ניר שובר ויו"ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן ג'וזף אטרש."על אפם ועל חמתם של כל שונאי ישראל" (צילום: איתמר פרזס)
ניר שובר ויו"ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן ג'וזף אטרש."על אפם ועל חמתם של כל שונאי ישראל" (צילום: איתמר פרזס)

העוזר הבלתי רשמי של קליש רותם: "אלמידאן הולך לסגירה!"

בזמן שעתידו של תיאטרון אלמידאן נדון בבג"ץ, ניר שובר, העוזר הבלתי רשמי של עינת קליש רותם, כתב בפייסבוק: "אין מקום לתיאטרון כזה בעיר! נדאג לבנות תיאטרון חדש למען הרחוב הערבי. מה שבטוח - לא אלמידאן". בחד"ש זועמים: "זו הצהרה לא אחראית. נפנה לראש העיר"

פורסם בתאריך: 19.12.18 20:21

בזמן שהמשך פעילותו של תיאטרון אלמידאן נדון עדיין בבג"ץ, ניר שובר, העוזר הבלתי רשמי של ראש העיר עינת קליש רותם, כתב בתגובה לפוסט בפייסבוק מהו עתידו של התיאטרון: "אלמידאן הולך לסגירה! אין מקום לתיאטרון כזה בעיר! מי שסובל זה הציבור הערבי שאין לו תיאטרון. נדאג לבנות תיאטרון חדש למען הרחוב הערבי. מה שבטוח – לא אלמידאן".

הדברים התקבלו בהפתעה בסיעת חד"ש ובעיקר אצל סגנית ראש העיר לעתיד שהירה שלבי, שהודיעה כי בכוונתה לפנות לראש העיר בעניין: "קודם כל, אין החלטה לגבי סגירת אלמידאן. אנחנו יודעים שיש שם בעיות ארגוניות, אבל זה לא אומר שאין מקום לאלמידאן בחיפה. כל החלטה בעניין ההתנהלות מול אלמידאן וסוג התיאטרון הערבי שיהיה בעיר צריכה להיות בדיון עם הנהלת אלמידאן ועם הנציגות הערבית בעיריית חיפה, כלומר אנחנו. יצירת תרבות צריכה להיות גם בדיון עם הציבור הערבי, עם אלמידאן ועם עוד תיאטראות ערביים בעיר, ולא דרך פוסט בפייסבוק".

את מופתעת מההתבטאות?

"בטח שאני מופתעת. אני  מופתעת מאוד. יש הבדל בין להגיד אמירה פוזיטיבית על הצורך בקידום תרבות ערבית ותיאטרון ערבי מקצועי ורחב היקף לבין להגיד שלתיאטרון הזה אין מקום ושצריך לבטל אותו. לדעתי זו הצהרה לא אחראית. נפנה לראש העיר בעניין הזה וגם אדבר עם שובר על ההצהרה הזו. נושא אלמידאן הוא גם ככה רגיש, וכל תגובה שקשורה אליו צריכה להיות בהתייעצות עם הנהלת אלמידאן ואיתנו. זה יחסוך קונפליקטים. על מה הוא מסתמך כשהוא אומר שאין מקום לתיאטרון כזה? הוא נמצא בתפקיד ציבורי והוא כבר לא אדם פרטי, והוא צריך להיות קצת יותר ממלכתי".

 

 

יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה, אלמידאן ייסגר? 

"אנחנו תומכים במאבק של התיאטרון מול מדיניות סתימת הפיות של שרת התרבות מירי רגב. יש עכשיו דיון בבג"ץ. אני מקווה שאכן יש שופטים בירושלים, ולא פחות חשוב – שיהיה תיאטרון ערבי בחיפה".

יו"ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן ג'וזף אטרש, יהיה תיאטרון ערבי בחיפה?

"אני מאחל שיקומו עוד חמישה תיאטראות ושאלמידאן יישאר".

שובר, אין לתיאטרון כזה מקום בחיפה?

"על אפם ועל חמתם של כל שונאי ישראל – חיילי מדינת ישראל הם קונצנזוס שאין לגעת בו. הפירוש של המילה אלמידאן בערבית זה כיכר העיר. אין לי בעיה עם השם, יש לי בעיה עם התכנים שמועלים בו. אטרש הוא חבר שלי כבר המון שנים ואני מכבד אותו, אבל הדעות שלנו הן שונות לחלוטין. אני חושב שהבחירה בהעלאת ההצגה 'הזמן המקביל' היא גרועה, והכעסים בנושא הזה הם מוצדקים. שני הצדדים – אנשי המקצוע שבחרו תוכן לא נכון ורגב שנלחמת לסגור את התיאטרון – לא מבינים שהם עושים מלחמה על גבו של הציבור הערבי, ומי שנפגע מכך זה הציבור הערבי. לציבור הערבי מגיע תיאטרון. אני מקווה שבסוף החודש תהיה החלטה לכאן או לכאן לגבי התיאטרון, וגם אם תהיה החלטה שהתיאטרון יישאר פתוח אני בטוח שהצגות עם תוכן כמו 'הזמן המקביל' לא יועלו בעתיד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. היהודים חיים במכונה וירטואלית

    שכנים תקשיבו, אנחנו מקיימים את עצמנו מצויין, יש לנו מוסדות משלנו בכל מקום שהמדינה נעדרת, לו יכולנו היינו גם מקימים משטרה ובתי כלא משלנו בשביל להלחם בפשיעה.
    גם תיאטרון יש לנו פרטי אחד בחיפה שהקימו 4 שחקני תאטרון, חופשי להעלות כל נושא חברתי או לאומי, בלי טובות ממירי רגב, אתם אפילו לא יודעים איך קוראים לו, אתם תקועים באל מידאן עם הצגה אחת שלא ראיתי, ומחפשים שנים איך לסגור את המקום תוך הוצאת כל התסכולים שלכם.
    אנחנו צרכני תרבות הרבה יותר מכם, ויש לנו לאומיות טבעית ילידית שמקבלת ביטוי ביצירה תרבותית. אנחנו רצים קדימה בלי לשאול אם אתם מרוצים מאיך שאנחנו חושבים.

  2. לא מאמינים בקליש יותר

    שובר אולי מנסה לתקן את הנזק הנורא במנוי סגן לא ראוי מקרב שני הגזענים המסיתים של חד"ש אבל לכולנו ברור שקליש ניתקה עצמה מחלק גדול מבוחריה כשדהרה כמו אוטו בלי ברקסים לזרועות שןנאי המדינה בתור שותפיה.
    תאונה קשה עבורה ששום אמירות של עוזר שלה לא יכפרו עליה.

  3. דני דין

    לא צריך לסגור את אלמדיאן צריך להעביר אותו לביר זית שם ישתלב היטב.

  4. מרק

    אנחנו תומכים במאבק.. כך מתחיל כל איום פלסטיני
    אני תומך בראשת העיר גם אם לא תסגור את טאטרון חמאס בעיר

  5. להיהודים החיים במכונה ורטואלית

    הבנו את הכוונה.. חוק הנאמנות כשהימין יהיה רוב בכנסת, יסנן בחזרה לסוריה ועירק כל מי שאינו מוכן להתברג "למכונה הורטואלית היהודית" שקיימת לפני שנולד מוחמד

  6. שמאלני לשעבר...

    אין מה לדבר הרבה, פשוט לסגור וגם ללמוד את השיעור על איך מתקבלות כוונות טובות של יהודים במגזר הערבי.
    השמאל הישראלי הנאיבי פתח את התאטרון הזה שמנהליו ושחקניו יורקים לכולנו בפרצוף.
    אפשר להפחית כבר גם את העדפה המתקנת לאוניברסיטאות גם שם מנצלים את התמימות שלנו

  7. יעקב

    הגיע הזמן לסגירת תאתרון ערבי שמעלה מחזות החותרות תחת אושיות מדינת ישראל ולא צריך להתיפיף או להתמם יש גבול לחופש הדיבור הם גיס חמישי לכל דבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר