אורי גרינברגר. "לפי חלקנו היחסי מגיעה לנו נציגות בשבעה תאגידים" (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
אורי גרינברגר. "לפי חלקנו היחסי מגיעה לנו נציגות בשבעה תאגידים" (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

באופוזיציה זועמים על השיבוצים לתאגידים העירוניים

לקראת ישיבת מועצת העיר שלח אורי גרינברגר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה מכתב למזכירת העיר ברכה סלע שבו הוא מלין על כך שמספר השיבוצים בתאגידים העירוניים שלהם זכתה הסיעה אינו משקף את גודלה במועצה. גרינברגר: "אם המחדל הזה לא יוסדר, בית המשפט יסדיר אותו"

פורסם בתאריך: 7.1.19 11:24

מחר (שלישי) תתכנס מועצת העיר כאשר על סדר יומה נמצאים מינויים ואישורים של הרכב ועדות ותאגידים עירוניים. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי סיעת יונה יהב וצעירי חיפה לא מרוצים משיבוצם, וחבר המועצה אורי גרינברגר שלח מכתב למזכירת העיר ברכה סלע שבו הוא מלין על כך. לטענתו, מספר השיבוצים שלהם זכתה הסיעה אינו משקף את גודלה במועצה.

וכך כתב גרינברגר לסלע: "סיעתנו מונה ארבעה חברי מועצה, קרי 12.9 אחוז מכלל חברי מועצת העיר. לבקשתו של עוזר ראש העיר ערן מיכאל העברנו לו את שמות התאגידים שבהם ביקשנו כי נציגי סיעתנו ישולבו כדירקטורים, ובהמשך אף קיבלנו ממנו פנייה נוספת למקומות פנויים בדירקטוריונים נוספים מעבר לאלה שביקשנו. בישיבת המועצה הקרובה יאושרו הרכבי דירקטוריונים ב-17 תאגידים עירוניים. כידוע, בכל תאגיד יכהנו שלושה חברי מועצה, כלומר בסך הכל 51 חברי מועצה. לפי כוחנו היחסי במועצה אנו זכאים לנציגות בשבעה מהרכבי הדירקטוריונים בתאגידים אלה. לתדהמתנו קיבלנו את רשימת הדירקטורים בתאגידים העירוניים אשר יועלו לאישור במועצת העיר הקרובה, ורשימתנו שולבה רק בשני דירקטוריונים. זהו מצב דברים בלתי הגיוני, כאשר סיעות קטנות מאיתנו קיבלו נציגות במספר גדול יותר של תאגידים מאיתנו. לשם השוואה, הסיעות השוות בגודלן אלינו – סיעת חיים בחיפה קיבלה נציגות בשמונה תאגידים, סיעת הירוקים בארבעה תאגידים וסיעות קטנות יותר קיבלו נציגויות בשלושה-חמישה תאגידים. אנו דורשים לתקן מצב מעוות זה טרם ישיבת המועצה הקרובה ולהודיענו באלו תאגידים עירוניים נשתלב".

 

 

גרינברגר, עצבים?

"לפי חלקנו היחסי מגיעה לנו נציגות בשבעה תאגידים. בפועל קיבלנו נציגות בשני תאגידים, וזאת למרות שהגשנו רשימה של תאגידים שבהם אנו מבקשים להיות מיוצגים. סיעות בגודל זהה לשלנו קיבלו שמונה וארבעה נציגים בתאגידים, וסיעות עם מספר מנדטים נמוך משלנו קיבלו יותר נציגים. נוסף על כך, יש תאגידים שבהם אין כלל ייצוג לאופוזיציה. אני מקווה מאוד שהמחדל הזה יוסדר עד מחר, אחרת בית המשפט יהיה זה שיסדיר אותו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עניינים חראגיל

    הכל מקולקליש
    אין דבר אחד שביצעה ללא בלאגן משפטי אז אין סיבה שגם הבלאגן של חלוקת דירקטוריונים לא יגיע לבתי המשפט

  2. רונן

    איזו קליש/אה, אצלה אין דין ואין דיין, הכל מגיע לבית המשפט (שלא נדבר על ההרשעה שהייתה לה כמדומני).
    מצטער שבחרתי בה :(, איזו טעות

  3. נירה

    טרחנים ,מתי תקלטו שהפסדתם ,תנו לקליש לעשות את העבודה,לא רוצים את צעירי חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר