שרבל דקוואר ויונה יהב (צילום: אלעד מלכה)
שרבל דקוואר ויונה יהב (צילום: אלעד מלכה)

"מטה יהב מפצל את הקול הערבי ומדיר את בל"ד באופן גזעני"

בבל"ד זועמים על מטה יהב שחתם על הסכם קואליציוני עם רוב העיר ומנהל משא ומתן עם חד"ש. גורם בבל"ד: "יהב חושב שהציבור הערבי כבר בכיס שלו. אנחנו קוראים לכל מי שמאמין בשוויון ובזכויות החברה הערבית לא לשחק לידיים שלו"

פורסם בתאריך: 7.3.24 09:22

בסיעת בל"ד לא קיבלה בשוויון נפש את ההסכם הקואליציוני שנחתם אתמול (רביעי) בין סיעת רוב העיר ליונה יהב. טרם החתימה ניסו ברוב העיר לגבש גוש טכני של שני מנדטים עם בל"ד כדי להגיע בעמדת כוח למשא ומתן עם המועמדים לראשות העיר. הם אף נתנו לחיבור את השם "הגוש הדמוקרטי" ופרסמו רשימת דרישות משותפת, ובהן סגנות לקדנציה מלאה, ראשות ועדת החינוך, ראשות הוועדה למיגור אלימות, סגנות יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, חברות בוועדות הכספים, השימור, התמיכות, ההקצאות, השמות, המכרזים ומל"ח (משק לשעת חירום), ראשות של שני תאגידים לפחות מתוך החברה הכלכלית, אתו"ס, יפה נוף, קהילת הדר, מוזיאוני חיפה, מיל"ב, שקמונה, מי כרמל ותיאטרון חיפה, וארבעה נציגי ציבור בדירקטוריונים של התאגידים.

עם רשימת הדרישות הזו התייצבו נציגי בל"ד ורוב העיר מול צוות המשא ומתן של יהב. לאחר הפגישה טענו בסביבתו של יהב כי נציגי בל"ד לא היו אמורים להיות בפגישה, שתואמה רק עם יו"ר רוב העיר סאלי עבד. עם זאת, בסיעת חד"ש, שמנהלת משא ומתן עם מטה יהב באופן עצמאי, קיבלו טיוטת הסכם מעו"ד רשף חן, היועץ המשפטי של מטה יהב, ובו מאוגדות חד"ש, רוב העיר ובל"ד כגוש טכני אחד. בחד"ש ביקשו לדעת במה דברים אמורים, אך מטה יהב גנז את ההצעה, שנטען כי היתה יוזמה של מנהיג העדה האחמדית האמיר מוחמד שריף.

 

 

לאחר הפגישה עם צוות המשא ומתן של יהב שלח יו"ר בל"ד שרבל דקוואר מכתב זועם לחן, ובו כתב: "בפגישת המשא ומתן איתך היתה פגיעה קשה בציבור הערבי לאור הניסיון שלך להדיר נציג של ציבור שלם – המחנך שרבל דקוואר שקיבל תמיכה של 38 אחוז מהציבור הערבי בחיפה. ניסיון זה הוא הדרה ופגיעה בציבור שלם ומהווה גזענות לשמה. הפנייה שלך לשותפנו ברוב העיר, ולפיו נקבל חצי קדנציה אשר מותנית ביש עתיד ובתנועות אחרות, היא מבזה עוד יותר, מהווה התנשאות מפא"יניקית ידועה לשמצה על החברה הערבית, ואף סותרת את מה שהוצע על ידכם. הניסיון שלך להתנהל מול שותפינו רוב העיר תוך הדרתנו היא מקוממת ומראה את כוונותיך להדרת ציבור שלם בעיר".

עוד כתב דקוואר לחן כי זוהי "עמדתנו הסופית: 1. קבלת המתווה של האמיר מוחמד שריף שאושר על ידי יהב ואשר משלב את כל הרשימות הערביות, ולפיו לגוש הדמוקרטי מגיעות ארבע שנות סגנות. שרבל דקוואר מתחיל את הקדנציה וזה תנאי סף וקו אדום. 2. עלתה הצעה שדקוואר יהיה הסגן למחצית הראשונה של הקדנציה הראשונה בשם הגוש הדמוקרטי והאחראי על תיק השוויון והרשות העירונית שתוקם לצמצום פערים במסגרת ההסכם בתוך הגוש הדמוקרטי. אנו מוכנים לדון בהצעה זו אם היא תינתן באופן רשמי מכם לפני פגישת הסניף שיחליט סופית במי לתמוך. 3. אני מבקש ממך להפסיק לחזור על הטענה המופרכת שהגוש הדמוקרטי או בל"ד מטילים וטו על כניסת חד"ש לקואליציה. 4. למען הסר ספק, הדבר מותנה באימוץ מסמך הדרישות שלנו ובמינוי צוות מקצועי להפיכת המסמך לתוכנית עבודה".

ואז הגיעה ההודעה על החיבור של עבד ליהב, ובבלד זעמו. גורם בכיר בבל"ד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מטה יהב מפצל את הקול הערבי ועושה הסכמים עם סיעות חד"ש ורוב העיר כל אחת בנפרד כדי להדיר את דקוואר ואת בל"ד באופן גזעני. הוא חושב שהציבור הערבי כבר בכיס שלו. אנחנו קוראים לכל מי שמאמין בשוויון ובזכויות החברה הערבית לא לשחק לידיים של יהב".

ממטה יהב נמסר: "אין תגובה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. חן

    יהב איש של מריבות וסיכסוכים , משסה ערבים ביהודים , חילונים בדתים , נהנתן מדניה חסר תקנה

  2. רוחמה, כרמל

    זה אותו יהב ישן ורע,עם הפוליטיקה הנכלולית והרקובה. אבל אל דאגה, הוא יתן לערבים הכל אם רק יבטיחו להצביע לו.

  3. שרי

    נו ברור לא נבנתם יהב סגר עם הציונות הדתית המשיחית והם שונאים ערבים .
    עציוני לפחות אומר את האמת שהוא בבעעות קןאליציוניות
    יהב מדבר ומשקר איך שהוא נושם

  4. קובי

    "אנחנו קוראים לכל מי שמאמין בשוויון ובזכויות החברה הערבית לא לשחק לידיים שלו" ….

    אני מאמין בשיוון זכויות וחובות מלא – אתם המפלגות הערביות לא מאמינים בשיוויון חובות, רק זכויות אתם רוצים!
    אתם מתנגדים לגיוס הערבים לצה"ל ! למה?
    אם אתם רוצים שיוויון זכויות, תחנכו לאהבת המדינה ולגיוס לצה"ל.
    כשערבי שמגיע לגיל 18 שירצה להתגייס ולתרום למדינה ולא יעמוד דקה דומייה באוניברסיטה כשצה"ל מחסל את רמטכ"ל החמאס.

  5. שקר גדול

    יהב גזען? או הדרישות שלכם הזויות? בלד למה שלא תגידו את האמת וכבר סגרתם עם עציוני מזמן

  6. לירן

    ובסוף כמו תמיד – כל ערביי חיפה ילכו עם יהב. והם יודעים למה.

  7. אין דו קיום עם מי שרואה במדינת ישראל אויב

    בלד צריכה להיות מוצאת מחוץ לחוק.
    כל מפלגה ותנועה שחותרת תחת מדינת ישראל ומייצרת הסתה משפטית וחברתית נגדה ונגד מוסדות המדינה צריכה להיעלם
    ואיתה גם חד"ש שהיא קיצונית בדיוק כמוה

  8. סכנה

    בכיינים עלובים. איך זו גזענות אם יהב חותם הסכמים עם חד"ש ורוב העיר? דבר הזוי כשלעצמו, לתת דריסת רגל שילטונית לגיס החמישי הזה… אנשים כבר שכחו מי זה זעאתרה, שבנוסף לכל התבטאויותיו ומעלליו עבר לפני שנה למצרים, בה התכוון להשתקע לכמה שנים אבל חזר משם מוקדם מהמתוכנן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר