תחנת הצלה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
תחנת הצלה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

שני מצילים תובעים את העירייה על לשון הרע

הסכסוך בין ועד המצילים בעיריית חיפה למנהל אגף החופים חיליק אמסלם נמשך, וכעת תובעים יו"ר הוועד רוני נגר וחבר הוועד מימון בן סימון מהעירייה פיצויים בסך של 300,000 שקל בגין לשון הרע. העירייה: "נגיב בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 2.6.24 07:53

רוני נגר ומימון בן סימון, שני מצילים עובדי עיריית חיפה, תובעים את העירייה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ודורשים 300,000 שקל בגין הוצאת לשון הרע.

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד מרדכי עמוס, נכתב: "נגר, מציל סוג 3 עבד ועובד בעירייה משנת 1978 באגף החופים, נבחר לשמש יו"ר ועד עובדי המצילים בעיריית חיפה, ובן סימון עובד כמציל משנת 1990, ואף הוא נבחר לוועד. התובעים היו מקובלים על כל מנהליהם וזכו להערכה רבה עד הגיעו של מנהל אגף החופים חיליק אמסלם, שפילג את אגף החופים לשני מחנות במטרה לנטרל ולבטל את ועד העובדים".

לטענתם, "אמסלם רדף את כל נציגי הוועד, ובהם התובעים, התעמר בהם בצורה קשה, ובין השאר סגר את התחנה שבה שימש נגר מנהל תחנה והציב אותו כסגן מנהל תחנה – פגיעה קשה ביותר במעמדו – וכך הוא נהג בבן סימון ובכל מי שתמך בוועד או רצה בקיומו. מנגד, הוא קידם את מתנגדי הוועד שהפכו לאנשי שלומו. אמסלם לא בחל בכל מעשה ו/או מחדל (לרבות לא חוקי) כדי לפגוע באנשי הוועד ובתומכיהם, ובהם התובעים. מן הראוי להדגיש שבתקופה שבה בן סימון היה בסכסוך עם הוועד, הוא היה יקירו של אמסלם – מצב שהתהפך משלא הסכים לפעול שלא על פי החוק וחזר לפעילות עם הוועד. שלוחיו של אמסלם הפכו לעושי דברו, כאשר העירייה, שהיא המעסיק ומוטלת עליה החובה לספק לעובדיה תנאי עבודה נאותים ונטולי התעמרות, לא עשתה דבר ו/או לא די בכל התלונות שהוגשו אליה אשר הופנו בין השאר לראש המינהל אהוד דורפמן".

 

 

עוד טוענים השניים כי בשיחה שהתקיימה במרץ 2022, בשליחותו של אמסלם, הוציא אחד מהמצילים את דיבתם בדברי בלע קשים ושקריים, בניגוד לחוק איסור לשון הרע, בחוסר תום לב ומתוך כוונה לפגוע בתובעים, ושלוחיו של אמסלם, "בשליחותו של המתעלל, חזרו על דברי הבלע גם במאי 2022 בשני מכתבים. האמירות הפוגעות הן דברי כזב, בידיעה שהן דברי כזב ולשון הרע שאין למעלה ממנה, נגד התובעים, והכל בכוונה לפגוע בשמם הטוב, ובוודאי תוך אדישות לפגיעה הקשה הצפויה להם, והכל במסגרת מלחמת חורמה שמנהלים נגד התובעים ומחנה הוועד בשליחותו של אמסלם ולשם הכפשת שמם הטוב, תוך דריסה ברגל גסה על כבודם, וכל האמצעים כשרים בעיניו. לשון הרע היא חמורה באופן מיוחד, שהרי נגר, כיו"ר ועד המייצג נאמנה את המצילים בפני העירייה, הפך לדברי הנתבעים ליו"ר הפוגע בשולחיו וכמי שמועלים בכספי הוועד בתפקיד רגיש כיו"ר ועד מצילים, ששימש מנהל תחנה ומנהל חוף, כפי שבן סימון הוא מנהל חוף וגם חבר ועד".

נגר ובן סימון ציינו בכתב התביעה כי "אמירות הכזב הן לשון הרע כהגדרתה בחוק איסור לשון הרע, שהרי הן נאמרו על ידי הנתבעת באמצעות אמסלם ושלוחיו, בין באופן ישיר ובין באופן שילוחי, בידיעה שדבר פרסומם עלול להשפיל אדם בעיני הבריות, לעשותם מטרה לשנאה, לבוז או ללעג, ולבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו. אין ספק גם שיש בכוחן לפגוע בתובעים ובעיסוקיהם, ובוודאי בתפקידיהם כמנהלי תחנות ו/או סגנים, כמנהלי חוף ובוודאי כחברי ועד עובדים ואף כיו"ר".

בתביעתם מתבקש בית המשפט לפסוק פיצויים בסך של 200,000 שקל לנגר ו-100,000 שקל לבן סימון.

מעיריית חיפה נמסר: "את תגובתה לתביעה תמסור העירייה בבית המשפט".

 

תגובות

18 תגובות
18 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האדם לפני האדם כבוד האדם וחירותו מעל הכל לכן יש להתנהג לעובדים בכבוד על כמה וכמה למצילים שנותנים את נשמתם למשימה כה נעלה 24 /7 כל השנה יש להעמיד דברים על דיוקם והאמת תנצח מאחל לכל המצילים עונה שקטה וטובה

  2. כוכבנית

    למה אין מצילים חתיכים בחיפה? בתל אביב המצילים צעירים, שריריים, חלקים. בחיפה כל המצילים מבוגרים, שעירים, שמנים. למה זה? למה אין מצילים חתיכים חיפה?

  3. אמא חיפאית

    כוכבנית יש לנו מצילים מוכשרים ובעלי ניסיון בחיפה , אולי לא חתיכים לפי ראות עינייך , אך איני זוכרת מקרה אלד של טביעה כאשר יש מצילים בחיפה. יישר כוח לכל המצילים החיפאים שלנו

  4. דניאלה

    תשובה לכוכבנית : נדיר למצוא בכלל חתיכים בחיפה. אם יש כאלה הם עוברים לתל אביב. אין להם מה לחפש בחיפה הגוססת.

  5. מש

    הגע הזמן לברר מה קורה עם מר אמסלם יותר מידי דברים רעים קוראים בחוף

  6. דוד

    לפי גיל המצילים ושנות העבודה שלהם מסוכן להיכנס למים, עייפים טיכו המצילים האילו , חייב רענון

  7. מיכל

    כוכבנית, את בעיר הלא נכונה. חיפה היא העיר הכי זקנה, עם ראש העיר הכי זקן במדינה. באופן טבעי גם המצילים מבוגרים ולא אטרקטיבים.

  8. גועל

    גועל נפש. כאחד שראה חופים ומצילים בעל העולם, שרותי ההצלה בישראל הם מאפיה סחטנית. תסתכלו על ה"סוכת" מציל ותבינו. הציוד? חסקה כמו בעולם שלישי. אבל ה"סוכה"? וילה דו קומתית על החוף. לכו לכל מקום בעולם ותראו שרותי הצלה. טרקטורון, מצילים בני עשרים שלושים ,אופניעי ים וכסא על עמוד עם שמשיה. והשכר שלהם הוא עבור ימי עבודה בלבד, לא עבור חופשה של חצי שנה. הם לא שובתים ולא נותנים לאנשים לטבוע כדי לסחוט כספי מדינה.

  9. יוסי

    בחיפה המצילים הם בני חמישים ושישים. הם התקבלו לעבודה כשהיו צעירים, לפני 30 שנים או יותר. היום הם מבוגרים ודוחים אבל לא ניתן להזיז אותם בגלל הסכמי העבודה. ורק החיפאים סובלים מזה.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש להם משכורות עתק בלי פרופורציה
    חצי שנה עובדים חצי שנה נחים עם משכורת
    פשוט טמאיים
    רק רוצים לחלוב את קופת העירייה
    חסרי בודה

  11. אחד שתוהה

    אפשר להביא את פמלה אנדרסון ושאר החתיכים/ות ממשמר המפרץ שילבשו בגדי ים אדומים???

  12. אורן

    מקצוע פיקציה.כול יום בים ולא ראיתי מציל מציל מישהו חוץ מלעשות ראש וסיבוב על החסקה .ומרויחים המון בושה

  13. צפריר

    למה אנשים כל כך רעים בתגובות
    עבודה קשה. כל היום לשמור על ילדים .
    כל הכבוד למצילים בחופים. ממש עבודה של שליחות

  14. האמת תמיד מנצחת...

    כתבה לא לעניין בכלל לא עושים כתבה בלי לראיין את הצד השני מראה על חוסר מקצועיות.

  15. מאוד הגיוני

    חוסר הבנה מוחלט תגובות חסרות תוכן והבנה ! לידיעה המצילים עובדים 11 עד 12 שעות נטו ביום , מסכנים את חייהם בהצלות כשהים גועש ומפחיד וכולם רועדים מפחד בחוץ אם לא המצילים הידע והתעוזה שלהם האדם מת בטביעה בים רק טובע יכול להבין שמדובר במלאכים עם שליחות, בדגש על מקצועיות תוך שימוש בכלי הצלה מגוונים ונדרשים . וזה מה שיש לכם לכתוב…בקשר לשכר היום עובדים כל השנה חורף קיץ על מנת להשתכר העבודה בחגים שבתות כשכולם בחופש עם 0המשפחות נהנים המצילים במגדלים שומרים על האנשים בחום ושמש יוקדת מוותרים על המשפחות והביחד בחגים . ובאמת מה הפלא עם משרה של 400 שעות חודשיות ש200 מהן זה נוספות שנראה ששכרם גבוה?? לידיעתכם דור ב שעתי עושה 12 אלף משכורת על 320 שעות בחודש…שכר בושה !
    דרך אגב בשעות ההצלה אין טביעות למות רק אחרי שעות הרחצה לראיה …קראו כתבות

  16. שלמה

    עבדתי מציל בחוף הכרמל מספר שנים , כולם במקלדת חכמים לשבת במגדל ולהסתכל על המים שעות לא קל , אבל אז הבנתי שהחיים שווים יותר מהכסף , מציל עובד בחופש הגדול לא נוסע לחופשה עם הילדים וגם בכל שבת בקיצור לגדל ילדים ללא חוויות , וגם לא עובד 8 שעות ביום אין ארוחות חינם בחיים ולא מדבר על מגדל מים שהיה אז חג שמח

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר