אביהו האן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אביהו האן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"אני גם מבטיח וגם מקיים לפעול בקדנציה הבאה בכל פוזיציה"

"השילוב עם בני גנץ, שאני מקווה יהיה ראש ממשלת ישראל כמה שיותר מהר, נותן לי את היכולת הגבוהה ביותר לניהול העיר" @ אביהו האן, ראש רשימת הירוקים כחול-לבן, יודע מה יוביל אותו לראשות העיר וקובע: "הכרמלית והרכבלית ייסעו בחיפה בשבת"

פורסם בתאריך: 25.2.24 09:23

למה אתה מתאים מכולם לתפקיד ראש העיר?

"אני עם ניסיון של 12 שנים במועצת העיר ועם פעילות בוועדות העירוניות כמו תכנון ובנייה, מל"ח וביטחון, ובתאגידים העירוניים כמו חברת המוזיאונים והחברה הכלכלית. השילוב עם בני גנץ, שאני מקווה יהיה ראש ממשלת ישראל כמה שיותר מהר, נותן לי את היכולת הגבוהה ביותר לניהול העיר. וכמובן שאל אלה יש להוסיף את הידע הטכנולוגי ואת החיבור האנושי שאני מביא מול תושבי העיר, שבמשך שנים סייעתי להם והייתי להם אוזן קשבת".

מה עשית למען חיפה בחמש השנים האחרונות?

"פעלתי למען חיפה במגוון רחב של נושאים – קידום היבטים שקשורים לאורבניות של העיר בוועדה לתכנון ובנייה, תוך התמקדות בשימור מבני הציבור החשובים לעיר; קידום פרישת הדפיברילטורים ברחבי העיר, רכישת נשק חדש לפקחים, וקיצור לוחות הזמנים לאישור ממ"דים – הצעה שהתקבלה כבר לפני מספר חודשים ויושמה מיד עם פרוץ המלחמה. כמו כן פעלתי למען העברת הילדים שלומדים בבית הספר עופר לבית ספר אחר כדי שלא ילמדו סמוך לאתר בנייה, ולמניעת סגירתו של בית הספר גבריאלי".

האם תישאר במועצת העיר גם אם לא תיבחר לראשות העיר?

"כפי שעשיתי גם בבחירות בשנת 2013 ובשנת 2018, גם כשלא נבחרתי לראש העיר המשכתי לשרת את תושבי העיר מהאופוזיציה, להבדיל ממועמדים אחרים שכאשר הפסידו אז חלקם עזבו למקומות פרנסה אחרים וחיכו לבחירות הבאות כדי לחזור ולבקש מתושבי העיר לבחור בהם. אני גם מבטיח וגם מקיים לפעול למען תושבי העיר בקדנציה הבאה בכל פוזיציה".

מה הדבר הראשון שתטפל בו כראש העיר?

"אין דבר אחד שהוא ראשון, אבל אפעל כדי לפרוש באופן מיידי מאות ממ"דים ניידים ברחבי העיר, לקדם את הביטחון הנדרש לתושבים בהיבטי המקלוט ולטפל בכל נושא הניקיון של העיר. העיר מטונפת וזקוקה לתוכנית חירום מיידית כדי להפוך אותה לעיר שאפשר לחיות בה. וכמובן יש לפתור את בעיית החזירים".

מה הבעיה הכי גדולה של חיפה?

"הבעיה הכי גדולה היא שב־20 השנים האחרונות – 15 שנות יונה יהב וחמש שנות עינת קליש רותם – לא טיפלו בצרכים של האוכלוסייה הצעירה של חיפה, והצעירים עזבו אותנו בהמוניהם. בבעיה הזו נידרש לטפל באופן מיידי. כפי שכבר הצעתי ב־2016 וב־2017 יש לקדם תוכנית מיידית להשארת הצעירים בחיפה באמצעות קידום תוכניות חינוכיות, תהליכי תעסוקה לצעירים, התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בשכונות החוף וטיפול במפרץ חיפה".

 

 

מה הפתרון לבעיית הדיור בעיר?

"הארנונה בחיפה היא הגבוהה ביותר במדינת ישראל. הסיבה המרכזית לכך היא שב־15 שנות שלטונו של יהב, הוא תמיד העלה את הארנונה ביותר מהדרישה של משרד הפנים. צריך להקפיא את העלאת הארנונה בשנים הקרובות כדי לאפשר לתושבי העיר לנשום אוויר. יש לקדם התחדשות עירונית בשכונות החוף, בכרמל הצרפתי ובנוה שאנן – זה מגה פרויקט בעדיפות גבוהה, ולשם צריך לכוון. את הנושאים האלה אקח באופן אישי. אעשה ארגון מחדש בכל מינהל ההנדסה כדי שהוא יידע להתמודד עם האתגרים האלה, ואקדם היקפי דיור משמעותיים אבל במקומות הנכונים, בראיית קהילתית ובעירוב שימושים".

מה הפתרון שלך לבעיית החזירים?

"אני היחיד מכל המועמדים שבנה את 'תוכנית האן' לפתרון הבעיה. התוכנית כוללת תשעה סעיפים של ניקוי מסיבי של העיר, הטמנה מיידית של פחים בכל העיר ובעיקר בכרמל, משמרות שניות לפינוי זבל, מתן מים לחזירים בתוך הוואדיות כדי שהם לא יצטרכו להגיע לתוך העיר, וקמפיין הסברה לתושבים לאיסוף המזון לאחר האכלת חתולים. צריך לומר את זה בצורה חד משמעית – חזירים שהופכים את הרחובות לביתם ומסכנים את הציבור יורדמו, יועברו לרשות הטבע והגנים ויורחקו מהעיר. מקומם לא יהיה במרחב הציבורי".

מה הפתרון שלך לקרע בין יהודים לערבים בעיר?

"החיים המשותפים שלנו בעיר מעורבת הם חשובים ביותר. צריך לקיים שיח ולהבין שכולנו חיים בעיר אחת ובמדינה אחת, ואין לנו עיר אחרת או מדינה אחרת. אין ספק שאעזר בגנץ, במחנה הממלכתי ובקשר החזק שלהם עם המגזרים השונים. כפי שחיינו ביחד חיים טובים במשך שנים רבות, אני מקווה שנמשיך כך לחיות גם בעתיד".

איך תמנע את עזיבת הצעירים ואיך תחזיר אותם לחיפה?

"כדי לפתור את בעיית הצעירים יש לבצע חמש פעולות מרכזיות – ביצוע התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, פתיחת מקומות תעסוקה חדשים ובהם מתם 2 ומתם 3, קידום פתרונות תעסוקה לעולם התיירות, קידום תוכניות חינוכיות מתקדמות כדי לצמצם את הפער בין החינוך הציבורי לפרטי, והרחבה של פעילויות תרבות, ספורט ופנאי כדי שהצעירים ירגישו שיש להם עיר תוססת שמספקת להם את חיי הלילה ואת חיי הקהילה שהם זקוקים להם. ודבר אחרון – אנחנו צריכים לטפל במפרץ חיפה ובמפעלים המזהמים כדי שניתן לצעירים עיר נקייה שיוכלו לנשום בה אוויר נקי".

עם מי לא תשב במועצת העיר?

"אני לא פוסל אף אחד, אבל תחת עקרונות ומתווה שאני אגדיר כאשר הבסיס הוא שחיפה היא עיר דמוקרטית, עם שוויון בין התושבים ועם ערכים של חילוניות וליברליזם. כל מי שיהיה מוכן לשבת תחת המתווה הזה, אשתף איתו פעולה ברצון".

כרמלית ורכבלית בשבת – כן או לא?

"אין ספק שאנחנו צריכים לקדם בחיפה תחבורה ציבורית בשבת. אני היחיד שהעליתי במועצת העיר את ההצעות להפעלת הכרמלית והרכבלית בשבת. לצערי, חברי המועצה השתפנו – חלקם ברחו מהישיבה וחלקם הצביעו נגד. יכולנו כבר לקדם את כל הנושא הזה בקדנציה של קליש רותם. זה אחד מהנושאים המיידיים והמרכזיים שאיישם בקדנציה שלי כראש עיר. הכרמלית והרכבלית ייסעו בחיפה בשבת".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר?

"ראש הממשלה גרם נזקים אדירים למדינת ישראל בשנים האחרונות. הוא סיים את תפקידו ההיסטורי וצריך לפנות את מקומו לאנשים חדשים – אנשים עם יושרה ועם ערכים של ליברליזם, דמוקרטיה ושוויון. הכי מתאים לכהן כיום כראש ממשלת ישראל זה גנץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פשוט לא, הירוקים הפכו לאפור-חיוור

    השילוב עם בני גנץ מכתים את הסיעה שהייתה א-פוליטית בפוליטיקאי כושל ושר בטחון שהביא עלינו את אסון 7.10
    עכשיו אם אביהו רוצה לעשות לנו "לזימי" ולברוח אל רשימת גנץ בעוד חצי שנה בבחירות אל תעשה עלינו סיבוב במועצה
    מה זה להצטלם עם גנץ, מה הוא הגננת שלך?
    זוכר שיהב התפאר ב-2008 שהוא ממפלגת השלטון קדימה (שהתפרקה ב-2009) מה זה הביא לנו? קדחת בתחת.
    אין מה להצביע לעסקן אביהו שלא יודעים לא את נסיונו ולא את כוונותיו לעתיד
    אם טובת חיפה הייתה בראש עיניכם הייתם מתאחדים עם סיעות אחרות… הכל עסקנות

  2. מחפש רק משכורת ח"כ עוד כמה חודשים

    עוד אחד שמצטלם לנו עם פוליטיקאי כדי לקבל מקום בכנסת
    מבטיח מתחייב וחצי שנה אחרי יהיו בחירות והוא יגיד שהוא פורש
    יאללה, על מי אתם כולכם עובדים

  3. מישהו יודע מי זה??

    מה בכלל הרקע של אבהו האן?
    ניהל משהו?! למה לא מספר מה עיסטקו וכישוריו
    מדהים שכולם שואלים על עציוני מה הרקע שלו
    נראה לי יש לעציוני יותר רזומה ציבורי מאבהו, מאיפה הוא בא ומי זה בכלל???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר