אביהו האן ויונה יהב (צילום: יח"צ)
אביהו האן ויונה יהב (צילום: יח"צ)

לקראת הסיבוב השני: האן יתמוך ביהב

כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"כלבו - חיפה והקריות", המועמד לראשות העיר יונה יהב ויו"ר סיעת הירוקים כחול לבן אביהו האן הגיעו לסיכום, ולפיו האן יתמוך ביהב בסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר מול דוד עציוני, ויקבל את סגנות ראש העיר. יהב: "היום מתחיל התיקון הגדול אשר לו חיפה זקוקה כל כך"

פורסם בתאריך: 29.2.24 17:13

המועמד לראשות העיר יונה יהב גייס את תמיכתו של יו"ר סיעת הירוקים כחול לבן במועצת העיר אביהו האן. בתמורה יקבל האן את סגנות ראש העיר. כפי שפורסם מוקדם יותר היום (חמישי), גורמים במטה יהב סיפרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי בין השניים מתקיימים מגעים לכך שהאן יתמוך ביהב לקראת הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר מול דוד עציוני.

השניים צפויים להודיע על הסיכום במסיבת עיתונאים שתתקיים הערב בשעה 20:30.

בבחירות זכה יהב ב-36.2 אחוז מקולות המצביעים, ואילו האן דורג במקום הרביעי עם 9.3 אחוז. הירוקים כחול לבן הם הסיעה השנייה בגודלה במועצה, שאליה היא צפויה להכניס שלושה חברים.

צירוף הירוקים לקואליציה עתידית מסמן את הכיוון שאליו מכוון יהב – קואליציה עם הסיעות הליברליות.

 

 

עדכון (21:12): יהב אמר במסיבת העיתונאים: "היום מתחיל התיקון הגדול אשר לו חיפה זקוקה כל כך. זהו חיבור טבעי וערכי של כל מי שרוצה את חיפה חופשית וליברלית. מול הקיצוניות המאיימת על חיפה, אנחנו נהיה התקווה".

יהב הוסיף כי האן הוא "שותף אמיץ לדרך הליברלית והפטריוטית שלי. תושבי חיפה הצביעו בסיבוב הראשון בעד ממשלת אחדות חיפאית, בעד חיבורים, בעד אחדות. זהו לא חיבור פוליטי אלא שותפות ערכית ואידיאולוגית של חיפה הטובה והדמוקרטית. יצרנו את השותפות ואת הברית בינינו כי חיפה עומדת בפני האתגרים הגדולים בתולדותיה. אלה מחייבים מנהיגות עירונית מנוסה ואחראית של פטריוטים חיפאים".

יהב הדגיש את הצורך בהקמתה של קואליציה ליברלית רחבה, "אחרת חיפה תהפוך לעיר אלימה, קיצונית וחשוכה כפי שראינו שיש מי שרוצה בכך במערכת הבחירות. אותם גורמים פוליטיים לא ראויים להיקרא חיפאים".

יהב ציין כי אחד מהאתגרים החשובים ביותר לטיפול עם שובו לתפקיד ראש העיר הוא הכנתה של חיפה לכל תרחיש ביטחוני: "פגיעה בתושבי חיפה היא פגיעה בישראל כולה. חיפה לא תיפול. אקים קרן מיוחדת של 300 מיליון שקל, שאותם אגייס מידידיה של חיפה בעולם, מהבנקים וממשרדי הממשלה, אשר יאפשרו לי לנהל את העיר בכל תרחיש ולשמור על שגרה עירונית מלאה. אנחנו נפנה את כל המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה. נקדים את לוחות הזמנים שקבעה הממשלה בנושא בשנתיים לפחות. אעשה זאת באותה הנחישות שבה פיניתי את מפעלי האמוניה. במקומם נקים את הפארק האקולוגי היפה הישראל ולצדו נפתח מתחם מגורים ומסחר. חיפה תיכנס לתנופה גדולה של פיתוח ושל התחדשות עירונית רחבת היקף".

יהב התייחס לצורך בשמירה על המרקם החברתי המגוון בחיפה: "נעשה זאת תוך שמירה על יופייה ועל אופייה של חיפה – עיר סובלנית, מכילה, שהיא בית לחילונים ודתיים, יהודים וערבים, לחמש דתות ולמגוון קהילות. זאת משימת חיי, זאת שליחות חיי, וביחד נעשה את זה. ביחד נעשה הכל על מנת שחיפה תמשיך להיות אות ומופת לחיים בשותפות ולדו קיום מעורר השראה".

יהב אמר כי בימים הקרובים צפויים חיבורים נוספים וקרא לשאר המועמדים והרשימות לחבור אליו: "זו שעה גורלית לחיפה, וחיפה כולה מבקשת איחוד גדול. זוהי שעה שבה כל הכוחות שרוצים בטובתה של העיר חייבים לעבוד ביחד על מנת להבטיח את עתידה של חיפה. ביחד נהפוך את חיפה לעיר העתיד של ישראל, שכל צעירי ישראל מבקשים לעבוד בה ולהקים בה את משפחותיהם. ביחד נביא את התקווה לחיפה".

האן אמר במסיבת העיתונאים: "עם תמיכה גדולה מגיעה אחריות גדולה. יותר מ-10,000 חיפאים הצביעו עבורי לראשות העיר, והירוקים כחול לבן הם הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר. לאורך כל הדרך שלנו, תמיד היינו המבוגר האחראי במועצה. מה שהנחה אותנו זה האהבה העצומה לעיר. כך זכינו לאהדה מכל אוהבי הסביבה והכוחות הליברליים בעיר".

האן הוסיף כי "אי אפשר להישאר על הגדר. חיפה חייבת יציבות פוליטית אחרי שנים קשות, והעיר שלנו מוכרחה לשמור על ה-DNA הליברלי שלה. הכנסנו לקווי היסוד של הקואליציה את הערכים ואת העקרונות החד משמעיים שלנו – המאבק לפינוי בז"ן, האופי הליברלי של העיר, שיפור החינוך הציבורי, שמירה על הריאות הירוקות שלנו ועוד. אנחנו קוראים להקמת קואליציה רחבה עם כל הכוחות החיוביים בעיר לעבודה משותפת למען חיפה ולהוצאתה של העיר מהסטגנציה שהיא שבויה בה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. יוסי

    יהב נואש והיסטרי. הוא יבטיח הכל לכולם, כל מה שירצו, רק שיבחרו בו. לא הייתי סומך על המילה שלו.

  2. נירית, מהכרמל

    טעות קשה של אביהו האן. ברגע שהוא התחבר ליהב הוא הרס לעצמו את השם הטוב. חבל.

  3. גיל

    מצטער לאכזב את שלושת המגיבים. אני אמרתי שיותר בחיים לא אצביע יהב אבל אחרי שעציוני סגר עם החרדים והם "מחזיקים אותו בגרון" זה מעולה שהאן ואני מאמין גם שרית גולן יחברו ליהב ויעצרו את מה שלצערי התחיל אצל יהב – נתינת כל בניין פנוי לציבור החרדי

  4. חיפאי מעל 60 שנה

    כל הכבוד אביהו, העיקר לא להצביע לבוגד עציוני שנתן לקליש האפס את ראשות העיר על מגש זהב. כמובן ברח באמצע לגוב בירושלים, יברח באמצע גם אם יבחר להיות ראש עיר. אסור להצביע לעציוני הבוגד!!!
    חיפאים לא שוכחים בוגדים!!!

  5. אני לא מתומכי יהב

    אבל אצביע לו בסיבוב ב' כדי להציל את חיפה ממכירת החיסול של עציוני לחרדים, ושאר סיעות הקשורות בממשלת החורבן. אני מקווה שיהב יבנה קואליציה ליברלית יציבה, ויצליח לשמור על חיפה כאי של שפיות וסובלנות.
    וגם אני זוכר היטב איך עציוני ברח מהבחירות הקודמות, הביא עלינו את קליש, לכאורה בתמורה לחצי המלכות בהסכם קואליציוני, אבל בפועל התפוגג למשך 4.5 שנים ולא עשה דבר בעיר.

  6. בהצלחה!

    ברכות ליהב ולהאן שהשכילו לגשר על המחלוקות, לאחד כוחות ולפעול בשיתוף פעולה למען העיר ותושביה! אסור שמועמד פלקטי, חסר נסיון ו/או כישורים מוכחים, שמגובה על ידי הימין החרדי (ש״ס ויהדות התורה) ינצח בחיפה. תקראו את ההסכמים המופקרים שעציוני חתם עם החרדים. מכירת חיסול של חיפה. יש לפעול ליצירת חיבורים נוספים בתוך המחנה החילוני-ליברלי-דמוקרטי (אביהו האן, שרית גולן, יוסי שלום, הגמלאים, ואולי אפילו יעקב בורובסקי) ולהתאחד סביב יונה יהב. כדי להגן ולשמור על חיפה וכדי שחיפה לא תקבל עוד חמש שנים דומות לאלה שהיו כאן בקדנציה של קליש.

  7. יהב הישן והרע - אומר חיבור וכל דבריו פילוגים ושנאה לאחר

    קואליציה ליברלית ופטריוטית? יהב הוא בדיחה כבר
    אביהו מכר את נשמתו והפך מירוק לאפור.
    יונה יהב רץ בתמיכת ועדי המפעלים הפטרוכימיים
    וקבלנים שכל מטרתם גילוח הואדיות המערביים
    אל דאגה את הועדה המקומית יהב כבר הבטיח לנציג גד זאבי ברשימתו.
    יהב מדבר על חיבור וכבר מפלג התוך חיפה – אלו שלא ראויים להיקרא חיפאים – נשמח לדעת על מי הוא מדבר?! בוא תגיד בגלוי שייצא המרצע מהשק על הנקמנות והשנאה שלך לציבורים שלמים בחיפה

  8. בקרוב הצביעות הקבועה כשיכניס את חדש..

    עכשיו תיראו את מפגן הצביעות הקבוע – איזו מפלגה אנטי-ליברלית קיצונית ערבית תכניס לתחפושת הליברלית-עלאק לשם הדו-קיום?! רגא זעתרה יהיה לפתע השותף לערכים ליברליים?! חחח

  9. שלי

    לחיפה מגיע ראש עיר צעיר, רענן, חושב מחוץ,לקופסה, יביא צעירים בחזרה לעיר
    אל תחזרו אחטרה

    תבחרו בעציוני בסיבוב השני

  10. הדמוקטטורה של יהב - בגיל 81 לא מסוגל להבין שצריך דור צעיר בהנהגה וישלוט כמו צאר עד מותו

    כמו שהאן מכר את הירוקים לפוליטיקה הגרועה של גנץ הוא מוכר את הירוקים והסביבה לפוליטיקה הגרועה של יהב
    שניכם כנראה אנשי האתמול, הנהגה של גמלאים נירגנים שנאחזים בקרנות המזבח בגיל 81 !!!
    מתיימרים לליברליות ואחדות – מזויפת. ממש כמו האג'נדה המזויפת בפוליטיקה של כחול-לבן "נרעיד את המדינה".
    בעצם אתם פלגנים ושמרנים וכבר בדבריו יהב בונה שנאה והפרדה כלפי "קיצונים" שזה כל מי שלא חושב כמוהו.. אחלה דמוקרט.

  11. גל

    איזה אושר!!!! כל כך שמח שהעיר חוזרת להנהגתו של יונה יהב.
    הימים הטובים של העיר חיפה חוזרים והאזרח חוזר להיות במרכז!
    כל הכבוד לאביהו ולכל השותפים והשותפות שעתידים להצטרף לקואליציה העירונית.

  12. בני

    האן הוסיף כי "אי אפשר להישאר על הגדר. חיפה חייבת יציבות פוליטית אחרי שנים קשות, והעיר שלנו מוכרחה לשמור על ה-DNA הליברלי שלה. איזה DNA ? ה DNA הזה פגום בצורה מחרידה. מאכילים אותנו בדם ישן נושן שצבוע ירוק. נעשה הכל שהצעירים יקדמו את העיר הזאת.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האן קיבל תפקיד סגן בשכר מלא לכל הקדנציה עם 3 מושבים לירוקים.
    קוי היסוד שחתמו: סיעה של 4 מושבים תקבל סגן בשכר לכל הקדנציה.
    אז קוי היסוד נוגעים רק לסיעות אחרות מע…כשיו.
    מבינים??
    זה כבר מתחיל בצביעות.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה שפורים הגיע השנה מוקדם.
    נשף התחפושות והמסכות.

  15. חדשות מרגשות שיהיה בהצלחה

    חיפה תישאר חופשית ליברלית דמוקרטית וסובלנית, מול הגזענות והשנאה המציפות את הארץ. עציוני הוא זר בעיר, וכרת ברית עם סיעות ממשלת החורבן. הפשיזם לא יעבור!

  16. גליה

    יונה יהב איש ישר, הגון ואיכותי.
    עובד חרוץ שמבין בניהול עיר עם יחסי אנוש מעולים ועשייה מרובה
    תפסיקו להשמיץ אותו.
    מי שהשמיץ עשה כבר נזק ל 5 השנים שחלפו . לא עוד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר