ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

ישיבת המועצה הראשונה: השבעה, ביקורת ועימות

ראש העיר, סגניו וחברי מועצת העיר נשבעו אמונים, אלי בן דיין תקף את הקואליציה על פרשת רג'א זעאתרה, והעימות הראשון - ובוודאות לא האחרון - נרשם בין טטיאנה ג'ון לקיריל קארטניק

פורסם בתאריך: 4.4.24 10:21

ישיבת מועצת העיר הראשונה לקדנציה החדשה נערכה אתמול, ובפתיחתה הושבעו ראש העיר יונה יהב וסגניו – סופי נקש, אביהו האן, שרית גולן שטיינברג, ישראל סביון ויוסי שלום. אחריהם נשבעו אמונים שאר חברי המועצה.

הקדנציה הנוכחית מתהדרת ב-18 חברי מועצה חדשים וב-13 חברי מועצה שממשיכים לכהן מהקדנציה הקודמת. נעדרו מהישיבה מיכי אלפר ששימש בקדנציה הקודמת סגנה של עינת קליש רותם, ויו"ר סיעת בל"ד שרבל דקוואר.

לאחר ההשבעה הדגיש יהב כי הוא מבקש לפעול להנכחתם של החטופים והנעדרים במרחב הציבורי עד לשובם. עוד אמר יהב: "חיפה אינה רק עיר יפה, היא גם בירת הצפון. המדינה צריכה צפון חזק, והצפון צריך חיפה חזקה. יד ביד נוכל להפוך את חיפה לעיר המובילה בישראל. לשם כל נפעל להפוך את חיפה לעיר עם עדיפות לאומית, הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה כלכלית. חיפה חייבת להיות מוגנת בצורה הטובה ביותר וערוכה לכל תרחיש. נוסף על כך, נמנע את עקירת המרכז הרפואי כרמל. נקדם פרויקטים כלכליים כמו מתם 2, נפתח את העיר בכל הקשור למגורים איכותיים, ונפעל לחידוש פני העיר תוך שיקום שכונות ותיקות".

יהב הוסיף כי "הגיעה העת לשקע את מסילת הרכבת באזור החוף. זה יחבר את השכונות לים, יקל על עומסי התנועה ויביא איכות חיים לתושבים. עלינו לשמור על המרקם הייחודי של חיינו. למען מטרה זו אקדם תוכניות חינוכיות לחיזוק הסובלנות בין תושבי העיר".

במהלך הישיבה תקף אלי בן דיין מהליכוד את הקואליציה ואת חברי המועצה לנוכח פרשת זעאתרה: "אני לא יכול מנגד מול אובדן הערכים והמוסריות של כולכם. אני מודיע באופן רשמי שביחד עם שותפים נוספים נוביל אופוזיציה לוחמת ועניינית שתפעל לטובת כל הציבור. זו תהיה המציאות החדשה. לפני חצי שנה אירע הטבח של 7 באוקטובר. האחים והאחיות שלנו נרצחו, נאנסו, נשרפו ונחטפו רק בגלל שהם יהודים על ידי מפלצות שהן חסרות כל צלם אנוש. למרבה התדהמה, יושבים איתנו בחדר הזה אנשים שמסרבים להכיר בעובדה שחמאס וחזבאללה הם ארגונים אנטישמיים שכל מטרתם היא אחת ויחידה – לרצוח יהודים וכמה שיותר. מבחינתם הם לוחמי חופש, לוחמי התנגדות, לוחמי הג'יהאד נגד הכופרים".

בן דיין המשיך: "יושבים איתנו אנשים נוספים בחדר הזה שסובלים מליקוי מאורות ערכי. מבחינתם אין שום בעיה עם אלה שמוציאים דיבתה של מדינת ישראל בעולם. מבחינתם הכל מותר. זהו ניתוק מוחלט מהמציאות הישראלית בכלל, ובחצי השנה האחרונה בפרט. אתם, שאמורים לנהל גוף שלטוני של מדינת ישראל, עוסקים בקנייה ובמכירה של ג'ובים, מחלקים את כספי המסים שלנו כאילו הם שלכם. התחושה היא שזו לא עיריית חיפה, אולי סניף של אונר"א. אפס ערכים, אפס מודעות ואפס התחשבות ברגשות הציבור. אתם צריכים להתבייש בעצמכם. נתנגד לכניסה לקואליציה ולישיבה עם כל גורם שהוא נגד מדינת ישראל. אני מבקש לסיים בתפילה להחזרת החטופים שנמצאים בידי המרצחים הבזויים של החמאס".

 

 

העימות הראשון של הקדנציה נרשם – כצפוי, יש לומר – על שמם של טטיאנה ג'ון ויעקב בורובסקי ממחוברים לחיפה ביתנו וקיריל קארטניק מאני חי פה. הדיון נסוב סביב הייצוג ברשות לקליטת עלייה – תאגיד עירוני שאת ראשותו קיבל קארטניק במסגרת ההסכם הקואליציוני עם יהב. בורובסקי, שחבר לג'ון, טען כי נעשו שינויים בלתי סבירים של הרגע האחרון בתאגידים, וכי לא ייתכן שג'ון – שהפעילות המרכזית שלה היא עולים – לא תשב כנציגת האופוזיציה בדירקטוריון הרשות, אלא יו"ר סיעת בל"ד. "זה טעון הסבר", אמר בורובסקי.

היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין הסבירה את המעמד המשפטי של ההחלטה, אך הדבר לא הניח את דעתו של בורובסקי. "ההיגיון אומר שמי שהנושא הזה קרוב ללבו יהיה הנציג של האופוזיציה. באותה מידה, לא הגיוני שג'ון תעסוק בענייני בית הגפן או בנושאים של חרדים", הוא אמר, וביקש שתהיה הצבעה באופן פרטני על נציגי המועצה ברשות לקליטת עלייה.

קארטניק, שזכור ממערכת הבחירות כמי שהציע להעביר את חזירי הבר לעזה, לקח את זכות הדיבור ואמר: "מה שמעניין פה את כל הגוש הזה שיושב פה בצד שמאל זה הרשות לקליטת עלייה שהם שולטים בה ב-20 השנים האחרונות, ואנחנו רואים איך היא מתפקדת ב-20 השנים האלה. לצערי, 50 אחוז מהעולים שמגיעים היום לעיר בורחים. אנחנו צריכים להבין שהעולים הם נכס לעיר, ואם אנחנו רוצים להתמודד עם הגירה שלילית אנחנו צריכים למשוך אותם אלינו. אם אנחנו רוצים לעשות שינוי אנחנו חייבים אנשים חדשים שיעבדו לטובת הציבור החיפאי ולא לטובת אינטרסים של מפלגות כאלה ואחרות. אנחנו קבענו מי יהיה נציג האופוזיציה, נציג האופוזיציה הסכים למינוי הזה, ואנחנו מעלים את זה להצבעה. אם יש לכם בעיה תצביעו נגד, ומקסימום תעתרו לבית המשפט. אנחנו נסתדר איתכם".

בורובסקי רתח על הדברים והטיח בקארטניק: "בהזדמנות אחרת אמרתי לך משהו, ולא שיניתי את דעתי. אז אם אתה לא רוצה שאגיד ליד כולם מה אני חושב עליך – תירגע".

יהב התערב ופסק כי לא תעשה החרגה על הצבעה על הרכב הנציגים ברשות: "אנחנו מצביעים כי אתם מדרדרים את זה לאווירה לא נעימה שלא מתאימה ליום הזה".

וג'ון סיכמה: "הרכב הוועדה זה זלזול בכל הקהילה של עולים חדשים, ותיקים וניצולי שואה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר