דוד עציוני (צילום: מיכה בריקמן)
דוד עציוני (צילום: מיכה בריקמן)

"אני בגיל הנכון לעבוד מסביב לשעון עבור תושבי העיר"

"אני מגיע לתפקיד עם אופק כדי להעמיד לעיר תוכנית עבודה אסטרטגית של עשור קדימה" @ דוד עציוני, ראש רשימת הבית שלנו, בטוח שהוא יהיה ראש העיר הבא ויודע מה הבעיה של חיפה: "העיר לא מנוהלת"

פורסם בתאריך: 25.2.24 09:09

למה אתה מתאים יותר מכולם לתפקיד ראש העיר?

"בתפקידיי הציבוריים האחרונים רכשתי ניסיון רב, הן מוניציפלי והן ארצי. כיהנתי בשנים האחרונות בתפקידי מפתח כמו סגן ראש העיר, יועץ בכיר במשרד האוצר, סגן יו"ר קק"ל ומשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. אני מגיע מוכן לתפקיד ראש העיר חיפה, אני עטוף בצוות מקצועי ומיומן וברשת קשרים ענפה. אני בגיל הנכון לעבוד מסביב לשעון עבור תושבי העיר. אני מגיע לתפקיד עם אופק כדי להעמיד לעיר תוכנית עבודה אסטרטגית של עשור קדימה. אני אוהב את העיר ורואה בתושבים שותפים ולא נטל. החולשה הכי גדולה בחיפה היא היעדר ניהול. חיפה היא עיר לא מנוהלת, ואני מביא איתי הרבה מאוד ניסיון בתחום הזה".

מה עשית למען חיפה בחמש השנים האחרונות?

"בזמן כהונתה של עינת קליש רותם העיר התנתקה לגמרי מירושלים, ובעקבות כך תקציבים רבים מצאו את עצמם נודדים לערים השכנות שלנו. במסגרת תפקידי כסגן ראש עיר בתחילת הקדנציה הספקתי בזמן קצר להביא את התקציב הגדול ביותר שהגיע לחיפה בשנים האחרונות – 700 מיליון שקל לפרויקט ההרחבה והשדרוג של המכון לטיהור שפכים בחיפה, שיהיה אחד מהפרויקטים המשמעותיים הגדולים ביותר באזור בעשורים הבאים. כמו כן, במסגרת תפקידי כיו"ר החברה הכלכלית העברתי החלטה על הרחבת פארק מתם הכוללת בניינים חדשים".

האם אתה מבטיח להישאר במועצת העיר אם לא תיבחר?

"כן. חד משמעית".

מהו הדבר הראשון שתטפל בו כראש עיר?

"יצירת קואליציה מקיר לקיר שתגבה אותי בפעולות ההכרחיות כדי להחזיר את חיפה למסלול ואת הביטחון לתושבים".

מהי הבעיה הכי גדולה של חיפה?

"חיפה נמצאת בשפל חסר תקדים שלא היה כמותו בתולדותיה של העיר. החינוך בשפל, העיר נמצאת ברשימת הערים העניות בישראל, הצעירים עוזבים, הכלכלה העירונית חלשה והאתגרים הביטחוניים נמצאים במוקד. חיפה כושלת כבר יותר מ־15 שנה כמעט בכל תחום כי היא שבויה של מנהיגות בינונית, חסרת מעוף ונטולת כל תוכנית אסטרטגית סדורה. להצביע על בעיה אחת של חיפה זה עצימת עיניים. צריך לשנות דיסקט ולעבוד מסביב לשעון כדי להחזיר את העיר למסלול ולהצעיד אותה למימוש הפוטנציאל האדיר שלה".

 

 

מהו הפתרון שלך לבעיית הדיור בחיפה?

"ראשית, ונראה את זה באופן ברור ובולט – מנופים וטרקטורים ברחבי העיר. זו תהיה ההוכחה בשטח לכך שהגענו ושאנחנו באים לעבוד. זו התחייבות. אם נרד לפרטים, הנושא החשוב ביותר הוא התחדשות עירונית. חיפה היא בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בישראל להתחדשות עירונית. הגיע הזמן לקדם את זה, ואני זה שאקדם את זה. בתפקידי האחרון כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ניהלתי פרויקטים של מיליארדי שקלים מצפון ועד דרום, ולכן אני בקיא בחומר ויודע מה צריך לעשות. אנשים צריכים להבין – כולם נהנים מהתחדשות עירונית. התושבים מקבלים דירות חדשות, גדולות יותר, עם תשתיות טובות יותר, עם בתי ספר וגני ילדים, עם גנים ציבוריים – כל מה שתושב צריך. מנגד, העיר מקבלת תקציבים, אגרות ועוד שבהם היא משתמשת כדי להשקיע בחזרה בתושב – בחינוך, בספורט ועוד. כולם מרוויחים. נקדם דיור מסובסד ושכירות ארוכת טווח. יותר דירות להשכרה, יותר דירות מסובסדות לצעירים וגם הטבות מיוחדות למילואימניקים".

מהו הפתרון שלך לבעיית החזירים?

"בעיית החזירים היא שולית לעומת האתגרים שעומדים בפני העיר. נחזור לשתף פעולה עם רשות הטבע והגנים, שהיא האחראית דה פקטו על עניין החזירים, ונפעל בהמלצתה. נעבוד בשיתוף פעולה מלא להרחקתם לוואדיות ולדילול על פי החוק. הרחובות יחזרו להיות מקום בטוח עבור תושבי חיפה".

מהו הפתרון שלך לקרע בין יהודים לערבים בעיר?

"אין קרע בין יהודים לערבים בחיפה, חיפה היא עיר של דו קיום. היחסים מתקיימים בין תושביה הערבים והיהודים באופן טבעי, וכך זה יימשך".

איך תמנע את עזיבת הצעירים ואיך תחזיר אותם לחיפה?

"עצם הבחירה בי תייצר מחדש את האמון של צעירי העיר. הם יודעים שאני מחויב להם ולעתידם. חיפה סובלת מהגירה שלילית במשך יותר מ־20 שנה. הצעירים עוזבים בהמוניהם לערי הקריות. 'צעירים' היא מילת המפתח – עיר שאין בה צעירים, אין בה חיים. הדבר הכי חשוב בהשארת הצעירים בעיר זה מקומות תעסוקה. אנחנו נקרא ליזמים מכל הארץ להשקיע בעיר. נפתח את פארק מתם ופארקים נוספים, את אזור הצ'ק פוסט, את חוף שמן ואת כל המפרץ. כל אזור שניתן ליצור בו מקומות תעסוקה – נדאג לו. נדאג גם למגורים ראויים למשפחות ולצעירים, ולמגורים מסובסדים לסטודנטים הרבים שיש בעיר. אין חובה יותר גדולה עבורנו מלהשאיר כאן את דור העתיד שהתחנך וגדל בחיפה. משפחות צעירות צריכות לדעת שאם הן רוצות את החינוך הכי טוב בישראל עבור ילדיהם, הן יבואו לחיפה ויישארו בה. הגיע הזמן שהעיר תגדל, וזה יקרה רק ביחד עם הדור הצעיר".

עם מי לא תשב במועצת העיר?

"אני מתכוון להקים קואליציה מקיר לקיר. אחרי 7 באוקטובר אנחנו מבינים שאין לנו יותר זמן לבזבז על פילוג ועל מאבקי אגו. אנחנו צריכים את כולם ביחד ומאוחדים סביב האתגרים שניצבים לפתחה של העיר. אני קורא מכאן לשאר המתמודדים לגלות אחריות עבור הציבור ולהתאגד סביבי לקואליציה הרחבה ביותר שידעה העיר. רק ביחד נוביל את חיפה קדימה לעתיד טוב יותר ובטוח יותר".

כרמלית ורכבלית בשבת – כן או לא?

"אני מאמין שהסוגיות הללו צריכות להיות מוכרעות במועצת העיר. בחיפה יש סטטוס קוו במשך עשרות שנים, וצריך לשמור עליו".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר?

"שאלת האחריות היא שאלה יסודית בניהול, זו לא אמירה ריקה. יש ציפייה ציבורית מוצדקת ללקיחת אחריות מצד כל הנוגעים בדבר בעקבות האירועים הקשים שהתרחשו ב־7 באוקטובר. ההתלכדות של הציבור הישראלי אל מול פני האויב בזמן מלחמה היא חיונית, ואת חשבון הנפש ואת המסקנות המתחייבות ממנו נהיה כולנו מחויבים לעשות כאשר הבנות והבנים ישובו הביתה והחטופים יוחזרו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. העסקנים מוזמנים לרוץ ישירות לכנסת, חיפה לא סידור עבודה זמני שלכם.

    בעצם קיבלנו פה מועמדים שרואים את המועצה רק בתור מקפצה אישית שלהם לכנסת ולכן לא התאחדו יחד.
    יוסי שלום יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת יש עתיד לכנסת הבאה
    אביהו האן יעה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת כחול לבן לכנסת הבאה
    שרית גולן תעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת חוזה חדש לכנסת הבאה
    ניר שובר יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת העבודה לכנסת הבאה
    דוד עציוני יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת גדעון סער לכנסת הבאה
    חברים יקרים
    אל תעבדו עלינו יותר.
    לא תעשו עלינו סיבובים.
    חיפה לא פה עבור סידור עבודה זמני שלכם.
    לא נצביע לכם, אתם לא רציניים. דברתם פוליטיקה
    ואצל דוד עציוני כבר רץ למסור את המפתחות לפיתוח העיר כמו ועדת התכנון לידי מיעוט – חרדים.
    לא נסכים לעבודה בעיניים ולא לקואליציות שנור של מגזרי סחיטה. דוד עציוני סיימת אצלנו.

  2. עוזי אברהם

    מה דוד עציוני עושה על מנת להשיג את כסא ראש העיר חיפה, ובאיזה תחבולות הוא מנסה את דרכו שאינה בדיוק לרוחם של כל תושבי חיפה !
    בימים אלו הוא גייס וסגר הסכמים עם החרדים של ש"ס בהבטחות שונות וכה משונות שיביאו על כולנו בעיות מרובות !
    כנראה שלדרכו של דוד עציוני לראשות העיר, לא ניתן לקרוא דרך היושר והאמינות שכל כולה לטובת עירנו חיפה, אלא שלשעתי ההיפך הוא הנכון !
    אני מרשה לעצמי להתריע על כך משום שאני איבדתי את אמוני לחלוטין במעשיו, בדרכיו ובאישיות שאינה הולכת בדיוק לפי הבטחות השווא שלו שאין בהן כיסוי !
    תהיו בטוחים שנקבל בסופו של דבר עיר שונה לחלוטין ואולי אף יותר גרועה בעת מנהיגותה של ראשת העיר הנוכחית !
    אנחנו וכולנו ביחד נצביע רק ליונה יהב האדם הנכון במקום הנכון !!!!!

  3. אילן

    ברור שגם השותפים החרדים שלקח אתו באים לעבוד עבורינו, ממש כמו ששירתו בצבא

  4. לא שכחנו

    עציוני ,לא שכחנו ,בבחירות האחרונות סגרת ברגע האחרון עם קליש וככה היא ניצחה ואחרי זה לא ספרה אותך.עכשיו סגרת עם החרדים ומה לא הבטחת להם. רק בגלל זה לא מאמין לך.

  5. שלומי

    אני מאמין בו ובוחר בו וכך גם רוב חברי
    העיר הזו צריכה מהפך דחוף בניהול ובעיקר בהתחדשות עירונית
    המון בניינים ישנים ואוטוטו מסוכנים לדיור
    בריחה של משפחות צעירות לטירת הכרמל והקריות בגלל מחירי הדיור וכוכ'
    צריך דם חדש פה כל הפנסיונרים שרצים לבחירות לא מבינים את זה
    רבאק יונה עם כל הכבוד בן 80 איזה אנרגיות כבר נשאר? והרשימה ממשיכה..

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצב עלוב האם הגענו לגיל כדי לשכנע את הבוחרים. ראינו כבר גילאים "מתאימים' ולאן הגענו. יונה יהב יש נסיון רבות שנים וקבל6ת של בביצועים..כל אחד רוצה להגחע לגיל מכובד
    עדיף לעזוב את זה ולמצוא דברים אחרים לצורך שכנוע.

  7. יהונתן ברבי

    קראתי את הכל ולא הבנתי שום דבר קונקרטי. ממש פוליטיקאי אמר הרבה אבל בעצם לא אמר כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר