מחאת הלהט"ב מול ביתו של יואב רמתי (צילום: רשימת רוב העיר)
מחאת הלהט"ב מול ביתו של יואב רמתי (צילום: רשימת רוב העיר)

פעילי רוב העיר מחו מול ביתו של רמתי בשל "התבטאויותיו ההומופוביות"

בבחירות שיתקיימו בעוד פחות משבועיים מתמודד יואב רמתי למועצת העיר ברשימת חיפה ציונית בתמיכת השר איתמר בן גביר. פעילים של רשימת רוב העיר, שהפגינו הבוקר מול ביתו בנוה שאנן, טוענים שהרשימה של בן גביר "מקדמת גם הומופוביה וגם גזענות". רמתי: "להרעיש בשכונה ב-6:40 בבוקר עם מגפון זו הנאורות החדשה"

פורסם בתאריך: 12.2.24 15:31

בחירות 2024 לרשויות המקומיות בפתח, והשטח מתחיל לסעור ולגעוש. היום (שני) בבוקר התייצבו פעילים של רשימת רוב העיר עם מגפונים ושלטים מול ביתו של חבר המועצה יואב רמתי בנוה שאנן ומחו על התבטאויותיו בעבר, אותן הם מכנים "הומופוביות". על אחד השלטים נכתב: "זה או שונאי הקהילה הגאה או רשימת 'רוב העיר'".

רמתי נכנס למועצת העיר הנוכחית ברשימת הבית היהודי, ובבחירות הקרובות ירוץ ברשימת חיפה ציונית בתמיכתו של השר איתמר בן גביר. התבטאויותיו של רמתי במהלך הקדנציה האחרונה כלפי הקהילה הגאה זכו לביקורות קשות.

 

מחאת הלהט"ב מול ביתו של יואב רמתי (צילום: רשימת רוב העיר)

מחאת הלהט"ב מול ביתו של יואב רמתי (צילום: רשימת רוב העיר)

 

זכורה בעיקר הפרובוקציה של רמתי בישיבת מועצת העיר בשנת 2019, כשברקע חשיפת "כלבו – חיפה והקריות" בדבר הצבת דגלון הגאווה על שולחנה של עובדת הספרייה העירונית בנווה שאנן ועמדתה בנושא של ראש העירייה עינת קליש רותם, שהורתה על הסרתו. עמדתה של קליש עוררה מחאה בקרב קהילת הלהט"ב, ולאות מחאה, מספר חברי מועצה הציבו דגלוני גאווה על שולחנם בעת ישיבת מועצת העיר. רמתי, בתגובה, יצא מהאולם וחזר אליו עם דגל ישראל, כשהוא לבוש חולצה שעליה נכתב "כבד את אביך ואת אמך" ו"משפחה יש רק אחת". הצעד של רמתי עורר סערה שבעקבותיה פוצצה ישיבת המועצה.

 

 

עורווה אדם, מועמד ברשימת רוב העיר ומנהל בית אל-מים של הקהילה הגאה הערבית: "הרשימה של בן גביר מתמודדת בחיפה ומקדמת גם הומופוביה וגם גזענות. אלה שתי תופעות שמנוגדות לאופי של העיר חיפה, שרוב מי שחיים בה מעוניינים בעיר שוויונית, סובלנית, שיש בה מקום לכל הקהילות. באנו למחות על ההתבטאות המקוממת של יואב רמתי ולהראות לו שבבחירות הקרובות יתייצבו מולו גם קהילת הלהט"ב וגם כל מי שתומך בשוויון".

 

 

הילה אסיה, פעילה ברשימת רוב העיר ולשעבר רכזת הפעילות של בית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, אמרה הבוקר מחוץ לביתו של רמתי: "כמי שעבדה מטעם העירייה בקידום שוויון הזכויות של קהילת הלהט"ב בעיר, אני מכירה מקרוב את התפקיד ואת החשיבות של מועצת העיר. אם רמתי יהיה במועצת העיר הבאה, הוא יקדם את האג'נדה המפלה שלו וימשיך לאיים על הזכויות ועל הביטחון האישי שלנו בחיפה. כדי שזה לא יקרה, צריך להתייצב בקלפי ולהצביע הכי רחוק מסדר היום ההומופובי הזה".

נזכיר, כי בתחילת אוקטובר האחרון, עוד בטרם פרצה המלחמה, קיימה רשימת רוב העיר אירוע משפחות חגיגי, שנועד גם למשפחות חד מיניות. האירוע התקיים דווקא בנוה שאנן, שכונת מגוריו של רמתי, כתשובת נגד לרעיון שהגה בשנת 2019, "מצעד הענווה", כקונטרה משלו למצעד הגאווה.

רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "חזרתי ב-7:00 בבוקר מבית הכנסת. הילדים האלה חושבים שאני מתעורר איתם ב-6:40. הם באו ב-6:40 והרעישו בשכונה עם מגפון, אבל לא הייתי. רק כשחזרתי מבית הכנסת ראיתי אותם, והם היו שם כמה דקות. בכל מקרה, אני אומר שזו דוגמה יפה, או לא יפה, לקבלת האחר. הרי מה הם אומרים – שאני לא מקבל את האחר. אני חושב שהם לא מקבלים את האחר. הייתי מזמין אותם אם הם היו מתאמים איתי מראש לשיחה ודו שיח, אבל הם באו ישר עם מגפונים. זה נקרא 'לקבל את האחר'? עכשיו אני יודע איך לקבל את האחר – עם מגפונים. אם אני נתקל במישהו שלא חושב כמוני ולא דיברתי איתו מעולם, אני אדבר עם השכנים שלו עם מגפונים ב-7:00 בבוקר. כל הזמן הם אומרים 'אנחנו תרבותיים, אנחנו נאורים', עכשיו הבנתי מה זה להיות תרבותי ונאור – לא לדבר עם מישהו ולבוא אליו ב-6:40, להרעיש עם מגפונים ולהעיר אנשים חפים מפשע. הכל מותר. זו הנאורות החדשה".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. איתי, כרמל

    רשימת רוב העיר – תפסיקו להטריד אותי עם הודעות שאתם שולחים לי. מאיפה בכלל השגתם את הטלפון הפרטי שלי? חצופים.

  2. אני רק שאלה

    אני רק תוהה אם הם באו להפגין על אמירות מ-2019 כי יש בחירות בעוד שבועיים והם חוששים/יודעים שאף אחד לא שמע עליהם וצריכים צומי ופרסום על הגב של חבר המועצה רמתי…

  3. גדי

    לא ראיתי את "רוב העיר" מפגינים מול בתים של תומכי טרור בשכונות הערביות שהתבטאו נגד -רוב העיר וחיים משותפים!
    "רוב העיר" הם ילדים מפונקים ופריבילגים שמה שמעניין אותם זה להציק לאחרים- לחסום כבישים , לצעוק בבוקר במגפון ולהטיף לערכים משותפים -רק ליהודים , כי עובדתית בחליסה הם לא מטיפים לחיים משותפים- שם יקבלו מכות בחסימה הראשונה….

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר