יעקב פינגולד, יעקב בורובסקי ושמשון עידו (צילומים: בועז כהן, מיכה בריקמן)
יעקב פינגולד, יעקב בורובסקי ושמשון עידו (צילומים: בועז כהן, מיכה בריקמן)

פינגולד: "שניהם זה לא להיט"

למרות התמיכה של יעקב בורובסקי בדוד עציוני בבחירות לראשות העיר, מסתבר שלא כל חברי סיעת מחוברים לחיפה וקרית חיים מיישרים קו עם ההחלטה. הילה לאופר הולכת עם ראש הסיעה, שמשון עידו ועידו מורג תומכים ביונה יהב, ויעקב פינגולד יושב על הגדר

פורסם בתאריך: 8.3.24 14:13

לנוכח הכרזת התמיכה של שמשון עידו ביונה יהב לקראת הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר, רבים שואלים את עצמם מה מתרחש בסיעת מחוברים לחיפה וקרית חיים של יעקב בורובסקי.

כזכור, ביום שלישי הודיע בורובסקי כי הוא תומך בדוד עציוני לראשות העיר וחתם איתו על הסכם קואליציוני. זמן קצר אחריו הודיעה גם הילה לאופר, מספר 4 בסיעה, על תמיכתה בעציוני, אך אז הגיע עידו והראה שחבריו של בורובסקי לא בדיוק מיישרים קו איתו.

באופן מפתיע, מי ששמר על דממת אלחוט עד כה הוא חבר מועצת העיר היוצא יעקב פינגולד, מספר 3 בסיעה. לאורך כל מערכת הבחירות הוא לא פספס שום הזדמנות לשתף פוסטים של תמיכה בבורובסקי בדף הפייסבוק שלו, ולפתע ירד אל המחתרת.

פינגולד, במי אתה תומך?

"אני לא אומר כלום".

למה?

"כי כל מה שאגיד אנשים יפרשו את זה לא טוב, אז אני לא מתערב".

למה הכוונה?

"עוד לא החלטתי. אני עדיין מתלבט. אני מהמתלבטים. תראה, שניהם זה לא להיט. אני חושב שהצוות של יהב – לא יהב עצמו – הוא טוב יותר. מנגד, יש לי התחייבות לבורובסקי. אולי לא התחייבות… אני לא יודע למה בורובסקי בחר בעציוני".

אז מה תעשה?

"יש מצב שלא אלך להצביע. מה, הקול שלי קובע? אני לא עושה קמפיין לא לזה ולא לזה. לא הקול שלי יקבע. אם אני אשב ואעשה טלפונים, ונניח שאני אביא 1,000 איש – אלה לא ה-1,000 שיקבעו. לכן אני חושב שכרגע אין טעם להיות טוב לא עם זה ולא עם זה. שישחקו לפנינו, ומי שיהיה טוב יותר ינצח".

 

 

ולמרות שנראה כי הסיעה של בורובסקי התפצלה עוד לפני שמועצת העיר החדשה התכנסה אפילו פעם אחת, ייתכן שאין זה אלא תרגיל פוליטי מבריק ומתוכנן מראש. אם עציוני יפתיע ויזכה, בורובסקי, על המנדט הבודד שסיעתו קיבלה, ימונה לסגן ראש העיר. ואם יהב ינצח, קשה לראות את בורובסקי משמש חבר מועצה באופוזיציה. והיה לכך תקדים בקדנציה שנפתחה בשנת 2013, ועם אותו בורובסקי. בשנת 2016, שלוש שנים לאחר שלא הצליח להדיח את יהב מראשות העיר, הוא פינה את מקומו במועצה לפינגולד. כעת, אם יהב ינצח ובורובסקי יפרוש מהמועצה, עידו ימונה לחבר מועצה במקומו, והתמיכה ביהב, נוסף על הקשרים האמיצים בין השניים לאורך השנים (למי ששכח, יהב מינה את עידו לסגן ראש העיר), תסייע לו לזכות בתפקיד במערכת.

"זה לא פיצול ברשימה", מנסה עידו להסביר, "יש עוד מישהו מהסיעה שתומך ביהב (עידו מורג, מספר 6 ברשימה; ב"כ)".

ולמה אתה מעדיף את יהב על פני עציוני?

"אני מאמין יותר ביהב. הייתי מעדיף שכולנו היינו הולכים איתו, אבל זה לא קרה. אני חושב שהוא הכי מתאים. בורובסקי ואני ביחסים טובים, אנחנו מדברים והכל בסדר".

אז אולי זה באמת תרגיל פוליטי?

"אנשים מכירים אותי ואת היושרה שלי. כשאני הולך עם מישהו אז אני הולך איתו וזהו. יש לי ניסיון גדול ועשיר עם יהב. עבדנו יחד. אני לא עושה תרגילים פוליטיים, זה לא ה-DNA שלי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שולה

    ואתה פיינגולד להיט? קבלן שמה שמעניין אותו הוא האינטרס הפרטי שלו לבנות בכל מחיר. לא שכחנו מי רצה לבנות מגדל מגורים בכל מחיר בכיכר ספר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם סיעתו של בורובסקי יודעת,
    חיפה זקוקה ליונה יהב. היחיד שיכול לשמור על חיפה ליברלית, סובלנית ובית לכל התושבים!

  3. אורנה

    פיינגולד אימר את האמת שרובנו חושבים.
    זה נבלה וזה טרפה..
    מיהב לא ייצא שום דבר טוב, ועציוני מחובר לקבלניזם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר