דוד עציוני ויונה יהב (צילום: מיכה בריקמן, אלעד מלכה)
דוד עציוני ויונה יהב (צילום: מיכה בריקמן, אלעד מלכה)

לאחר ספירת 99.3 אחוז מהקלפיות: יהב מוביל עם 36.3 אחוז, עציוני עם 21.9 אחוז

לאחר ספירת קולות האמת מ-435 קלפיות מסתמן כי יונה יהב ודוד עציוני יתמודדו על ראשות העיר בסיבוב השני. יעקב בורובסקי במקום השלישי עם 11.8 אחוז ואביהו האן רביעי עם 9.4 אחוזים. ראש העיר היוצאת עינת קליש רותם מתרסקת עם 4.5 אחוזי תמיכה בלבד

פורסם בתאריך: 27.2.24 22:00

עדכון אחרון: 28.2.24 11:55

הקלפיות בחיפה ננעלו אתמול (שלישי) בשעה 22:00, ולאחר ספירת הקולות בקלפיות הועברו הפתקים ורשימות המצביעים לוועדת הבחירות האזורית בהיכל הספורט ברוממה. נציגים של הוועדה בדקו את ההתאמה בין מספר הפתקים למספר המצביעים בכל קלפי.

הנתונים הוקלדו למערכת המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית בירושלים, ובתום הבדיקה העביר ראש מינהל הבחירות יהודה כהן את השקים עם פתקי ההצבעה ורשימות המצביעים לירושלים לבדיקה סופית.

עדכון (11:55): מספירת קולות האמת ב-435 קלפיות (99.3 אחוז מכל הקלפיות) מוביל יהב עם 36.3 אחוז, ואחריו עציוני עם 21.9 אחוז, יעקב בורובסקי עם 11.8 אחוז, אביהו האן עם 9.4 אחוזים, שרית גולן שטיינברג עם 4.6 אחוזים, קליש רותם עם 4.5 אחוזים, קיריל קארטניק עם 4.3 אחוזים, צביקה ברבי עם 2.2 אחוזים, יוסי שלום עם 1.8 אחוז, אבראהים גטאס עם 1.6 אחוז, לזר קפלון עם 1.3 אחוז ויצחק בלס עם 0.3 אחוז.

בבחירות למועצת העיר זכתה חיפה שלנו, רשימתו של יהב, ב-13.6 אחוזים מהקולות, והיא תהיה הסיעה הגדולה במועצה. למקום השני הגיעו הירוקים כחול לבן בראשות האן עם 7.9 אחוזים, ואחריהם הבית שלנו בראשות עציוני עם 7 אחוזים, חיפה בשבילנו חוזה חדש בראשות שרית גולן שטיינברג עם 6.7 אחוזים, הליכוד בראשות יניב בן שושן עם 5 אחוזים, יש עתיד וצעירי חיפה בראשות יוסי שלום עם 4.8 אחוזים, חיפה ביתנו בראשות טטיאנה ג'ון עם 4.7 אחוזים, חד"ש עם 4.5 אחוזים, שדולת הגמלאים עם 4.5 אחוזים, אני חי פה בראשות קיריל קארטניק עם 3.9 אחוזים, מחוברים לחיפה וקרית חיים בראשות יעקב בורובסקי עם 3.7 אחוזים, ש"ס עם 3.5 אחוזים, אגודת ישראל עם 3.5 אחוזים, דגל לתושב עם 3.4 אחוזים, אחדות הציונות הדתית עם 3.1 אחוזים, בל"ד עם 3.1 אחוזים, רוב העיר עם 3 אחוזים, אכפת לי מתושבי חיפה בראשות צביקה ברבי עם 2.8 אחוזים, חיים בחיפה בראשות עינת קליש רותם עם 2.2 אחוזים, ציונות נטו בראשות יואב רמתי עם 1.9 אחוז, ניר שובר חיפה פיתוח עם 1.8 אחוז, דא חיפה בראשות לזר קפלון עם 1.7 אחוז, למען ילדינו בראשות אבראהים גטאס עם 1.3 אחוז, התושב במרכז בראשות יעקב שטרית עם 1.2 אחוז, טק והעיר עם 0.7 אחוז וחיפאים יחד מנצחים יחד בראשות יצחק בלס עם 0.3 אחוז.

המשמעות של תוצאות הבחירות למועצה הן דרמטיות. הליכוד צפוי לאבד מנדט אחד לפחות, דגל לתושב עשויה לאבד מחצית מכוחה במועצה ולהשתוות לש"ס ולאגודת ישראל עם מנדט אחד, חיים בחיפה של קליש רותם מפלרטטת עם כניסה למועצה, ונראה שניפרד מכמה דמויות מוכרות מהקדנציה החולפת כמו יואב רמתי, לזר קפלון, יצחק בלס וניר שובר. שאלה נוספת שעולה היא כיצד ינהג יעקב בורובסקי שרשימתו מחוברים לחיפה וקרית חיים צפויה לקבל מנדט אחד – האם לשבת במועצה או לפרוש?

עדכון (05:30): מספירת קולות האמת מתוך 434 קלפיות (99 אחוז מכל הקלפיות) עולה כי יונה יהב מוביל עם 36.2 אחוז, ואחריו דוד עציוני עם 21.9 אחוז, יעקב בורובסקי עם 11.8 אחוז, אביהו האן עם 9.4 אחוזים, שרית גולן שטיינברג עם 4.6 אחוזים, עינת קליש רותם עם 4.5 אחוזים, קיריל קארטניק עם 4.3 אחוזים, צביקה ברבי עם 2.3 אחוזים, יוסי שלום עם 1.8 אחוז ולזר קפלון עם 1.3 אחוז.

באשר לבחירות למועצת העיר, חיפה שלנו, סיעתו של יונה יהב, תהיה הסיעה הגדולה במועצה עם 13.6 אחוז מהקולות, ואחריה הירוקים כחול-לבן בראשות אביהו האן עם 7.9 אחוזים, הבית שלנו בראשות דוד עציוני עם 6.9 אחוזים, חיפה בשבילנו חוזה חדש בראשות שרית גולן שטיינברג עם 6.7 אחוזים, הליכוד בראשות יניב בן שושן עם 5 אחוזים, חיפה ביתנו בראשות טטיאנה ג'ון עם 4.7 אחוז, יש עתיד וצעירי חיפה בראשות יוסי שלום עם 4.7 אחוזים, חד"ש עם 4.5 אחוזים, שדולת הגמלאים עם 4.5 אחוזים, אני חי פה בראשות קיריל קארטניק עם 3.9 אחוזים, מחוברים לחיפה וקרית חיים בראשות יעקב בורובסקי עם 3.7 אחוזים, ש"ס עם 3.6 אחוזים, אגודת ישראל עם 3.5 אחוזים, דגל לתושב עם 3.4 אחוזים, אחדות הציונות הדתית עם 3.1 אחוזים, בל"ד עם 3.1 אחוזים, רוב העיר עם 3 אחוזים, אכפת לי מתושבי חיפה בראשות צביקה ברבי עם 2.8 אחוזים, חיים בחיפה בראשות עינת קליש רותם עם 2.2 אחוזים, ציונות נטו בראשות יואב רמתי עם 1.9 אחוז, ניר שובר חיפה פיתוח עם 1.8 אחוז, דא חיפה בראשות לזר קפלון עם 1.7 אחוז, למען ילדינו בראשות אבראהים גטאס עם 1.3 אחוז, התושב במרכז בראשות יעקב שטרית עם 1.2 אחוז, טק והעיר עם 0.7 אחוז וחיפאים יחד מנצחים יחד בראשות יצחק בלס עם 0.3 אחוז.

 

 

עדכון (1:30): מספירת קולות האמת מתוך 90 קלפיות (20 אחוז מכל הקלפיות) עולה כי יונה יהב מוביל עם 33.8 אחוז, ואחריו דוד עציוני עם 20.5 אחוז, יעקב בורובסקי עם 14 אחוז, אביהו האן עם 7.6 אחוזים, קיריל קארטניק עם 6.7 אחוזים, עינת קליש רותם עם 4.2 אחוזים, צביקה ברבי עם 3.8 אחוז ושרית גולן שטיינברג עם 3.7 אחוזים.

עדכון (1:00): מספירת קולות האמת כפי שפורסמו עד עתה מסתמן סיבוב שני בין יונה יהב לדוד עציוני. מספירת 45 קלפיות (עשרה אחוזים מכל הקלפיות) התקבלו התוצאות הבאות: יהב – 31.3 אחוז, עציוני – 21.9 אחוז, יעקב בורובסקי – 12.3 אחוז, אביהו האן – 8.5 אחוזים, קיריל קארטניק – 8.2 אחוזים, עינת קליש רותם – 4.5 אחוזים, צביקה ברבי – 3.8 אחוזים, שרית גולן שטיינברג – 3.7 אחוזים, לזר קפלון – 2.5 אחוזים ויוסי שלום – 2.1 אחוזים.

עדכון (23:38): ערוץ 2: מסתמן סיבוב שני בין יונה יהב לדוד עציוני.

עדכון (22:10): לפי מדגם ערוץ 14 מסתמן סיבוב שני בחיפה. יונה יהב מוביל עם 33 אחוז, יעקב בורובסקי במקום השני עם 20 אחוז, ודוד עציוני במקום השלישי עם 19 אחוז, במה שמסתמן כמרוץ צמוד לקראת הסיבוב השני. ראש העיר היוצאת עינת קליש רותם זכתה בשמונה אחוזים בלבד מהקולות, ואביהו האן קיבל שבעה אחוזים. כל שאר המועמדים התחלקו ב-14 האחוזים הנותרים.

 

מדגם ערוץ 14

מדגם ערוץ 14

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. המסקנה ברורה: חייבים לשנות את שיטת הבחירות בישראל

    ההצבעה של 38 אחוז בלבד היא תעודת עניות לשיטת הקואליציה
    הציבור מצביע ברגליים ואומר בברור:
    חייבים לשנות את שיטת הבחירות
    מאסנו בסיעות המגזריות שמביאות שיתוק במועצות הערים ובכנסת

  2. אייל

    הסתיימה הספירה בחיפה 97.7%
    איש לא קיבל 40% מהקולות, יונה יהב עם 35% יתמודד בסיבוב שני מול עציוני עם 21.8%.
    ארוע חסר תקדים: שיא שלילי לראש עיר מכהן בבחירות:
    עינת קליש רותם קיבלה אמון של 4% בלבד מהמצביעים, סטירה פוליטית מצלצלת שכנראה מסיימת את הקריירה הציבורית שלה. עם 2.2% בלבד מהקולות לרשימתה יתכן שתמצא עצמה מחוץ למועצת העיר הבאה.
    כל חברי סיעתה לשעבר ספגו תבוסה ומחוץ למועצה עם רשימותיהם.
    סיעות: יונה יהב עם 13.5% הישג שיא לשרית גולן עם 6.7%, סיעת עציוני עם 6.9%, האן והירוקים איבדו 3% לעומת הבחירות הקודמות עם 7.9%, הליכוד 5%, שדולת הגמלאים 4.5%, יוסי שלום 4.7%, חיפה ביתנו 4.7%. יתכן עם קולות חיילים שינויים קטנים.
    ארוע מאכזב וקשה מאד ליעקב בורובסקי, עם 12% בלבד מהקולות ועם 3.7% בלבד לסיעתו ומעניין במי יקרא לתמוך בסיבוב השני.
    ארוע קשה גם לאביהו האן. לאחר השקעת העתק של מפלגת כחול-לבן בקמפיין כולל התגייסות חסרת תקדים של בני גנץ עבורו, קיבל האן רק 9.3%. הסיבוב השני.

  3. הבחירה בין אופציות גרועות

    קליש גמרה את חלקה בציבוריות הישראלית פשוט אין מקום להתנהגות מכוערת וחסרת כבוד כלפי הציבור, המועצה והתקשורת כפי שהפגינה כל הקדנציה שלה. הראו לה ולסיעת נחשון צוק ולסיעת שובר את הדלת. מי שהעליב נשים במועצה, מי שהתעמר באופוזיציה, מי שניסתה למנות מנכלים בקרב חבריה וכשלה שוב ושוב אז נקמה – יבינו עכשיו שההתנהלות שלהם הייתה מחפירה.
    ניהול כושל, התנהלות כושלת ועיר שצועדת אחורה בכל מובן אפשרי.
    בעיני אי אפשר לשים את המפתחות אצל עציוני חסר הנסיון, ובלב כבד ובלית ברירה של ממש, נשים פתק ליהב בתקוה שבאמת יידע ללמוד מהטעויות הקשות שלו שבגללן הפסיד לקליש. אולי ישנה נמר חברבורותיו בגבורות??

  4. חיפאי מעל 60 שנה

    אחרי שהדחנו את קליש, חיפאים יקרים נזכור שהיא הגיעה לראשות העיר בזכות עציוני שפרש פעם קודמת והיה סגן ראש עיר בשכר, היחיד בארץ!!! עזב באמצע ובגד בבוחרים שלו, מחפש גובים בירושלים אצל חבר שלו אלקין! עציוני לא אמין -פעם בוגד תמיד בוגד- אסור לתת לעציוני את הקול החיפאי בסיבוב השני.
    עציוני בכל התקופה שלו בתור סגן ראש עיר לא קידם שום פרוייקט בחיפה, רק דיבר ודיבר ויצא בהצהרות שווא!
    לא נשכח בסיבוב השני את הבגידה שלך בחיפה!!!
    חיפאי למעל חיפאים

  5. שולה

    ציבור דפוק. מצביעים שוב לראש עיריה כושל שהדיחו לפני 5 שנים. למה, העיר רשומה בטאבו על שמו? הרבה אחרי גיל הפנסיה הגיע הזמן שיעשה לבתו ויניח לנו. אנשים ראויים כמו שרית ואביהו נשארים הרחק מאחור וחבל. אנשים שאינם נתונים בכיסם של בעלי אינטרסים ואנשי ממון, ואיכות החיים של תושבי העיר חשובה להם יותר. רבים נשארו בבית אבל אחר כך יקטרו על גורל העיר.

  6. נמאס לנו

    אני לא מקטר יותר על גורל העיר הזאת..המגזרים יחסלו א7תה 1:1 כמו בירושלים. עד שהם יהיו שליש מועצה, אחרכך חצי ואחרכך יהיו הרוב. עד אז, יתמרנו בסחיטה בין המועמדים לא משנה מי יהיו הם יקבלו סגן בשכר ותקציבים 'למגזר שלהם'.
    במצב כזה מה שווה הצבעה שלנו?!
    עדיף כלל לא להצביע סיבוב שני. שיידעו את המיאוס שלנו.
    שייבחר אחד משני העסקנים עם 10 אחוז הצבעה.

  7. עופר

    האישה האיומה והמוזרה הזו תיזרק לפח האשפה של ההסטוריה. אפילו יונה יהב שהודח ב 2018 קיבל 38% והיא רק 4.5% .כנראה שכל חזירי הבר הצביעו עבורה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להטריח את עצמנו לקלפי בשביל גד זאבי , האחים עופר וועד בתי הזיקוק שמפעילים את יהב כמו בובה על חוט?
    להטריח את עצמנו לקלפי בשביל הקבלנים תאבי הבצע שמריצים את עציוני ומחכים להשתלט על הועדה המקומית??
    לא.
    מצידנו שאחוז ההצבעה בסיבוב השני יעמוד על אפס.
    שני אנשים לא ראויים באותה מידה.

  9. אייל

    נא לעשות רוטציה – יהב יכהן 3 שנים ראשונות עד 2027
    עציוני יחליף אותו 2027-2029
    ככה יהב יפרוש בכבוד ותחסכו לנו את הסיבוב השני עם סחטנות מגזרית מיותרת נוספת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר