סמי מיכאל (צילום: ויקישיתוף, קובי קלמנוביץ', CC-by-SA-3.0)
סמי מיכאל (צילום: ויקישיתוף, קובי קלמנוביץ', CC-by-SA-3.0)

הצעה לסדר: להנציח את סלים ג'ובראן וסמי מיכאל

בהצעה לסדר שהגישו רג'א זעאתרה ופאח'ר ביאדסי מחד"ש הם מבקשים להנציח את זכרם של שני יקירי העיר - שופט בית המשפט העליון לשעבר סלים ג'ובראן והסופר סמי מיכאל. זעאתרה: "אנחנו גאים בכך שזוהי ההצעה לסדר הראשונה של סיעת חד"ש לקדנציה זו"

פורסם בתאריך: 7.4.24 08:28

חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה ופאח'ר ביאדסי מסיעת חד"ש מבקשים להנציח את זכרם של שני יקירי העיר חיפה – שופט בית המשפט העליון לשעבר סלים ג'ובראן שהלך לעולמו ב-15 במרץ ושל הסופר סמי מיכאל שנפטר ביום שני שעבר. בהצעה לסדר שהגישו השניים הם מבקשים כי הנושא יועבר לדיון בוועדת השמות.

"לאחרונה איבדה חיפה שתי דמויות פורצות דרך – השופט סלים ג'ובראן והסופר סמי מיכאל", נכתב בהצעה, "ג'ובראן נולד בחיפה בשנת 1947, ובשנת 2004 היה לאזרח הערבי הראשון שמונה לכהונת שופט בבית המשפט עליון, לאחר שכיהן 11 שנים כשופט בית משפט השלום בחיפה ועשר שנים כשופט בית משפט המחוזי בחיפה. הוא בעל תואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה, ובשנת 2017 הוא קיבל את אות אביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון".

באשר למיכאל נכתב בהצעה כי הוא "נולד בשנת 1926 בבגדאד, עיראק, והגיע לחיפה בשנת 1949. מיכאל היה סופר, מחזאי, מתרגם ופעיל חברתי. הוא כיהן כנשיא האגודה לזכויות האזרח בישראל. ספריו תורגמו לשפות רבות וזכו בפרסים יוקרתיים, וחלקם עובדו גם לתיאטרון, לטלוויזיה ולקולנוע. בשנת 2009 קיבל מיכאל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה כהוקרה על מכלול יצירתו המשקפת את מגוון פניה של החברה הישראלית מתוך כבוד לאדם ולחירותו".

 

השופט סלים ג'ובראן (צילום רדיומן)

השופט סלים ג'ובראן (צילום רדיומן)

 

 

עוד נכתב בהצעה "לשניהם, כל אחד בדרכו ובתחומו, תרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית כולה ולחיפה בפרט – עיר משותפת ליהודים ולערבים וסמל לחיים משותפים ולסובלנות. כבוד הוא לעיר שאלה הם בניה וששמותיהם יונצחו בעיר. על כן מתבקשת מועצת העיר לאשר העברת ההצעה לוועדת השמות לדיון באופן ההנצחה".

זעאתרה מסר: "אנחנו גאים בכך שזוהי ההצעה לסדר הראשונה של סיעת חד"ש לקדנציה זו – להנצחת שמותיהן של שתי דמויות חיפאיות יחידות במינן. השופט ג'ובראן היה איש מופת לא רק כמשפטן מצטיין שהיה לשופט הערבי הראשון בבית המשפט העליון, אלא גם כדמות חברתית עם תרומה רבה לעיר. מיכאל התגורר בוואדי ניסנאס, היה פעיל במפלגה הקומוניסטית, וחלק ניכר ממפעלו התרבותי עסק ביחסים בין שני העמים בארץ ובפסיפס הקהילות והתרבויות בחיפה. דווקא בימים אלה חשוב שהערכים ששניהם נשאו וקידמו בחייהם ימשיכו להיות חלק מאופיה ומנופה של העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מי יגיש הצעה לסדר להנציח אותם

    מה לגבי הנצחת החיילים הגיבורים שנפלו במלחמה?!

  2. שאלה

    איפה ההנצחה של עשרות אדריכלים שתכננו ובנו את העיר חיפה?
    למה רק סופרים וזמרים. איפה גבעת האדריכל – רק גבעת זמרים וגברת סופרים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר