מיכי אלפר ועינת קליש רותם. על חשבון משלם המסים (צילום: אורלי זיילר ודף הפייסבוק של עינת קליש רותם)
מיכי אלפר ועינת קליש רותם. על חשבון משלם המסים (צילום: אורלי זיילר ודף הפייסבוק של עינת קליש רותם)

החיים הטובים של אלפר: גם עוזר וגם מנהלת לשכה

לאורך כל קמפיין הבחירות שלה הצהירה עינת קליש רותם כי היא תפסיק את בזבוז הכספים בעיריית חיפה. אלא שבניגוד לנוהג בתקופתו של יונה יהב, שבה היה לסגני ראש העיר עוזר או מנהל לשכה, ייהנה הסגן מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב גם מעוזר וגם ממנהלת לשכה

פורסם בתאריך: 6.1.19 09:05

לאורך כל קמפיין הבחירות שלה הקפידה עינת קליש רותם להצהיר כי היא תכניס פוליטיקה חדשה להיכל עיריית חיפה ותמנע בזבוז של כספי ציבור. גם כעת היא מקפידה להזכיר את הריקבון שפשה לדבריה בעירייה. אבל נראה שבין הבטחות לקיומן הדרך היא ארוכה מאוד. אחרי בקשתה ממשרד הפנים למנות סגן ראש עיר חמישי בשכר (וזאת לאחר שבתחילת הקדנציה הקודמת היא פנתה לשר הפנים דאז גדעון סער בדרישה לא לאשר לראש העיר יונה יהב למנות סגן חמישי בשכר), כעת מתברר כי בניגוד לנוהג בתקופתו של יהב, שבה היה לסגני ראש העיר עוזר או מנהל לשכה, ייהנה הסגן מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב גם מעוזר וגם ממנהלת לשכה.

לפי סדר היום של ישיבת מועצת העיר הקרובה שתיערך ביום שלישי, שתי משרות יובאו לאישור חבריה – זו של ניר שובר לעוזר ראש העיר בחוזה בכירים בשיעור של 35 אחוז משכר מנכ"ל העירייה, וזו של מלכי ציוני למנהלת הלשכה של אלפר, אשר מכהן גם כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית חיפה. כבר בישיבת המועצה הראשונה לקדנציה זו, שנערכה ב-27 בנובמבר, נדון אישורם של סגני ראש העיר ושל עוזריהם ומנהלי לשכותיהם. באותה הישיבה כבר מונה לאלפר עוזר – משה אדלר – בחוזה בכירים בשיעור של 30 אחוז משכר המנכ"ל.

 

 

במעמד זה הציג שי אבוחצירה מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שאלה למזכירת העיר ברכה סלע: "האם כל הסגנים, בהתאם לחוק, יקבלו עוזר ומזכירה?". סלע השיבה: "בהתאם לחוק, נכון לרגע זה זה מה שעומד על סדר היום, ובהמשך אתם תעודכנו בהתאם". כשהגיע שלב ההצבעה על אישור עוזרי הסגנים, גם אורי גרינברגר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה פנה לסלע ואמר: "יש לי שתי שאלות בנושא הזה. הראשונה – אני יודע שבעבר היו הסגנים יכולים לבחור בין פקיד או פקידה שיושבים בלשכה לבין מה שמוגדר עוזר אישי. האם כעת זה גם או או, או שיש גם פקיד או פקידה וגם עוזר אישי?". היועצת המשפטית ימית קליין ענתה: “בהתאם לחוזר מנכ"ל משנת 2011, שקבע את נושא משרות אמון, הוגדרה משרת אמון אחת לסגן ראש הרשות. בשנת 2015 הוצא מסמך נוסף שלפיו נוסף על עוזר אישי ניתן למנות גם מנהל לשכה". "אחזור שוב על השאלה למקרה שהיא לא הובנה", התעקש גרינברגר, "זה שאפשר גם וגם אני יודע, שאלתי אם הלכה למעשה יהיה גם וגם". על כך השיבה קליש רותם: "אנחנו לא יודעים. הדברים בהתהוות, ונדע בשבועות הקרובים".

כאמור, לאורך כל שלוש הקדנציות של יהב הוא אישר לסגניו לבחור במינוי של משרה אחת בלבד – עוזר או מנהל לשכה – בטענה כי איוש של שתי המשרות הוא הוצאה כספית מיותרת שתוטל על משלם המסים. חדוה אלמוג, ששימשה כסגניתו וכממלאת מקומו של יהב, מתנגדת נחרצות לכוונה לאשר לאלפר מנהלת לשכה בנוסף לעוזר: "אחרי עשר שנים שבהן מילאתי כסגנית ראש עיר וכיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, נוסף על ועדות רבות אחרות, קיבלתי את עמדתו של יהב באשר לנראות הציבורית של המשרות שמותר לכל סגן למנות, ולפיה לכל אחד מהסגנים יהיה עוזר או מנהל לשכה ולא שניהם. קליש רותם הצהירה שהיא רוצה למנוע בזבוזים וצמצם את כוח האדם בעירייה, ומעניין מאוד שזמן קצר בלבד אחרי היבחרה היא כבר מפזרת כספים לכל עבר".

את תגובתו של אלפר לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. גםזולטובה

    מעולה , כך יוכל לעבוד באופן יותר יעיל וייתן יותר מעצמו לטובת התושבים

  2. יוני

    כדי להשתלט על ההזנה הגדולה שאלמוג והעומד בראשה השאירו, גם זה לא מספיק.

  3. אבנר בן נר

    לאט לאט…..בעצם מהר מהר, מתברר לנו שהיא תגרום לנו להתגעגע ליהב.

  4. רונן

    איזו קליש/אה,

    פשוט עבדה עלינו לפני הבחירות. קצ' לי בקליש, את קולי איבדת מזמן.

  5. רוני

    העיריה רקובה ? היא תפטר עובדים מיותרים והכסף שתחסוך תמנה מנהלים וסגנים מיותרים

  6. ליצן החצר

    אז מתברר שקליש בכלל לא צריכה את הליכוד כדי לפזר ג'ובים!

  7. רם

    על פי התגובה (על כך השיבה קליש רותם: "אנחנו לא יודעים. הדברים בהתהוות, ונדע בשבועות הקרובים"), נראה שראש העיר החדשה נעה באקראיות, לאן שדוחפים אותה, דהיינו ללא שום כיוון…

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    I think that 35% of General manager's salary is about 45,000 shekels/month

  9. אלפר מושחת כמו אלפרון

    וכמובן שהוא ימנה רק חרדים
    צריך לאסור בחוק מפלגות מגזריות

  10. נחלס

    מה אפשר לעשות שמי שבא לעבוד צריך עוזרים
    למה נראה לכם שהוא צריך אותם ליופי??.
    וסו"ס חרדי ממנה אישה

  11. חיפאי

    תראו את שידורי המועצה, 35 אחוז זה עלות של 300 אלף שח בשנה למשלם המיסים, שזה אומר ששכר של ראש עיר זה מליון שח בשנה?!?! והיא עולה לנו גם 6 מילארד בהחלטות שגויות (ביטול הרכבת הקלה) אז בסה״כ השנה שלה התחילה עם מינוס 6001000000 שח למשלם המיסים, וואו!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר