אביהו האן ושרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)
אביהו האן ושרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

האם ועדת השימור העירונית הורכבה על פי חוק?

החוק קובע כי בראש ועדת השימור העירונית יעמוד ראש העיר או יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. אלא שליו"ר הוועדה בעיריית חיפה מונה סגן ראש העיר אביהו האן. במועצה לשימור אתרים מבקשים הסברים מהעירייה. עו"ד רשף חן, שסייע בניסוח ההסכמים הקואליציוניים: "עניין זה לא נלקח בחשבון"

פורסם בתאריך: 8.4.24 15:11

חברי מועצת העיר אישרו אתמול (ראשון) את הרכבה של ועדת השימור העירונית בראשותו של אביהו האן, אך נשאלת השאלה אם היא הורכבה כפי שמחייב חוק התכנון והבנייה.

על פי סעיף 10 לתוספת הרביעית לחוק התכנון והבנייה, "כל רשות מקומית תקים ועדה לשימור אתרים, וזה הרכבה: ברשות מקומית שהיא ועדה מקומית – ראש הרשות או יו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה, וברשות מקומית הנמצאת במרחב תכנון – ראש הרשות או אחד מסגניו, והוא יהיה יו"ר הוועדה; שלושה חברים של מועצת הרשות שתבחר הרשות; עובד הרשות הבקי בענייני תכנון ובנייה שמינה ראש הרשות; מי שמצוי בנושא שימור מבנים ואתרי התיישבות אשר ייקבע בידי מועצת הרשות, והוא יהיה בעל דעה מייעצת".

מכיוון שעיריית חיפה היא ועדה מקומית, בראש ועדת השימור אמורים לשבת ראש העיר יונה יהב או יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה וסגנית ראש העיר שרית גולן שטיינברג, אך לפי הרכב הוועדה מונתה גולן שטיינברג ל"משתתפת קבועה" ולא ליו"ר. בראש הוועדה יושב כאמור האן, וחבריה הם חברי מועצת העיר ישראל סביון, פאח'ר ביאדסי ודוד עציוני, מנהלת האגף לתכנון עיר אדר' רותי רפפורט על תקן עובד הרשות ונציג הציבור וליד כרכבי. בקדנציה הקודמת שימש מיכי אלפר יו"ר ועדת השימור מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

 

 

לפי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת חיפה שלנו בראשות יונה יהב לבין הירוקים בראשותו של האן, נציג הסיעה יהיה יו"ר ועדת השימור, בעוד שבהסכם עם גולן שטיינברג נקבע כי היא תשמש יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. כעת נשאלת השאלה אם טרם החתימה על ההסכמים הקואליציוניים לא ידעו הצדדים כיצד אמורה הוועדה להיות מורכבת. "אכן החוק קובע כי ראש הרשות או יו"ר ועדת המשנה יהיה יו"ר הוועדה", מסר עו"ד רשף חן, לשעבר היועץ המשפטי לעיריית חיפה ומי שסייע בניסוח ההסכמים הקואליציוניים של יהב, "עניין זה לא נלקח בחשבון בעת עריכת ההסכם. אני מאמין שהקואליציה תדע למצוא את הדרך לקיים את רוח ההסכם".

כעת מבקשת המועצה לשימור אתרים לקבל הבהרות מהעירייה בנושא מינויו של האן ליו"ר ועדת השימור העירונית. נושא נוסף שמעלים במועצה לשימור אתרים הוא החלפתה של אדר' עינב שחורי, מנהלת המחלקה לשימור מבנים ואתרים בעירייה שבקדנציה הקודמת היתה חברה בוועדה כנציגת הדרג המקצועי, באד' רפפורט, מנהלת האגף לתכנון עיר. על כך אומרים במועצה לשימור: "מחלקת השימור היא הגוף המקצועי המוסמך בנושא חשוב ורגיש זה בכל רשות מקומית. לדעת המועצה, לא יעלה על הדעת שמי שעומד בראש המחלקה לא יהיה חבר בוועדת השימור העירונית, במיוחד לאור האתגרים המשמעותיים שאיתם מתמודדת חיפה באיזון העדין בין שימור לפיתוח".

האן מסר בתגובה: "אני מציע שתפנה לתגובה ליועצת המשפטית לעירייה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "המינוי נבדק על ידי הייעוץ המשפטי ונמצא תקין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הגיע זמן להחלפת היעוץ המשפטי שמנסה להכשיר עבירות על חוקי תכנון

    היעוץ המשפטי: המינוי שנעשה בניגוד לחוקי התכנון והבנייה נמצא תקין.
    איך בדיוק הוא נמצא תקין אם הוא מנוגד ללשון החוק?
    האם צריך עתירה נגד היעוץ המשפטי הגרוע בעירייה – שמכשיל אותה שוב ושוב??
    אולי הבעיה היא גם מי שנותן יעוץ ומנסה להכשיר עבירות על החוק כולל עבור קליש בקדנציה הקודמת ונכשלו שוב ושוב..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר