דוד וקנין. "הנהלת העירייה פשוט לא מבינה אותנו"
דוד וקנין. "הנהלת העירייה פשוט לא מבינה אותנו"

מסתמן: שביתה בעיריית חיפה החל ביום שני הבא

ביום שני הבא - 15 יום לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה - צפוי ארגון עובדי עיריית חיפה להשבית את כל פעילותה של העירייה. יו"ר הוועד דוד וקנין: "הגישה של עינת קליש רותם של 'אני מחליטה ואני קובעת' לא מתאימה לנו"

פורסם בתאריך: 20.1.19 14:18

החל מיום שני הבא – 15 יום לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה – צפוי ארגון עובדי עיריית חיפה להשבית את כל פעילותה של העירייה. היום (ראשון) החל הוועד בקיום אסיפות הסברה לעובדי העירייה, והראשונים שנקראו לאסיפה היו נהגי התובלה באגפים השונים. בשל כך החלו נהגי המשאיות לפינוי זבל את עבודתם באיחור של שעתיים.

לדבריו של יו"ר ועד עובדי העירייה דוד וקנין, הסיבה לסכסוך העבודה היא פגיעה בתנאי עבודתם של עובדי התברואה. במרחב חיפה של ההסתדרות ציינו כי הם עומדים מאחורי החלטת ועד העובדים. יצוין כי הודעה בעניין נשלחה לממונה האזורית על יחסי העבודה במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים במחוז חיפה והצפון עו"ד נאוה לוי, שבסמכותה להציע לתווך בסכסוך.

וקנין: "התחלנו היום באסיפות הסברה לעובדים על מהות הסכסוך והמאבק שלנו. היום התקיימו אסיפות באגף התברואה ובאגף שפ"ע (שיפור פני העיר; ש"מ), ומחר נמשיך ביחידות העירייה הנוספות. אני מאמין שהציבור יתחיל להרגיש בקרוב את השיבושים. כפי שזה נראה כעת, בשבוע הבא נשבות. הנהלת העירייה פשוט לא מבינה אותנו".

האם קיימתם דיונים עם הנהלת העירייה בנושאים שבלב הסכסוך?

"כרגע אין שיחות עם הנהלת העירייה. להגיד שהעובדים הם רקובים ולשבת על כיסא ראש העיר בלי ללמוד איך עירייה אמורה לעבוד, כאשר העיקר הוא לשנות, לעצור או להקפיא, זו לא שיטה. קודם צריך ללמוד את החומר, ואם מגיעים למסקנה שמשהו לא בסדר אפשר לבוא ולדבר. ארגון העובדים הוא לא גוף אטום. אנחנו בהחלט מבינים מה זה להתייעל ומבינים שיש למערכת צריכים, אבל תפקידנו הוא בראש ובראשונה להגן על העובדים שעובדים ולא על אלה שלא. חבל שראש העיר עינת קליש רותם לא מבינה את זה. זה נראה לנו כמו מישהו שבא למערכת ואומר 'אני אהרוס הכל במשך חמש שנים ואלך'. חבל על העיר שלנו. העירייה קיבלה שבועיים כדי לנסות ולמנוע את השביתה, אבל עד עכשיו דבר לא קרה. על מה אנחנו מדברים? על זכויות לגיטימיות של העובדים. לא מדובר על תוספות שכר, על דרגות, על משרות ועל מכרזים. הגישה שלה של 'אני מחליטה ואני קובעת' לא מתאימה לנו. יש אפשרות להגיד 'ועד העובדים הוא שותף לדרך ואני אדבר איתו' ויש אפשרות להגיד 'הוועד הוא לא שותף ואני מדברת עם עצמי ואני מחליטה'".

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי: "היום החלו אסיפות ההסברה ביחידות העירייה. אם הצדדים לא יכנסו למשא ומתן עוד השבוע, העירייה תושבת".

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון", ביום חמישי, 10 בינואר, שלח יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה דוד וקנין מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, ותחת הכותרת "התראה על כוונה להכרזת סכסוך עבודה בעיריית חיפה" הוא כתב: "לצערי הרב, ממועד בחירתך לתפקיד בחרת לפעול בדרך של היעדר שיתוף פעולה ועימות ישיר עם העובדים ועם נציגותם, תוך שימוש בביטויים פוגעניים ומשמיצים כלפי עובדי העירייה המסורים. ועד העובדים מגנה בכל תוקף את ההשתלחות חסרת הרסן בהתבטאויות פנימיות ופומביות שלך כלפי עובדי העירייה המסורים והנאמנים, אשר מהווים את הלב הפועם של חיפה. למן מועד כניסתך לתפקיד עשה ארגון העובדים כל שביכולתו כדי להביא לשיתוף פעולה מלא בין הצדדים ולהידברות, וזאת מתוך אחריות משותפת לניהול כוח האדם בעיר, אך ניסיונות אלו נדחו על ידך פעם אחר פעם תוך הטלת גזרות חדשות לבקרים הפוגעות בזכויות העובדים".

במכתב פירט וקנין את הסיבות לסכסוך העבודה: "עיכוב במתן קביעות לעובדים שהשלימו את הפז"מ הנדרש; אי מתן דרגות לעובדים בהתאם לפז"מ תוך פגיעה בשכרם; השלכות העסקת סייעת אחת בגן בניגוד לנדרש וחשיפה לסיכון העובדים והילדים בגן בשל אי העסקת סייעת נוספת; אי פרסום מכרזים ואי איוש משרות פנויות – דבר המטיל נטל בלתי סביר על העובדים הקיימים שנאלצים לספוג עבודה נוספת; אי איוש משרות של סייעות פדגוגיות אשר יוצר חוסר בכוח האדם והפעלת לחץ בלתי סביר על הסייעות הקיימות להתייצב לעבודתן בתקופת מחלה; אי קליטת עובדים לתברואה בהתאם לדוח יועץ ארגוני ששכרה העירייה כתוצאה מהוספת מטלות בשל פסיקת בג"ץ, ומנגד פיטורי עובדי תברואה – דבר שמטיל עומס עבודה בלתי סביר על העובדים הנותרים; והיעדר שיתוף פעולה והתעלמות מנציגות העובדים תוך פגיעה בזכות ההתארגנות וכרסום בכוח הארגוני".

את מכתבו סיים וקנין בכך ש"ככל שלא ינוהל משא ומתן מהיר וענייני לתיקון כל העוולות והפגמים שפורטו לעיל, ייאלץ ארגון העובדים לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לצורך שמירה על זכויות העובדים ונציגותם, לרבות נקיטת צעדים ארגוניים".

ביום ראשון שעבר אישרה ההסתדרות ליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד להכריז על סכסוך עבודה, אשר רלוונטי לכ-5,500 עובדים ומאפשר לוועד לנקוט צעדים ארגוניים עד לכדי השבתה. במכתב ששלח בר דוד לקליש רותם נכתב כי יש ניסיון של העירייה לפגוע במערכת יחסי העבודה המאורגנים, בוועד העובדים ובארגון העובדים, תוך התעלמות מפניות הנציגות לקיום משא ומתן והידברות. במכתב צוין כי יש מידור של נציגות העובדים ויצירת נתק בין ההנהלה לוועד העובדים, וכן התנהגות של המעסיקה בחוסר תום לב ובאופן שאינו מקובל ביחסי עבודה בכלל ובשירות הציבורי בפרט.

השביתה צפויה להקיף את כל עובדי העירייה, ובהם גננות וסייעות, מאבטחים בגני ילדים ובבתי ספר, עובדי המרכז הרפואי בני ציון, עובדי ניקיון ועובדי התאגידים העירוניים השונים.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמו תמיד כתבה חד צדדית באופן מכאיב. כל הכבוד לעיתון המוביל של חיפה

  2. Babeb

    כמו שהיא הגיעה ככה שתלך! מאיפה הביאו לנו את זאת כול הכבוד שיעשו שביתה וידרשו מה שמגיע להם! מה זה כמה רעש נהיה בחודש וקצת שהיא בתפקיד….עצוב

  3. אנונימי

    היה נחמד אם היא היתה מבינה קצת יותר על איך עובד המנגנון בעירייה
    מקווה למען העובדים בעירייה שיושב ראש הועד לא יסוג מדבריו
    באופן ישיר לקאליש ההיתי אומר צאי ממרום מושבך וצאי לראות את העובדים…תביני שיש הרבה מאוד אנשים מסורים לעבודתם למרות המשכורות הנמוכות ברוב המשרות

  4. אבו נאצר

    כקצין בצהל למדו אותי שכזאתה נכנס לתפקיד, אתה לומד אותו תקופה ולאחר שאתה בקי בהתנהלות אותה מערכת, רק אז אתה יכול לייעל ולשפר.
    קליש, לא למדה זאת ויודעת רק לקלקל, ליבי עם תושבי חיפה.

  5. אוכלי חינם

    כן כן, הפקידה בקבלה אשר יושבת רוב היום ומדברת בטלפון עם חברות – זכויותיה ממש נפגעו ונרמסו. ליבי ליבי. מי מסדר לי כזה ג'וב עם כזה שכר וכאלו תנאים?
    תצטמצמו ותתחילו לעבוד או לכו הבייתה.

  6. דני דין

    ארגון עובדי העיריה מנסה להעביר לראשת העיר מי כאן הבוס .וזאת על חשבון האזרחים.יתרון אחד יש לשביתה שאין פקחי דוחות חניה.

  7. אנונימי

    וועד העובדים התרגל להכתיב עניינים.
    כל הכבוד לקליש על הנחישות

  8. להעביר עבודה לקבלנים כמו בקריות

    העסקת עובדי ניקיון ועובדים כללים אחרים אינה משתלמת ןאינה יעילה.הם עובדים יקרים מאד עם תנאי העסקה שרק עולים מדי שנה,מוגנים תעסוקתית ולא חייבים להתאמץ וככה גם נראית העיר.מלוכלכת ולא נקייה.
    מוטב להעביר את העבודות מסוג זה לקבלנים גדולים כמו בקריות,כמובן לפקח על נושא תשלומים ומשכורות בזמן לעובדים אבל לא ניתן להתווכח על רמת השירות,במיוחד במוצקין וביאליק ,מקומות מבריקים שכל מפגע ניקיון מטופל מיידית.
    ללמוד מהם ולהסיק מסקנות

  9. אלכס

    מי שבקלות כזאת יכול לקחת את תושבי חיפה כבני ערובה על מנת להשיג את האינטרסים שלו מראה את הפרצוף האמיתי שלו, וכנראה שבאמת דרוש שינוי גדול בכל הארגון הזה

  10. כל הכבוד לקליש

    העירייה חייבת התייעלות, חייבים שינויים גדולים והוועד ואוכלי החינם מתקופת יהב הביתה!!

  11. תגובת העירייה

    יפה להם, המדיניות של לא להגיב לתקשורת.
    רק שימהרו עם התגובה, לפני שאגב דוברות המקוצץ יתחיל לשבות.

  12. תושב חיפה תומך בעובדים

    יהיה ממש לא נעים אם העובדים ישבתו, אבל יש להם את תמיכתי. מה שהולך בעירייה פשוט שערוריה והפקרות, מצד "ההנהגה"! הכל מוקפא, חוץ מהפה הגדול של הראשה שנכנס בכולם בלי לחשוב. אבל לא לדאוג, כבר ראינו שקצת לחץ והיא מתקפלת כמו קטנה. אם היו לה יומרות "ללמוד" את הנושאים, היתה טורחת להתחיל כבר בקדנציה הקודמת שלה, ולא מתנהלת עכשיו כמו פיל בחנות חרסינה.
    ל"עוזרים" שלה יש שכר, אבל לא לעובדי ניקיון!
    עוד 4 שנים, 9 חודשים ושבוע.

  13. רק ועדה קרואה

    אצל יהב מנגנון העירייה התנפח מ4 אלף ל5.5 עובדים חלק גדול דוברות שיווק יחצנות מיותרים לחלוטין..
    נטל הארנונה לא סביר ולא יורד.
    הגיע זמן לקיצוצים: או בכ"א, או בשכר הבכירים
    את זה תעשה רק ועדה קרואה כנראה

  14. ציבי

    קליש הוכיחה תוך תקופה קצרה שהיא יודעת היטב לקלקל, על תושבי חיפה לדרוש משר הפנים מינוי ועדה קרואה וככל המוקדם כן ייטב.

  15. אין-שם

    מה קרה ל100 ימי החסד בתפקיד?
    עוד לא עברו 3 חודשים מאז הבחירות.
    מה שטוב לביבי טוב גם לה.

    והשאלה הכי חשובה – למה ניזכרו בכלל עכשיו ולא בסוף הקדנציה של מר יונה יהב?

    המסעה הזה מקורו במניעים פוליטים בלבד.
    ראה ערך הסירטון בו יהב מופיע בפני עובדיי העירייה, מישהו זוכר מה ה

  16. אין-שם

    ציבי,
    איזה וועדה?
    הרי כשיש שחיתות בעירייה אפילו לא ממצמצים.

  17. קליש עינת, דוקטור

    בינתיים קאליש רק מוותרת על תקציבים ופרוייקטים, עוסקת במינויים מפוקפקים (זעתרא + סגנים עודפים בשכר מופקע – ומקצצת בעובדי הניקיון והסייעות), מייצרת סכסוכים במקום לייצר יחסי עבודה (גם עם העובדים, גם עם השרים, גם עם התקשורת….), ולא מביאה שום תכניות חלופיות לכל מה שהיא ביטלה…

    לצערי הציבור ועירינו משלמים את מחיר בחירתה של מועמדת אנונימית, שסגרה הסכמים מפוקפקים עוד לפני הבחירות, ושכבר הורשעה בבית משפט – גם זאת לפני הבחירות – על עבירות בניה. עצוב.

    ןגם: אדם חכם בכלל לא היה מתבטא כך בקשר לעובדים ולא בקשר לנושאים אחרים כמו משרדי ממשלה ("הרכבל זל"… ו… אין מטרונית, שבו בפקק).

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "אני לא חושב שיש עוד מישהו בחיפה שמבין את ההכרזות וההחלטות של קליש רותם מאז היבחרה, ודי בטוח שגם היא לא מבינה כלל את ההשלכות של הצהרותיה ומעשיה. בהיעדר חלופה מהירה אחרת למטרונית הרכס, אנחנו עוד נבכה על כך שנים רבות. להרוג תוכניות קיימות זו חוכמה קטנה, להביא פתרון חלופי ומעשי זו חוכמה הרבה יותר גדולה. כרגע גם הלך הפתרון וגם הלך הכסף"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר