אריה טל, אלי כהן | צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל, ראובן קפוצ'ינסקי
אריה טל, אלי כהן | צילומים: דוברות עיריית טירת כרמל, ראובן קפוצ'ינסקי

טירת כרמל: טל VS כהן. "בעזרת השם, הטוב ינצח"

הקרב המסתמן על ראשות העיר בטירת כרמל הוא בין שניים: ראש העיר המכהן אריה טל שרץ לקדנציה רביעית, והמועמד אלי כהן. ערב ההכרעה, "כלבו - חיפה והקריות" שוחח עם שניהם

פורסם בתאריך: 26.2.24 18:16

טל: "עשיתי טעות שלא דאגתי ליורש"

אריה טל, רגע לפני שמגיעים לישורת האחרונה, מהן התחושות?

"במהלך שנות כהונתי בראשות העירייה, הרשות התנהלה על פי כל הכללים – הרשות היא יציבה, ללא גירעונות, התנהלנו ביושר מכל הכיוונים. בפרק זמן של עשר שנים הכפלתי את העיר. לא היה כדבר הזה, גם מבחינת מספר התושבים וגם מבחינת מספר הדירות".

מה התוכניות העתידיות שלך לעיר?

"יש שני פרויקטים שאני קורא להם 'הפרויקטים של חיי'. האחד – להקים בית ספר עם חיל האוויר שיהיה טוב יותר מבית הספר של חיל האוויר שבו הייתי מפקד. הפרויקט הזה כבר מאושר. היינו צריכים להניח את אבן הפינה ב-20 באוקטובר אבל המלחמה עצרה אותנו. בית ספר נוסף שמתוכנן לקום בעלויות על יהיה למדעים  ואמנויות. הפרויקט השני הוא הקמת מגרש כדורגל ברמה ארצית ואולם תרבות. יש לנו רצועת חוף מופלאה, אבל לצערי הרצועה היא שמורת טבע ואי אפשר לבנות בה. לכן התכנון שלי הוא להקים בין הרצועה לבין האזור של תע"ש מתחם של אזורי בילוי ונופש, כולל בתי מלון. העיר שלי הפכה למקום מבוקש שמתחרים עליו, אני רק מפחד שהיא לא תידרדר לכיוונים אחרים".

אתה חושש מכך שמישהו אחר יעמוד בראש העיר וכל התוכניות יירדו לטמיון?

"במצב שאנחנו נמצאים בו כיום, במיוחד המצב הביטחוני וההסלמה האפשרית בצפון, אסור שמישהו חסר ניסיון ייבחר. קח כל אחד מהמועמדים ותקרא מה הרקע שלו. לנהל עיר זה לא קזינו שאתה זורק את הקוביות ובודק את התוצאות. יש כאן אחריות לקדם עיר. אני בא עם קבלות, עם הניסיון הצבאי שלי בחיל האוויר, כולל תפקידי כמתאם הפעילויות עם צי השישי. בשריפה הגדולה שהיתה כאן לפני 12 שנים הצלחנו לפנות במבצע מיוחד 11,000 תושבים, כולל המאושפזים בבית החולים הפסיכיאטרי".

מדברים על כך שבטירת כרמל ייתכן מהפך ושתפסיד את ראשות העירייה לאלי כהן.

"לאורך כל הקמפיין שלי לא פגעתי באיש. לא ניהלתי קמפיין נגטיבי, כי אמרתי דבר אחד – שאת ההצלחה שלי רואים בעיניים בכל התחומים. יכול להיות שהוא היה טוב באזור שהוא היה בו (קרית ים; ב"כ), אבל הוא בא לרשות אחרת, עיר שקשה ללמוד אותה, עיר עם אופי מיוחד שעברה כל כך הרבה. כל ראש עיר אחר שייכנס בתקופה כזו, בלי לפגוע באף אחד, אני אהיה מודאג מכך שהעיר תיכנס למצב מסוים שהיא לא תוכל להתמודד איתו. לא סתם אלפי תושבים בחרו לגור בטירת כרמל. קח את כל הנתונים של טירת כרמל ותראה שאנחנו מהרשויות המובילות בארץ. אז אני לא חושש מאף אחד מהמתמודדים. אחת מהטעויות הגדולות שלי היא שלא דאגתי ליורש שאני יכול לסמוך עליו. אם הייתי דואג ליורש אחרי כל השנים האלה, הייתי קם, מצדיע ואומר 'יש מוביל שאני יכול לסמוך עליו'. בכנות. עשיתי טעות שלא דאגתי לכך שיהיה לי יורש שיוביל את הילדים שלי ואת הנכדים שלי שגרים פה ואת כל התושבים שהגיעו לכאן. זה אני, זאת הדרך שלי ואני אצדיע לכל תוצאה שתהיה. בחיל האוויר הייתי אלוף בהצדעות. זו הדרך שלי, זו הדרך שבחרתי וזו היתה שליחות חיי".

 

 

כהן: "מרגישים את השינוי באוויר"

המועמד היחיד שעלול לאיים על כיסאו של טל הוא אלי כהן. כהן שוקד על קמפיין הבחירות שלו במשך כשנה, מאז הודיע באופן רשמי על התמודדותו בחודש מרץ אשתקד. קדמה לכך התפטרותו מתפקיד סגן ראש העיר קרית ים בדצמבר 2022, וכבר אז עלו ספקולציות כי הוא מכוון להתמודדות על ראשות העיר טירת כרמל. כהן השכיל לרתום לקמפיין שלו את תמיכתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, של בני גנץ, של ש"ס ושל סיעות נוספות.

"התחושות הן טובות", אומר כהן רגע לפני הישורת האחרונה, "האהבה שאני מקבל מתושבי העיר מחממת לי את הלב ונותנת לי כוח להמשיך ולהמשיך בכל הכוח למען עתיד טוב יותר לטירת כרמל".

יהיה מהפך?

"אנחנו מרגישים את השינוי באוויר, ואין לנו ספק שאנחנו ננצח ושטירת כרמל תצא לדרך חדשה החל ממחר בלילה".

מהן התוכניות העתידיות אם תיבחר?

"חינוך, תשתיות, תרבות, ספורט, אבל אולי הכי חשוב דווקא בימים האלה הוא למגן את תושבי טירת כרמל ולתת להם תחושת ביטחון, גם במוסדות החינוך וגם בבתים הפרטיים. חצי ממוסדות החינוך פה לא ממוגנים אם חלילה יש מחר התקפה של חיזבאללה. יש אנשים שגרים בשכונות הוותיקות ואין להם ממ"דים או מקלט שקרוב לבתיהם".

טל אמר שהוא לא חושש מאף מועמד ושהוא הקפיד לא לנהל קמפיין נגטיבי.

"גם אני לא דיברתי חלילה על אריה. אני מאחל לאריה המון בריאות והצלחה, ובעזרת השם הטוב ינצח. אריה הוא איש יקר ואהוב, אבל בחיים צריך לדעת מתי לרדת מהבמה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר