רג'א זעאתרה. שוב בעין הסערה (צילום: רמי שלוש)
רג'א זעאתרה. שוב בעין הסערה (צילום: רמי שלוש)

הוסרה הצעה לסדר להסתייג מדבריו של זעאתרה

חברי מועצת העיר שי אבוחצירה ואורי גרינברגר העלו הצעה לסדר שלפיה מסתייגת המועצה מהתבטאויותיו של חבר המועצה רג'א זעאתרה בעניין תמיכתו בארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה וההשוואה שלו בין דאע"ש לציונות. ראש העיר עינת קליש רותם, בתמיכתו של סגנה נחשון צוק, הסירה את ההצעה מסדר היום. הסגן דוד עציוני נעדר משום מה מההצבעה

פורסם בתאריך: 8.1.19 20:01

ראש העיר עינת קליש רותם הסירה הצעה לסדר של חברי מועצת העיר שי אבוחצירה ואורי גרינברגר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה ולפיה מועצת העיר מסתייגת מהתבטאויותיו של חבר המועצה רג'א זעאתרה בעניין תמיכתו בארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה והשוואה שלו בין דאע"ש לציונות. בהצעה לסדר נכתב כי "מועצת העיר חיפה, אשר סבלה מפיגועי טרור רבים שגבו עשרות קורבנות מקרב תושבי העיר והסביבה, מבהירה כי היא רואה בארגון חמאס ארגון טרור על כל המשתמע מכך, וכן כי מועצת העיר חיפה, אשר נפגעה ממתקפת טילים על ידי חיזבאללה בשנת 2006 במלחמת לבנון השנייה, מסתייגת מכל תמיכה במזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ו/או בנשיא סוריה בשאר אל-אסד".

סגן ראש העיר נחשון צוק לקח את רשות הדיבור והציע להסיר את ההצעה מסדר היום, קליש רותם הסכימה עם צוק, והקואליציה שבראשותה הסירה את ההצעה ברוב של 15 תומכים מול שלושה מתנגדים. בעקבות כך התלהטו הרוחות בישיבה, וחברי האופוזיציה מחו בצעקות על היעדרותם מהישיבה של סגן ראש העיר דוד עציוני מסיעת חיפה מתחדשת, יואב רמתי מסיעת הבית היהודי וגרי קורן מסיעת חיפה ביתנו דווקא ברגע זה.

בעד הסרת ההצעה מסדר היום הצביעו קליש רותם, צוק, סגן ראש העיר לזר קפלון מסיעת חיפה ביתנו, סגן ראש העיר מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב, סגן ראש העיר הרב דובי חיון מסיעת מר"צ, סיגל ציוני, נעמה לזימי, מנחם קפלן, תמי ברק, צביקה ברבי, שרית גולן שטיינברג, אלי לנדאו, אריה בליטנטל, זעאתרה ושהירה שלבי.

 

 

גרינברגר מסר בתגובה: "זהו יום שחור לעיריית חיפה ולתושבי העיר שבו העומדת בראש העיר, בעידודם של סגניה, מבקשת להסיר מסדר היום הצעה שקובעת שהציונות אינה כמו דעא"ש, שארגון חמאס שמחבליו רצחו עשרות נשים, גברים וילדים תושבי העיר אינו ארגון טרור ושיש להסתייג מכל תמיכה בחיזבאללה שהמטיר עשרות טילים על חיפה בשנת 2006".

אלי בן דיין מסיעת הליכוד מסר: "זהו יום שחור לדמוקרטיה בישראל בכלל ובחיפה בפרט הדוגלת בדו קיום ובפלורליזם תרבותי, שראש העיר וסגנה, בגסות ותוך מציאת פרצה בלתי מובנת בתקנון, מרשים לעצמם להסיר בכל הזדמנות הצעה לסדר שלא תואמת למדיניותה של ראש העיר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אריק

    קליש אני מתבייש בך ,מצטער על הבחירה בך,פשוט בושה ,נקווה להריח אותך בקרוב!

  2. רמי

    רק לא קליש.
    ולחשוב שאני בחרתי בך והגרוע ששכנעתי את כל משפחתי שרק לא יונה.
    לפעמים מתאכזבים.
    והכי כואב לי שחלק מחברי שלא בחרו בך אומרים לי "אמרתי לך"
    את נבחרת לשפר את העיר ולא לייצג מפלגה ואולי תעשי לנו טובה ותרוצי לכנסת ותפני את ראשות העיר לראש עיר אמיתי.

  3. רונן

    תכנסו לראות את ישיבות המועצה בפייסבוק של עיריית חיפה, תצוגה של חוסר מנהיגות מצד קליש. קראה למועצה שלה טפשים בדקה 2:56, זה מבדר ממש

  4. טומי

    איזו טעות היתה לבחור קאליש. כמה טעיות כבר בתחילת הקדנציה.מה יהיה בהמשך?? עוד שכנעתי אחרים להצביע לה….

  5. רונה

    בזבוז של זמן. שי שמאלני אוהב ערבים ואחרי כל מה שעשו בעיר, רק שקליש בראש והוא באופוזיציה אז נזכרו שזה בעיה לדבר נגד ישראל. יש מספיק ערבים להיכנס בהם. צבועים מגעילים. יש בעיות אמיתיות ורציניות בעיר. נכון היא צריכה לגנות את הדברים אבל יונה יהב היה יותר אנטי ישראל ממנה.

  6. דמיטרי אלכסוב

    גם לא עושה כלום בעיר וגם תומכת במחבלים. מה עשתה עד עכשיו בעיר??? הכל כפי 'היה רקוב ומסריח עיר מגעילה …שיקרה עלינו הביץ הזאת

  7. שרית איכזבת !

    כאחת שאיבדה את ביתה ובעלה אני פגועה קשות מהעיר הזו בפרט משרית גולן . עצוב עצוב

  8. נושא לא רלוונטי למועצת העיר

    סתם תרגיל ביח"צ, ועוד אחרי שזעאתרה התבגר והתחיל לדבר על עניינים כמו ספורט עירוני באים כמה לוזרים ומחפשים לחמם את הסיפור.
    טוב עשתה עינת.

  9. א"ח

    הציניות והפופוליזם של אבוחצירה ושותפו וכן הצביעות של דוד עציוני ושאר הברחנים לא מפתיעים. טוב נהגה ראש העיר שהסירה את הביזיון הזה הזו מסדר היום.

  10. קרין

    היה מפחיד לראות את ישיבת המועצה האחרונה. כל דבר שלא נעם לאזניהם של קליש וחבורתה פשוט הוסר מסדר היום. בלי הסבר ובלי דיון. "לא רלוונטי" זה מה שקליש חזרה ואמרה. ועורכת הדין כמו מנהלת את הישיבה, מתערבת בכל, קשור או לא קשור לנושא משפטי, הכול כדי לגבות את חבורת קליש-צוק-עציוני כמו איזו חונטה שמשתיקה כל התנגדות. אכן אכזבה גדולה

  11. עופר

    הראש עיר הזו היא תקלה אחת ענקית. לצערי בחרתי בה ומסתבר שהיא מגבה תומך טרור עלוב ונותנת לו דריסת רגל למידע בטחוני רגיש שיכול לסכן את תושבי העיר במקרה של מלחמה כמו ב 2006. הלוואי והיתה דרך להדיח אותה.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "ארגון חמאס הוא ארגון טרור וכמו כן,אנו לא תומכים במזכ"ל חיזבאלה"
    בתומכים שלהם כמו זעתרה אנחנו דווקא מאוד תומכים!
    לך תבנה מדינה עם מתכננת ערים שתומכת בהשמדה שלהם…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר