יעקב פינגולד. "מי שרוצה ללכת על הראש שלי שיידע שיש עוד כמעט חמש שנים" (צילום: ראובן כהן)
יעקב פינגולד. "מי שרוצה ללכת על הראש שלי שיידע שיש עוד כמעט חמש שנים" (צילום: ראובן כהן)

הזובור שחטף פינגולד מהוועדה המקומית

לאחר שכבר אושרה בקשתו של חבר מועצת העיר יעקב פינגולד להקים את המגדל שהוא יוזם בכיכר ספר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה להעביר את העניין לוועדה המחוזית. פינגולד: "יד רוחצת יד. יש לנו עוד ארבע שנים ושמונה חודשים להעביר ביחד"

פורסם בתאריך: 28.1.19 22:48

חבר מועצת העיר איש העסקים יעקב פינגולד ספג מהלומה הערב (שני) בוועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה.

לקראת סוף הקדנציה של מועצת העיר הקודמת אישרה הוועדה המקומית את בקשתו של פינגולד להקמת בניין של 13 קומות בכיכר ספר, אך חבר המועצה אביהו האן מהירוקים הגיש התנגדות לתוכנית. בישיבתה האחרונה של מליאת הוועדה המקומית נדונה התנגדותו של האן, ובתום הצבעה הוחזרה בקשתו של פינגולד לוועדת המשנה. בישיבה שנערכה היום המליצו מהנדס העיר אריאל וטרמן ומינהל ההנדסה לאשר את בקשתו של פינגולד, אך האן התנגד לכך וטען כי לא ייתכן שמליאת הוועדה המקומית החליטה להחזיר אותה לוועדת המשנה, ובכך למעשה לא לאשר אותה, ואילו ועדת המשנה תאשר את הבקשה.

סגן ראש העיר מיכי אלפר, המשמש יו"ר ועדת המשנה, החליט להעביר את ההחלטה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה שמכיוון שהעניין רגיש בשל היותו של פינגולד חבר מועצה ויו"ר דירקטוריון חברת אתו"ס. האן התעקש כי על ועדת המשנה לפסוק בעניין ולא להעביר את ההחלטה לפתחה של הוועדה המחוזית, אך בהצבעה שנערכה בעניין הצביעו אלפר, אריה בליטנטל, יואב רמתי, נעמה לזימי ואלי לנדאו בעד העברת הבקשה למחוזית, בעוד שהאן, שהירה שלבי וסופי נקש הצביעו נגד. יצוין כי בתחילה התכוונה לזימי להצביע נגד ההעברה, אך כשאלפר הודיע שהוא יממש את הקול הכפול שמצוי בסמכותו כיו"ר הוועדה במקרים שבהם יש תיקו ושכנע אותה להצטרף לתומכים בהצבעה, חזרה בה לזימי מעמדתה המקורית והצביעה בעד העברת הבקשה לוועדה המחוזית.

 

 

האן, ועדה בלי שיניים?

"בושה וחרפה שוועדה תכנונית לא מסוגלת לקבל החלטה תכנונית בגלל תירוץ כזה או אחר. מה זה משנה אם פינגולד הוא חבר מועצה? הוא רוצה לבנות, והם ברחו מהחלטה והשאירו אותה לוועדה המחוזית. אני מתבייש בהחלטה שהוביל אלפר בתמיכתם של חלק מחברי הקואליציה שלו. עצוב מאוד שהוועדה המקומית העבירה את ההחלטה לוועדה המחוזית בנימוק שהיזם הוא חבר מועצה. הוועדה המקומית, שאמורה להיות ועדה חזקה ועצמאית, לא מסוגלת לקבל החלטה תכנונית ומתחמקת באלגנטיות עלובה. זה פשוט עצוב. עד לאן המערכת התכנונית של עינת קליש רותם מידרדרת? האם מחר לא נקבל החלטה תכנונית לרחוב שלם רק מכיוון שראש העיר או סגניו גרים שם? זו פשוט פשיטת רגל תכנונית וניהולית של העיר".

פינגולד, זובור?

"זו הפתעה, אבל אתמודד עם זה. אם ראש העיר לא רוצה שנבנה בחיפה אז לא נבנה בחיפה. אם אלפר רוצה להעביר את זה למחוזית אז שיעבירו את זה למחוזית. בחיפה אם אתה נלחם אתה מאבד אנרגיה. בשביל מה לאבד אנרגיה? אני לא צריך להתפרנס מהמגדל הזה. לא רוצים – לא יהיה".

חטפת סטירת לחי מהקואליציה.

"אסור לי להתערב, אבל לו יכולתי להתערב לא הייתי מעביר את ההחלטה למחוזית. אבל יד רוחצת יד. יש לנו עוד ארבע שנים ושמונה חודשים להעביר ביחד, ואני יושב בפוזיציה לא רעה. מי שרוצה ללכת על הראש שלי שיידע שיש עוד כמעט חמש שנים".

אלפר סירב להגיב לדברים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. טללית

    אם אתה לא רוצה להתפרנס מן המגדל הזה אז מה בכלל? למה להרוס אופי של שכונה? אופי של עיר? לך לך אתה וכספך

  2. דני דין

    בסופו של דבר כולנו יודעים שהמגדל יבנה כמו גם מגדלים נוספים במוריה .מנהטן.

  3. מספיק

    למנות ןעדה קרואה
    מדובר במועצה קרקס..
    הארנונה המנופחת שלנו מממנת את הפקרות.

  4. אבנר בן נר

    סוף סוף החלטה הגיונית… צפיפות הבנייה באזור עולה על המשוער במילא. מי צריך עוד מגדל?

  5. רם

    אולי הוועדה המחוזית תבחן סוף סוף את ההתנגדויות האמיתיות שהוגשו לפרויקט דחיסה-פקיקה זה (ונזכור שהמצב ברחוב מוריה רק הורע מאז…). הוועדה צריכה להפחית את הקומות המיותרות שהן פרופר רווח יזמי ונזק לרחוב העמוס, לסביבה ובמיוחד לשכונות הכרמל!

    נזכיר שהפרוייקט קיבל הקלות, שטחי בנייה גדולים יותר וחריגים על בסיס שטח מגרש פיקטיבי/מצג שווא שהעיריה סייעה לו – העירייה "תרמה" ליזם שטח ציבורי כדי שהמגרש יעלה על 2 דונם, בעוד שבפועל המגרש היה קטן מ- 2 דונם. העירייה גם איפשרה את הגובה החריג הזה תחת הכסות המטעה של בניית מגדל שיהווה "נקודת ציון" (כלומר שניתן לזהות את מקום כיכר ספר מרחוק). געשת העירייה הקודמת היתה זלזול רב בצרכי התושבים ובנזקים שהמגדל יגרום לתושבי האזור, לציבור בכלל ולסביבה, אלו ממש לא נחשבו בעיניה כעילה למה כזה פרוייקט פוגע/חונק זה אינו מתאים למקום הנדון.

  6. תושב הרחוב

    לאשר תוכנית עם מיספר על פי אחוזי הבניה הרגילים באיזור ולא לאשר חריגות. אין שום סיבה לאשר חריגה בזכויות הבניה. גם ככה פיינגולד הציב לנו אנטנה בכניסה לרחוב. אין גבול לחזירות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר