מיכי אלפר. זה רציני?
מיכי אלפר. זה רציני?

טענות נגד התנהלות ועדת המשנה לתכנון ובנייה

חברי מועצת העיר צביקה ברבי, אביהו האן וסופי נקש, אשר חברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, מתלוננים על דרכי העבודה של הוועדה שבראשה עומד סגן ראש העיר מיכי אלפר, שלטענתם אינן מאפשרות לדבריהם דיונים רציניים בתיקים שמונחים לפניהם. ויש להם גם הצעות ייעול

פורסם בתאריך: 17.1.19 17:47

שלושה חברים במועצת העיר אשר חברים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה – צביקה ברבי, אביהו האן וסופי נקש – יוצאים נגד דרכי העבודה של הוועדה שאינן מאפשרות לדבריהם דיונים רציניים בתיקים שמונחים לפניהם.

השלושה מבקשים מיו"ר הוועדה מיכי אלפר לשנות את דרכי עבודת הוועדה, ובמכתבם הם מפרטים ארבעה סעיפים שבהם נדרש לטענתם שינוי. הסעיף הראשון הוא שעות הדיונים, ובמכתב נטען כי הם מתחילים בין השעות 17:00 ל-18:00 ונמשכים ארבע שעות בממוצע: "מדובר בשעות שבהן רוב החברים אינם מרוכזים וממהרים הביתה. מדובר ברצף עבודה לא תקין שמוריד את תפוקת החברים ופוגע בסופו של דבר בדיון". הצעתם היא כי הדיונים יחלו לכל המאוחר בשעה 15:00 ויסתיימו עד לשעה 18:00 עם הפסקות קצובות, וכי נושאים שהוועדה לא הספיקה לדון בהם יידחו לישיבה שתתקיים בשבוע שלאחר מכן.

הסעיף השני מתייחס לקבלת החומרים הקשורים לישיבה. "מדובר בערימה גדולה מאוד שדורשת שעות רבות של עיון והבנה", הם כותבים, ומספרים שבישיבה האחרונה הם כלל לא קיבלו מראש את החומר ובמענה לשאלתם נאמר להם כי התעוררה בעיה טכנית. "כמובן שלא ניתן לדון ברצינות בחומר בצורה כזו", הם טוענים.

סעיף נוסף קשור למספר התיקים שבהם הם נדרשים לדון בכל ישיבה. "התיקים מוצגים בבלגאן וללא חלוקה לנושאים. לתוכנית מתאר ארצית (תמ"א) יש להקדיש זמן רב יותר מאשר לשאר הנושאים", הם כותבים. במכתבם הם מציעים כי בכל ישיבה יוגבל מספר התיקים לדיון ל-20 והם יחולקו לפי נושאים.

הסעיף האחרון נוגע למינוי מחליפים, ובו הם כותבים כי "צריך למנות מחליפים מבין חברי המועצה שיחליפו חברים שלא הגיעו".

 

 

ברבי: "נותנים לנו 300 דפים לפני הישיבה, ואנחנו צריכים לדון בהם במשך שלוש שעות. זה לא רציני וזה מתיש אותנו. אומרים לנו 'יש הרבה תיקים שצריכים לדון בהם'. התיקים הללו הצטברו במשך תקופה ארוכה, אז שהם יחכו עוד קצת. החומר מגיע אלינו רק שבוע ימים לפני הישיבה. איך אפשר ללמוד 300 עמודים בשבוע? אחר כך מצפים מאיתנו לבוא לישיבה ולהחליט. איך אפשר להשתלט על כמות כזו של חומר בתקופת זמן קצרה כל כך? בסופו של דבר האזרחים מבינים שמה שקורה כאן הוא לא רציני. אני מציע שיקיימו דיון פעם בשבוע".

לדבריו של ברבי, "יש עבירות בנייה שמגיעות לדיון בוועדה ואנחנו מנסים להבין למה זה קרה, אבל אין זמן וצריך לרוץ הלאה. לדיונים בתמ"אות מקדישים עשר דקות רק כדי לעשות וי ולהגיד שדנו בהן. לכל החלטה כזו יש הרבה משמעויות. אנחנו מאשרים תוספת של עשרות דירות, וצריך לתת פתרון גם לגנים ולבתי הספר במקומות שבהם יגורו הילדים. לפעמים צריך לתת מענה גם לילדים עם צרכים מיוחדים שמשתייכים לחינוך המיוחד. מה שאנחנו עושים היום זה לתפור טלאי על טלאי".

ברבי מציין כי לעתים מדובר בדיני נפשות: "החלטה לא מושכלת תגרום לפגיעה קשה בעתיד. דיון בנושאים שקשורים לתכנון ובנייה מצריך חברות של אנשים עם ניסיון עתיר שנים. בוועדה יושבים אנשים שלא באים מהרקע הזה, וכשהם שואלים שאלות הם נענים שיש עומס ושצריך להתקדם, אז הם לא שואלים שאלות למרות שהם לא מבינים ומאשרים את הבקשות. זה לא רציני. אנחנו לא חותמת גומי, ולכן אנחנו מבקשים שיעשו התאמות".

אלפר מסר בתגובה: "הועדה המקומית היא ועדה סטטורית וחשובה הקובעת את העתיד האורבני של חיפה. ככזאת, החברות בה היא עניין רציני ורב אחריות שמצריך לימוד מעמיק של החומר והקדשת שעות עבודה רבות. הצוות המקצועי עושה עבודת קודש ראויה להערכה ומכין סדר יום מסודר לפי נושאי הישיבה והוא כולל מידע מקיף על מהות הבקשות שמובאות לדיון. אופן פעילותה של הוועדה נקבע לפי נוהלי הוועדה המקומית שמקורם בפקודת העיריות ודיני תכנון ובנייה. היקף התיקים הנדון בוועדה הוא תוצאה ישירה של הבקשות שמוגשות על ידי תושבי חיפה שלהם אנו מחויבים במסגרת תפקידנו הציבורי. לתפקיד זה יש השפעה ישירה לצמצום זמן הוצאת ההיתרים. ראש העיר ואנוכי עושים את המירב על מנת לטייב את פעילותו של מינהל ההנדסה לטובת התושבים והתפתחותה של העיר. הצעות ככל וישנן יידונו בפורום הראוי שהוא הרשות המקומית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רם

    המינוי של אלפר ליו״ר ועדת המשנה לתכנון ובניה- עוד כישלון מהדהד של קליש. לקחו את החתול לשמור על השמנת (אלפר מתפרנס מיזמות נדל״ן). בושה.

  2. יונה יהב

    אם צביקה ברבי לא מבין בתכנון ובנייה אז שיתפטר ולא יתלונן, או שיתחיל ללמוד את החומר לפני ולא ברגע האחרון.

  3. משה

    למגיב רם……ההפך הוא הנכון אם אלפר עוסק מיזמות נדלן ( מחוץ לחיפה!!!) אז יש לו הבנה בזה לכן הוא קיבל את התפקיד הנ"ל…..מה היה קורה אם היו מביאים מישו שלא מבין בזה היית מתלונן איך נותנים לאחד שלא מבין נכון???!!!!! הקיצר אתה סותר את עצמך אח שלו

  4. ועדה קרואה עכשיו

    עסקן חרדי ויזם נדל"ן שהבטיח הבטחות בתחום הזה ולכן דרש הסכם מראש שיקבל את הועדה המקומית
    זה לא סתם ניגוד אינטרסים זה על גבול הפלילי..
    חיפה צריכה ועדה קרואה.
    רצוי לפני חקירות השחיתות שייפתחו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר