יונה יהב (צילום: גביש מדיה)
יונה יהב (צילום: גביש מדיה)

"אני אבחר לראשות העיר וזאת תהיה הקדנציה הטובה ביותר שלי"

"בשונה ממועמדים אחרים חסרי הניסיון, אני לא צריך לעשות סטאז', ותושבי חיפה לא צריכים לשלם שכר לימוד" @ יונה יהב, ראש רשימת חיפה שלנו, מסתער שוב על ראשות העיר ומבטיח: "תוך 60 יום נוציא את כל החזירים מהרחובות"

פורסם בתאריך: 25.2.24 08:46

למה אתה מתאים יותר מכולם לתפקיד ראש העיר?

"אני שב לתפקיד חיי – ראש העיר חיפה – כדי להחזיר את חיפה להיות בירת הצפון. חיפה ניצבת כעת בפני האתגרים הגדולים בתולדותיה, ואני המועמד היחיד שיש לו את הניסיון ואת הקבלות על עשייה למען חיפה. בשונה ממועמדים אחרים חסרי הניסיון, אני לא צריך לעשות סטאז', ותושבי חיפה לא צריכים לשלם שכר לימוד. אוביל את חיפה באחריות ובשיקול דעת לתנופת צמיחה ופיתוח, ואכין את העיר למלחמה. אכנס לתפקיד ומיד אתחיל להוביל תיקון גדול בכל תחומי החיים בעיר".

מה עשית למען חיפה בחמש השנים האחרונות?

"אני פטריוט חיפאי ללא גבול, וחיפה היא אהבת חיי ומשימת חיי. מעולם לא עשיתי לביתי כי חיפה היא ביתי ונשמתי. בחמש השנים האחרונות הייתי כתובת לאלפי חיפאים שפנו אליי בבעיות היומיום שלהם, אף שלא כיהנתי כראש עיר או כחבר מועצה. שמחתי לגלות שהם רואים בי כתובת אף שלא החזקתי בתפקיד רשמי, ופעלתי לסייע להם ככל יכולתי בפתרון".

האם אתה מבטיח להישאר במועצת העיר גם אם לא תיבחר לראשות העיר?

"אני אבחר לראשות העיר וזאת תהיה הקדנציה הטובה ביותר שלי".

מה הדבר הראשון שתטפל בו עם בחירתך לראשות העיר?

"אשיב את התקווה ואת האופטימיות לעיר. אקים ממשלת אחדות חיפאית בראשותי, אכנס את כל ראשי האגפים בעירייה ומיד אתחיל ליישם את תוכנית 100 הימים שהכנתי. אמגן את העיר עם מאות ממ"דים ניידים, כאשר מוסדות החינוך תחילה, אכין את העיר למלחמה באופן מלא, אתאם מיד עם מפכ"ל המשטרה תוספת של 100 ניידות ועשרות שוטרים, ונשיב את הביטחון האישי לתושבי חיפה – זוהי זכותו הבסיסית של כל אזרח במדינה. תוך 90 יום נרחיק את כל חזירי הבר מהעיר, ולישיבת המועצה נביא תקציב חדש עם השקעה אדירה בחינוך ובהתחדשות עירונית. אקבע גם מועד להשבת אירועי התרבות והפסטיבלים הגדולים".

מה הבעיה הכי גדולה של חיפה?

"ראשית, אני חושב שחיפה היא העיר הכי יפה והכי טובה בעולם. את כל הבעיות של חיפה אפשר לפתור עם מנהיגות נכונה. בחמש השנים האחרונות חיפה נסוגה לאחור בכל תחומי החיים, וזאת כתוצאה מחוסר ניסיון של ההנהגה. אנחנו צריכים להביא משקיעים מהארץ מהעולם, בשיתוף עם הממשלה, ולשם כך עלינו להאמין בעיר ובפוטנציאל האדיר שלה. אני מסרב לדבר על חיפה כבעיה, אלא רואה בה את בירת הצפון בכל תחומי החיים".

 

 

מה הפתרון שלך לבעיית הדיור?

"התחדשות עירונית ובנייה של חמש שכונות חדשות ויפות. את כל זאת אעשה תוך שמירה על אופיה ועל יופיה של העיר. אני רואה חמש שנים של תנופה והשקעה אדירה, שבהן נקים שלושה מרכזי תעסוקה חדשים שיביאו לעיר 50,000 מקומות עבודה. נחדש את תנופת הבנייה ונבנה 42,000 יחידות דיור חדשות. חיפה תהיה העיר מספר 1 בישראל למשפחות צעירות".

מה הפתרון שלך לבעיית החזירים?

"תושבים וחזירים לא יכולים לגור יחד. תוך 30 יום אגיע עם ארגוני הטבע והסביבה לתוכנית מוסכמת להרחקת חזירי הבר בחזרה אל הטבע, ותוך 60 יום נוציא את כל החזירים מרחובות העיר. זה דורש יצירתיות והשקעה של זמן ומשאבים, ואעשה זאת. התדמית של עיר חזירים שוברת לי את הלב".

מה הפתרון שלך לקרע בין יהודים לערבים בעיר?

"מנהיגות מאחדת ומלכדת היא הפתרון לחיים שקטים בשלום. זאת האישיות שלי וזאת המנהיגות שלי. חיפה היא בית לחמש דתות, וכזאת היא תמשיך להיות. העיר היא אות ומופת ליחסים בין יהודים לערבים, והרבה ערים אחרות מתקנאות במערכת היחסים הנפלאה שהצלחנו להשריש כאן למרות המציאות הביטחונית המורכבת. גם במלחמת חרבות ברזל ראינו כיצד יהודים וערבים פועלים בסולידריות חברתית מעוררת השראה. נמשיך לשמור על דו קיום בחיפה ונעודד זאת".

איך תמנע את עזיבת הצעירים ואיך תחזיר אותם לחיפה?

"אהפוך את חיפה לעיר של משפחות צעירות. חיפה תהיה אטרקטיבית למשפחות מהמרכז שירצו לחיות בחיפה. לא אסתפק רק בעצירת ההגירה השלילית – אביא את העיר למאזן של הגירה חיובית באמצעות בנייה של מרכזי תעסוקה בתחומי ההייטק והביוטק, ואצור 50,000 מקומות עבודה חדשים. אתחיל בהתחדשות עירונית רחבת היקף, ואבנה עוד חמש שכונות חדשות. אשיב את אירועי התרבות הגדולים. חיפה תהיה מוקד משיכה למשפחות צעירות".

עם מי לא תשב במועצת העיר?

"בכוונתי להקים ממשלת אחדות חיפאית שתהיה מאחדת ומלכדת. התרבות הפוליטית האלימה של השמצות וגילנות – אין לה מקום בחיפה. לאחר אירועי 7 באוקטובר גם אין לה מקום בישראל כולה".

כרמלית ורכבלית בשבת – כן או לא?

"מאז קום המדינה עובדת תחבורה ציבורית בשבת בחיפה בזכות הסכמות בין הנהלת העיר לכלל תושביה הדתיים והחילונים. כך אעשה גם אני".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר?

"אני חוזר לתפקיד ראש העיר ואעבוד עם כל ראש ממשלה בתיאום ובשיתוף. זה יהיה חוסר אחריות להכניס את חיפה למאבקים פוליטיים". 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אסון בלהות

    אצל יונה יהב "מאחד ומלכד" זו כניעה לסחטנות של שלושת המגזרים המתבדלים בעיר, באופן שההסכמים של עציוני עם ש"ס ואגודת ישראל עוד ייראו לכם תמימים אחרי שיהב ישחיט וישחית את העירייה.
    לא סתם הוא היה ראש עיר מכהן שהפסיד בפער הכי גדול אי פעם למתמודדת חדשה כבר בסיבוב הראשון.
    כי חיפה ידעה שהוא בכיס של החרדים. של המפעלים המזהמים. של בל"ד.
    יפה שלא דורשים ממנו לחשוף מה הוא כבר סוגר מאחורי הקלעים למכור אותנו. כולל הסכמי ניר שובר הפרחח.
    שיאן הגרעון והארנונה מגיע לחגוג שוב על הקופה הציבורית. יחד עם סביון ונציגי גד זאבי. איזה אסון יהיה

  2. אייל

    בן 81.. מספיק מספיק. מספיקקקקקקק
    הרסת 15 שנה ייקח לחיפה 30 לצאת מהנזקים שלך.
    3 חודשים לפני בחירות 2018 רצית לאשר לבתי הזיקוק תוכנית לגדול פי 3.
    הם כולם מריציםא אתכם במליונים כדי לסכל את תוכנית פינוי המזהמים מהמפרץ.
    תתפכחו רק לא יהב

  3. יהל

    יונה היקר, מחכים לשובך לראשות העיר!
    החיפאים זקוקים לך ובוודאי שנתמוך בך.

  4. עיריית הקשישים

    לפי מקומות 2-3 הריאליים ברשימות כשני שליש מהמועצה יהעו גימלאים. כולל ראש עיר בין גילאי 70-82 אם עציוני לא ייבחר.
    לקשישי חיפה יש מחר מזימה לשלוט במועצת העיר. להכתיב הטבות לעצמם הנחות לעצמם ולחסל את העתיד של חיפה עד העצם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר