו עלו כשני מיליון שקל – שיפוץ שמומן כולו מתקציבי הרשות לקליטת עלייה", כתב קפלון למריאש, "עלות הפעלת האולפן עומדת על כ-450,000 שקל בשנה – מימון שלא נזקקנו לו בעבר אך החל משנת 2020 אנו נושאים במלואו. בשנתיים האחרונות אנו קולטים בחיפה פי ארבעה עולים מאשר בכל שנה בעבר, ובינינו חיים כ-15,000 עולים שעלו בשנתיים האחרונות. מצחיק שראש העיר שעושה כל שיכולתה כדי לפגוע ברשות לקליטת עלייה מתהדרת בהצלחת קליטת עלייה בעיר, מצחיק וטיפה הזוי".

 

 

קפלון נבחר למועצת העיר מטעם סיעת חיפה ביתנו והצטרף לקואליציה של עינת קליש רותם, אך עם הקמתה של מועצת השינוי הוא חבר אליה. במכתבו הוא טען כי "בשל התנכלות ראש העיר לרשות לקליטת עלייה, הנובעת מסיבות פוליטיות, לא מועבר אל הרשות מלוא התקציב כפי שקבעה באופן חוקי מועצת העיר. תקציב קליטת העלייה שנקבע על ידי מועצת העיר לשנת 2023 עמד על חמישה מיליון שקל, ונקבע כדי לתת מענה לצרכי הקליטה אל מול גל העלייה הגדול והמבורך הפוקד אותנו. כנראה שבהתאם להנחיית ראש העיר מעבירה העירייה אל הרשות תקציב שתואם את הצעת ראש העיר בסך של 3.8 מיליון שקל בלבד".

בסיום מכתבו התריע קפלון כי אם לא יועברו לרשות חצי מיליון שקל, הדבר יגרום להפסקת פעילותו של האולפן: "למרות שראש העיר מתהדרת בפרסומי העירייה בגידול במספר העולים לחיפה, לא אכפת לה מהעולים לעיר, ונוסף על כך היא מבזה את החלטות מועצת העיר. אין לי אלא להצטער על התנהלותה, אך עלי מוטלת גם החובה לשמור על מסגרת התקציב של הרשות לקליטת עלייה".

כפי שפורסם בחודש אוגוסט ב"כלבו – חיפה והקריות", הרשות לקליטת עלייה וקפלון עתרו לבית המשפט המחוזי נגד העירייה וטענו כי תוספת התקציב המאושרת לשנת 2022 לא הועברה לרשות, וכך גם כל התוספת לשנת 2023. עתירה זו עדיין מתנהלת בבית המשפט.

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר