נאום הניצחון של יונה יהב (צילום: חגית הורנשטיין)
נאום הניצחון של יונה יהב (צילום: חגית הורנשטיין)

התוצאות הסופיות: יהב עם 62.6 אחוז, עציוני עם 37.4 אחוז

תושבי חיפה הלכו הלילה לישון עם ראש עיר חדש - יונה יהב שניצח את דוד עציוני בסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר. כעת מתברר כי לאחר ספירת 100 אחוז מהקלפיות, יהב זכה ב-62.6 אחוז מהקולות של בעלי זכות ההצבעה בעוד שעציוני הסתפק ב-37.4 אחוז מהקולות

פורסם בתאריך: 11.3.24 08:04

כבר בלילה היה ברור שיונה יהב ניצח את דוד עציוני בסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר, וכעת מתבררות התוצאות הסופיות לאחר ספירת 100 אחוז מהקלפיות.

לפי נתוני משרד הפנים, יונה יהב זכה ב-62.6 אחוז מהקולות של בעלי זכות ההצבעה בחיפה, בעוד שדוד עציוני הסתפק ב-37.4 אחוז מהקולות.

הלילה (בין ראשון לשני) נשא יהב את נאום הניצחון שלו ואמר: "בגיל 12 בבית הספר ליאו באק אמרתי שאני אהיה ראש העיר, ואף אחד לא צחק. אני אוהב להיות ראש עיר, ואז באה מישהי ולקחה לי. אז חזרתי".

יהב המשיך: "נשב עם עובדי העירייה, נחבק אותם כמו שעשינו הרבה שנים, והם יאהבו לבוא לעבוד. נחבק את כל חלקי העיר – עיר אחת, חמש דתות, וכל אחת מגיע לה את מקומה. אני רוצה לעשות שני דברים במערכת החינוך – הראשון הוא ללמד ערבית מכיתה ב', והשני הוא ללמד היסטוריה של העדות בישראל. אני מתכוון לעמוד בכל הבטחותיי שנתתי במערכת הבחירות, ובמיוחד לאשתי – הבטחתי לא להפריע לה בבית, ואקיים".

עוד אמר יהב: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי וליווה אותי במערכת הבחירות הזו. תמה מערכת הבחירות, מעתה כולנו חיפה אחת. אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל – תם עידן הנתק בין עיריית חיפה לממשלה, מעכשיו אנחנו עובדים ביחד. אני מישיר מבט לכל מקבלי ההחלטות בישראל – חיפה לא תהיה עוד בעדיפות שנייה. חיפה לפני הכל. חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, חיפה תנצח את נסראללה".

 

 

יהב הבטיח כי "עם שובי לתפקידי אני מתכוון לאחד את כל חלקי העיר – יהודים וערבים שמסרבים להיות אויבים, דתיים וחילונים כאחד, עם אחד".

בפנייה לראש העיר היוצאת עינת קליש רותם אמר יהב: "אני מודה לה על תקופת שירותה למען העיר. אני שב לתפקיד חיי, להתחיל תיקון גדול למען חיפה ותושביה. אלו יהיו חמש שנים שבהן נקבע את מיקומה של חיפה כבירת מטרופולין הצפון וכעיר העתיד של צעירי ישראל. אני רוצה להודות לקליש רותם ולמה שהיא העניקה לעיר, ואם היא תסכים ארצה לעשות איתה תקופת חפיפה. שאלו אותי למה אני רוצה להיות ראש עיר בגילי, והתשובה היא שלפטריוט חיפאי אין גיל ואין גבול. אני רוצה להודיע לירושלים שהנתק הסתיים".

 

יונה יהב, המנצח הגדול של הבחירות (צילום: בועז כהן)

יונה יהב, המנצח הגדול של הבחירות (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חזי רבר

    ברור, עיר של זקנים שלא מעניין אותם מהילדים והנכדים שלהם. אין פה מקומות עבודה, בוגרי טכניון בורחים מפה שניה אחרי שמסיימים את התואר, יהב לא עשה כלום 15 שנה וחוזר לא לעשות כלום עוד 5 שנים. שדה תעופה בקושי מתפקד (רק בקיץ) אבל העיקר שיש מרוץ מדרגות וגימלאידה.

  2. עוזי אברהם

    אמש עקבתי מקרוב אחרי הבחירות וזרמו אלי תגובות וידיעות משונות מחברים קרובים שלי בהרגשת טעם של כניעה עד כדי הפסד גדול ביותר בבחירות לראשות העיר !
    הנושא לא נתן לי מנוח משום שהרגשתי באותן רגעים שכל עבודתי ותמיכתי האישית למען זכייתו של יונה חברי מאחורי הקלעים ירדה לטמיון !
    לא אנסה לפרט כאן מה לא נעשה על ידי על מנת להביא לכשלונו של דוד עציוני מתוך סודיות, אך תאמינו לי שעשיתי רבות למען ההצלחה והניצחון כאחד.
    ומכאן אני מאחל ליונה יהב מזל טוב והצלחה מרובה בתפקידו החדש ישן, ושהעיר חיפה תוכל לחזור לימים טובים יותר עם אור שגשוג ושמחה מרובה !
    ממני
    עוזי אברהם

  3. קורא

    אפשר לומר קדיש על חיפה. חזרנו לכל הכשלים שהיו בימיו ודבר לא ישתנה חוץ מכך שהעסקונה תרים את ראשה. הידד לחיפה האדומה!

  4. עופר

    תמיד נבחרים בעיר הזו מועמדים ששייכים בצורה כזו או אחרת לממסד הישן של מפא"י. כל עוד זה לא ישתנה ויגיע מישהו עם תפיסות ורעיונות חדשים , העיר הזו תישאר תקועה ואף תלך אחורה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר