יוסי שלום (צילום: מיכה בריקמן)
יוסי שלום (צילום: מיכה בריקמן)

"בחיפה של שנת 2024 דרוש ראש עיר מנוסה, נאמן וחרוץ"

"כבר 20 שנה אומרים לנו כמה פוטנציאל יש לחיפה, אבל אף אחד לא מממש אותו" @ יוסי שלום, ראש רשימת יש עתיד וצעירי חיפה, מסביר למה הציבור צריך לבחור בו ומשוכנע: "ניתן גם לשמור על הצביון של העיר ולהתחשב בכל התושבים וגם לאפשר תחבורה ציבורית בשבת"

פורסם בתאריך: 25.2.24 09:33

למה אתה מתאים מכולם לתפקיד ראש העיר?

"אחרי עשור במועצת העיר וקידום וייזום של עשרות פרויקטים לטוב הקהילה בחיפה, אני מאמין שיש לי הניסיון ויכולת העשייה כדי לכהן כראש עיר. יתרה מכך, הוכחתי פעם אחר פעם שאני נאמן לשירות הציבורי, ונשארתי בתפקיד גם כאשר היינו באופוזיציה ומעולם לא חשבתי לעזוב את תפקידי. בחיפה של שנת 2024 דרוש ראש עיר מנוסה, נאמן וחרוץ, שיודע כיצד להצעיד את חיפה קדימה ולהפוך אותה למוקד עסקי, תרבותי ותיירותי. מספרים לנו פעם אחר פעם כמה פוטנציאל יש לחיפה, אך אף אחד לא מממש אותו. לכן אני המתאים ביותר לתפקיד. כל מי שמכיר אותי יודע שאני בקשרים מצוינים עם כל חברי המועצה, עם חברי הכנסת, עם שרי ממשלה ועם אנשי המקצוע במשרדים הממשלתיים. אדע להביא לשיתוף פעולה בין כל הגורמים, למימוש מלא של הפוטנציאל של חיפה ולהפיכתה למטרופולין הצפוני של ישראל, שבו לא נצטרך לשמר אוכלוסייה חזקה אלא האוכלוסייה הזאת תבוא לגור אצלנו מרצונה".

מה עשית למען חיפה בחמש שנים האחרונות?

"בקדנציה הראשונה שלי כחבר במועצת העיר הייתי אחראי על מספר רב של פרויקטים ותוכניות למען קבוצות שונות בקהילה, כמו נהדר בהדר, כפר הסטודנטים, חניה חינם לסטודנטים, מרכז להורים צעירים, מרכז לסטודנטים, חממה טכנולוגית בעיר התחתית, אירועים למשפחות צעירות, קיץ 10 ב־10, הגדלת תקציבי המלגות, הקמת בית הקהילות, עבודה משותפת עם הממשלה הקודמת והקמת מינהלת לפינוי מפרץ חיפה. לצערי הרב, בקדנציה האחרונה כולנו חזינו בראש עיר שלא קידמה אף אחד מנושאי הליבה של חיפה, ולא היתה אפשרות לקדם דבר מהתוכניות שלנו לעיר. לכן המצב חייב להשתנות, וראש העיר הבא צריך לפעול בנחישות ובמהירות על מנת להחזיר את חיפה למסלול הנכון, לפתח אותה ולהצעיד אותה קדימה".

האם אתה מבטיח להישאר במועצת העיר אם לא תיבחר?

"חד משמעית כן. כבר הוכחתי זאת בעבר כשכיהנתי באופוזיציה ונשארתי בתפקיד, למרות היעדר השכר וההשקעה הרבה הדרושה כחבר מועצה פעיל. להיות נבחר ציבור זו זכות – אני וחברי הרשימה שלי לא באים בשביל ג'ובים או פיתוח קרייריסטי אלא אך ורק בשביל לשרת את התושבים, שמגיע להם יותר. לכן אני מבטיח שאשרת את הציבור בכל תפקיד שאליו אבחר".

מה הדבר הראשון שתטפל בו כראש עיר?

"לצערי, כל תחומי העיר הלכו אחורה בחמש השנים האחרונות – חינוך, דיור, תעסוקה, צעירים – ולכן לראש העיר הבא אין פריווילגיה לשים נושא אחד בלבד בראש מעייניו. כראש העיר אכנס לעובי הקורה בכל אחד מהנושאים המהותיים של חיפה – הביטחון האישי, הכלכלה, החינוך והגירת הצעירים. אנחנו מבטיחים שנצעיד כל אחד מהנושאים האלה קדימה".

מה הבעיה הכי גדולה של חיפה?

"שכבר 20 שנה אומרים לנו כמה פוטנציאל יש לחיפה, אבל אף אחד לא מממש אותו. חיפה צריכה להיות המטרופולין של הצפון, מגדלור של תרבות, עיר שלא תצטרך לשמר את הצעירים שלה אלא תמשוך צעירים אליה. ראשי העיר הקודמים לקחו את חיפה לאחור ולא פתרו את בעיות הליבה שלה. הבעיות הן פתירות, ובעבודה קשה ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים אפשר להצעיד את חיפה קדימה ולהפוך אותה לעיר שהיא צריכה להיות".

 

 

מה הפתרון שלך לבעיית הדיור?

"מחירי הדירות בחיפה הפכו ללא הגיוניים בשנים האחרונות, אך יש מספר תהליכי בנייה שאם נקדם אותם, מחירי הדירות ירדו משמעותית בזמן קצר. עתיד הדיור בחיפה נמצא בשני מקומות. האחד הוא פינוי בינוי – קיצור תהליכים וקידום מתחמי פינוי-בינוי בכל העיר ובעיקר בשכונות החוף; והשני הוא השלמת שכונות חדשות כמו גבעת זמר, מורדות לינקולן ונאות פרס ב'".

מה הפתרון שלך לבעיית החזירים?

"כאשר אבחר אקיים ישיבה עם רשות הטבע והגנים ועם המשרד לאיכות הסביבה ונגיע לפתרון משותף שיפתור את בעיית החזירים. עיריית חיפה הזמינה מחקר כדי למצוא פתרון לבעיה אך לא יישמה את כל חלקי התוכנית, וזאת אחת מהסיבות המרכזיות שאנחנו נמצאים במצב הזה. ניישם את כל פתרונות המחקר ונדאג לשיתוף פעולה מצד משרדי הממשלה. כך נגיע לפתרון מכבד וראוי".

מה הפתרון שלך לקרע בין יהודים לערבים בעיר?

"הקרע האמיתי בין ערבים ליהודים מגיע מהמנהיגות למעלה, וכל מי שמסתובב ברחובות חיפה יודע שבשטח קיימים חיבור וחיים משותפים בין המגזרים. אנחנו מאמינים בחיזוק הפסיפס התרבותי-מגזרי של חיפה. החיים המשותפים והרב התרבותיות הם חלק בלתי נפרד מהעיר ומאורח החיים של כל התושבים. אנחנו מפלגת המיינסטרים היחידה ששמה ערבי-ישראלי – אניס ארמלי – במקום ריאלי".

איך תמנע את עזיבת הצעירים ואיך תחזיר אותם לחיפה?

"הכל מתחיל בתעסוקה ובחינוך. אם נספק לזוגות צעירים משרה ופרנסה טובה, הם יישארו בחיפה ולא יצטרכו לעזוב למרכז. יש לנו גם תוכנית תמריצים שתמשוך מורים לעיר ותביא לכך שבחיפה תהיה את מערכת החינוך הטובה בישראל, בחינוך הפורמלי והלא פורמלי. זה ימשוך אוכלוסייה צעירה חזקה שתבנה את ביתה בחיפה ותקדם את כלכלתה. חינוך איכותי זה מה שכל הורה רוצה לתת לילדיו, ואנחנו ניתן להורים החיפאים את האפשרות להעניק את זה לילדיהם".

עם מי לא תשב במועצת העיר?

"אשב עם כולם. מעולם לא החרמתי אף אחד, ובטח שלא אחרים עכשיו. חיפה צריכה לשאוף לעירייה כמה שיותר מגוונת ועם כמה שיותר קבוצות מהאוכלוסייה. העיר שלנו היא פסיפס מדהים של תרבויות ומגזרים, וכך צריכה להיות גם ההנהגה".

כרמלית ורכבלית בשבת – כן או לא?

"בהחלט, ובהקדם האפשרי. עצוב לי שההנהגה הקודמת לא עמדה על רגליה האחוריות כדי שהרכבלית תעבוד בשבת. יש סטטוס קוו בחיפה, וניתן גם לשמור על הצביון של העיר ולהתחשב בכל התושבים וגם לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. זה הכרחי לבעלי עסקים ולכלכלה, והכל למען שגשוג העיר. חיפה צריכה להוות דוגמה לשיתוף בין כל המגזרים בלי לפגוע ברגשות של איש".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר?

"כן, ראש הממשלה הוכיח שהוא לא כשיר לנהל את המדינה. מדינת ישראל צריכה הנהגה שיודעת לחבר את העם ולא לפלג אותו, מנהיג שיודע לענות על צרכיהם של כל אזרחי המדינה ולא רק של קבוצות הלחץ ושל הקיצונים שיושבים בממשלתו. ההתנהגות משולחת הרסן של חברי ממשלתו, הדוחות הכלכליים שפורסמו לאחרונה והניתוק שלו ושל חברי ממשלתו מוכיחים כי ההנהגה הישראלית מנווטת אותנו לכיוון לא טוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעל ר.

    בעצם קיבלנו פה מועמדים שרואים את המועצה רק בתור מקפצה אישית שלהם לכנסת ולכן לא התאחדו יחד.
    יוסי שלום יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת יש עתיד לכנסת הבאה
    אביהו האן יעה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת כחול לבן לכנסת הבאה
    שרית גולן תעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת חוזה חדש לכנסת הבאה
    ניר שובר יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת העבודה לכנסת הבאה
    חברים יקרים
    אל תעבדו עלינו יותר.
    לא תעשו עלינו סיבובים.
    לא להצביע לעסקנים שטובתם האישית חשובה להם מטובת חיפה.
    לו רציתם יכולתם להתאחד. מה שמעניין אתכם להצטלם עם הפוליטיקאי
    שיכניס אתכם לרשימתו בבחירות הקרובות עוד חצי שנה

  2. יעל

    בחיפה מלא גויים של שבת. יש לנצל זאת להפעלת התחבורה הציבורית כולל הרכבלית. וגם מסעדות כשרות. זה היה טוב בגולה בשביל לאפות צ'ולנט, למה זה לא טוב כאן?

  3. יאיר לפיד צריך לשלוח הודעה ליוסי שלום

    אתה מפוטר.

    ביזיון של מועמד של יש עתיד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר