שרית גולן שטיינברג צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
שרית גולן שטיינברג צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"אין קרע בין יהודים לערבים בעיר, יש כאלה שאולי רוצים קרע"

"חיפה נמצאת בסטגנציה כבר הרבה שנים. היא הפכה פחות ופחות אטרקטיבית לצעירים" @ שרית גולן שטיינברג, ראש רשימת חיפה בשבילנו חוזה חדש, יודעת מה לעשות כדי למנוע הגירה שלילית ומה יהיה הצעד הראשון שלה כראש העיר: "את חיפה צריך להכין למצב חירום - ובהקדם האפשרי"

פורסם בתאריך: 25.2.24 09:44

למה את מתאימה מכולם לתפקיד ראש העיר?

"בשלל תפקידים במנגנון העירוני בעשור האחרון הוכחתי שאני יסודית, מעמיקה, בעלת תפישה הוליסטית ויודעת לחבר חזון ומדיניות לחיים עצמם ולתהליכי עבודה. אני יודעת לגייס גם את העובדים וגם את הרשויות ואת הממשלה להנעת תהליכים משמעותיים. מכל המועמדים אני מפגינה ידע בכל אחד מהתחומים שבסמכות העירייה ובסמכות ראש העיר שאמון על הפעלת העירייה".

מה עשית למען חיפה בחמש שנים האחרונות?

"ההישג הכי גדול שאני יכולה לזקוף לעשייה שלי הוא בכובעי כיו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה – קידום החלטת הממשלה ואישור תוכנית המתאר הארצי לסגירת התעשייה הפטרוכימית במועצה הארצית לתכנון ובנייה. אלה היו ימים שלמים של פגישות עם שרים מכל הממשלות שהיו פה בחמש השנים האחרונות ועם ראשי רשויות באזור, ורדיפה אחרי פקידי ממשלה עד שהגענו ליום הזה שמייצר לוחות זמנים ומטרות ברורות לסגירת התעשייה הפטרוכימית. הישגים נוספים הם במאבקים לעצור את ההתדרדרות העירונית של עינת קליש רותם – החזרת הילדים על הספקטרום האוטיסטי לפעול בחוף השקט, עצירת מהלך הסגירה של בית הספר גבריאלי בנוה יוסף, והובלת שיח אחר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה שמסתכל גם על הולך הרגל".

האם את מבטיחה להישאר במועצת העיר אם לא תיבחרי?

"זו שאלה מיותרת בכל מה שקשור אלי, היא מתאימה למועמדים אחרים שלא נשארו במועצת העיר והיום יגידו 'בטח שכן'. הוכחתי בעשר שנים של התנדבות מלאה עם השקעה של 30 שעות עבודה בכל שבוע למען העיר שברור שאשאר בכל מקום שבו הציבור יבחר בי. אבל אני רואה את עצמי כראש העיר הבאה, אז יהיה בסדר".

מה הדבר הראשון שתטפלי בו כראש עיר?

"את העיר הזו צריך להכין למצב חירום ובהקדם האפשרי, בעיקר את מוסדות החינוך ואת המקלטים הציבוריים. חלק מההכנה לשעת חירום זה לקדם את ההתחדשות העירונית בשכונות החוף ופרויקטים ובקשות שתקועים כבר שש-שבע שנים – ואותם אני אשחרר. כל זה לצד הבראת המנגנון העירוני. צריך לתת לעובדים הרגשה שרואים אותם. הם ספגו במשך חמש שנים ארס ורעל מצד ראש העיר, ונחזיר את העירייה לעבוד למען התושבים".

מה הבעיה הכי גדולה של חיפה?

"זה רדוד להגיד בעיה אחת גדולה. חיפה נמצאת בסטגנציה כבר הרבה שנים. היא הפכה פחות ופחות אטרקטיבית לצעירים. יצאו מפה כוחות חזקים, ונכנסו לפה אוכלוסיות מוחלשות יותר שלא מביאות לצמיחה כלכלית. כל זה גורם לכך שחיפה בשקיעה. הפתרונות לכך הם מגוונים, אבל כולם סובבים סביב הנעה של מנופי הצמיחה הכלכליים לצד המחשבה איך אנחנו משאירים פה את הצעירים וגורמים להם לחזור – תעסוקה בעיקר, טיפול בזיהום אוויר, הבאת השקעות, יצירת התחדשות עירונית ושיפור החינוך".

 

 

מה הפתרון שלך לבעיית הדיור בחיפה?

"עיר צומחת ומינהל הנדסה מתפקד. כדי לטפל בבעיות הדיור של חיפה צריך לחזק את איכות החיים העירונית, ובשביל זה צריך לעשות ארגון מחדש של מינהל ההנדסה. יש לייצר ודאות תכנונית ליזמים ולתושבים, ובמקביל לשמור על ערכי הטבע הייחודיים של העיר כדי לא לפגוע במנועי צמיחה אחרים, כמו תיירות. אחזק את חברת שקמונה, שהיא חברה ממשלתית עירונית, ונייצר פרויקטים של התחדשות עירונית עם תמהיל של דירות קטנות שנותנות מענה גם לגיל השלישי וגם לזוגות צעירים ולסטודנטים. נייצר פרויקט של דירות להשכרה ארוכת טווח. אני לא צריכה לחכות לממשלה שזה יקרה. כל הדברים האלה יכולים לקרות עם מינהל הנדסה מתפקד".

מהו הפתרון שלך לבעיית החזירים?

"אחזור על מה שאמרתי כל השנים האחרונות בניגוד למועמדים אחרים – חייבים טיפול משולב שכולל דילול, גידור, שמירה על הניקיון וקיבוע פחים. אם קליש רותם היתה שומעת לעצות שלי על סמך מסקנות שגיבשנו בוועדת איכות סביבה, היא היתה מבינה שאין מנוס מדילול של חזירי בר מוחתמים שכבר לא פוחדים מבני אדם. דור רביעי של חזירי קליש רותם כבר כאן. מספר החזירים עולה באופן אקספוננציאלי, כלומר יש לנו 30 אחוז יותר חזירים מאשר בשנה שעברה. אין דבר בטבע שעוצר את זה, ולכן חייבים דילול".

מה הפתרון שלך לקרע בין יהודים לערבים בעיר?

"אין קרע בין יהודים לערבים בעיר, יש כאלה שאולי רוצים קרע. יש גורמי ימין קיצוניים, הרבה מהם חיצוניים, שמנסים להיכנס לעיר, לפלג ולשסות. נכון שיש הרבה פעמים ביטויים מהמגזר הערבי שאולי לא נעים לנו לשמוע ומכעיסים אותנו, אבל זה החוסן שלנו כרשות מקומית – לדעת להקשיב גם אם אנחנו לא מקבלים את הדברים. הדרך למנוע קרע, למרות הימים הקשים, היא לעבוד עם הקהילות בשיתוף פעולה".

איך תמנעי את עזיבת הצעירים ואיך תחזירי אותם לחיפה?

"אם נדע לייצר חיים איכותיים אבל לא יקרים, כאלה שצעירים יכולים לעמוד בהם, זה ישאיר אותם. זה אומר שנעבוד בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה ועם הטכניון ונייצר מלגות, נייצר דירות קטנות לשכירות, נדאג לתעסוקה, ולא פחות חשוב – לתרבות פנאי".

עם מי לא תשבי במועצת העיר?

"אני מאמינה בדמוקרטיה, ואם הציבור יבחר את הרשימות השונות אז המטרה היא לגייס קואליציה רחבה מקיר אל קיר. אבל, ופה האבל הגדול, כל הרשימות האלה יצטרכו להיות מחויבות לעקרונות של שוויון, ליברליות והבנה שאי אפשר לדרוס מגזר אחד לטובת השני, כמו שהיה בקדנציה של קליש רותם שמכרה את הכל לחרדים".

כרמלית ורכבלית בשבת – כן או לא?

"ברור שכן. הייתי בין מובילות המאבק. לגבי הרכבלית כבר הצלחנו מול שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי לייצר הסכמה לפתיחת הרכבלית בשבת, ואז לצערי נפלה ממשלת השינוי וזה לא יצא אל הפועל. לגבי הכרמלית אני מתכוונת להכין תוכנית עסקית שתאפשר לי להתנתק ממשרד התחבורה ולהחליט עליה בעצמי".

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר?

"אני סבורה שזוהי ממשלת מחדל, שהיא אחד מהגורמים לאסון הגדול של 7 באוקטובר. יש אחריות מיניסטריאלית, ואני סבורה שמי שיוצר בעיה לא יכול להיות חלק מהפתרון שלה. ראש הממשלה נמצא בפוזיציה של שרידות פוליטית כי בעבר הוא ידע לקבל החלטות טובות, אבל משהו התפספס בדרך. לא יכול להיות שקבלת החלטות תהיה על בסיס הישרדות פוליטית. הוא צריך לקבוע בחירות חדשות, ומלחמה לא צריכה למנוע בחירות. כן, נתניהו צריך להתפטר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מאסנו בעסקנים פוליטיים. רוצי לכנסת לא על גב חיפה.

    בעצם קיבלנו פה מועמדים שרואים את המועצה רק בתור מקפצה אישית שלהם לכנסת ולכן לא התאחדו יחד.
    יוסי שלום יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת יש עתיד לכנסת הבאה
    אביהו האן יעה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת כחול לבן לכנסת הבאה
    שרית גולן תעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת חוזה חדש לכנסת הבאה
    ניר שובר יעשה לנו "לזימי" ורוצה לקפוץ לרשימת העבודה לכנסת הבאה
    חברים יקרים
    אל תעבדו עלינו יותר.
    לא תעשו עלינו סיבובים.
    לא להצביע לעסקנים שטובתם האישית חשובה להם מטובת חיפה.
    לו רציתם יכולתם להתאחד. מה שמעניין אתכם להצטלם עם הפוליטיקאי
    שיכניס אתכם לרשימתו בבחירות הקרובות עוד חצי שנה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על מי המשתפית של הערבים עובדת? מה זאת התמונה הזאת, זה בכלל לא היא

  3. די איזה עסקנות. אין קרע - ברור. הכל

    בחירות 2024 הם כולם מצטלמים עם הפוליטיקאי שהם רוצים שיצרף אותם לרשימה בבחירות הקרובות לכנסת
    נראה שהם מסתירים את זה ואחרי הבחירות כשלא ייבחרו לראש העיר יעזבו גם את המועצה וינסו מזלם בכנסת
    תקשיבו טוב תשמעו איך הם ממלכתיים ומנסים להימנע מאמירות ברורות – הם כבר עושים פוליטיקה של הכנסת
    עציוני גם דרש בתור סגן ראש העיר שיעורי שיפור אנגלית על חשבוננו. כבר מכין תפקיד כשגריר בחו"ל? חחח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר