אשרף קורטאם. "אין מה לעשות, זו הדמוקרטיה" (צילום: אמיר דיב)
אשרף קורטאם. "אין מה לעשות, זו הדמוקרטיה" (צילום: אמיר דיב)

אשרף קורטאם הפסיד בבחירות לראשות רשימת בל"ד

אשרף קורטאם, שהיה בעבר עוזרו של ח"כ עזמי בשארה, הפסיד בבחירות לראשות רשימת בל"ד למזכ"ל המפלגה אמטאנס שחאדה ב-12 קולות בלבד. קורטאם: "לא באתי לחפש כיסא, זו לא היתה המטרה שלי"

פורסם בתאריך: 3.2.19 08:17

הפסד לחיפאי אשרף קורטאם במאבק על הנהגת מפלגת בל"ד. אתמול (שבת) נערכו בנצרת הבחירות להרכבת רשימת בל"ד לכנסת ה-21 בהשתתפותם של 594 חברי ועידת המפלגה מהמחוזות השונים, צעירי המפלגה, הנציגים ברשויות המקומיות ותאי הסטודנטים. על הנהגת המפלגה במקום היו"ר הפורש ח"כ ג'מאל זחאלקה התמודדו מזכ"ל המפלגה מטאנס שחאדה וקורטאם.

קורטאם, 45, תושב שכונת קרית אליעזר וקואצ'ר במקצועו, היה שותף להקמת המפלגה בשנת 1995 על ידי עזמי בשארה, ולימים גם שימש כעוזרו. הוא הפסיד לשחאדה ב-12 קולות בלבד לאחר סיבוב שני.

קורטאם: "היה מאבק רציני ביני לבין שחאדה, ואני מקבל את התוצאות. אין מה לעשות, זו הדמוקרטיה. אמשיך לפעול ולתת את מה שאני יכול לבל"ד. החלטתי שלא להתמודד על המקומות האחרים כי באתי להנהיג את המפלגה, לקחת אותה למקום אחר ולהעביר מסר חזק לצעירים שאנחנו יכולים גם להנהיג את המפלגה, ולכן רציתי להנהיג ולא להיות עוד חבר כנסת. לא באתי לחפש כיסא, זו לא היתה המטרה שלי. עצם זה שלא התמודדתי על המקומות השני והשלישי מוכיח שהכנסת היא לא שיא המטרות שלנו אלא עוד דרך להשיג זכויות לערבים".

את המקום השני תאייש היבא יזבק – דוקטורנטית לסוציולוגיה שמתמחה בפמיניזם בקרב החברה הערבית בישראל. יזבק היא בתו של ד"ר מחמוד יזבק, מרצה בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה ולשעבר ראש החוג.

 

 

ד"ר עידו זלקוביץ', ראש התכנית ללימודי מזרח תיכון במכללה האקדמית עמק יזרעאל וחוקר באוניברסיטת חיפה שמתמחה בחברה הפלסטינית, מצביע על שאיפותיהן של דמויות חיפאיות להנהיג את המפלגות הערביות, כפי שקרה בסוף השבוע גם בחד"ש וגם בבל"ד.

"חיפה היא הבירה האינטלקטואלית והפוליטית של ערביי הארץ", מסביר זלקוביץ', "הסיבה לכך שהאליטה הפוליטית הערבית ממוקמת בחיפה, מעבר לכך שהעיר היא בעלת גוון רב תרבותי ואופי פלורליסטי, נובעת מכך שרוב האינטלקטואלים הערבים נשארים כאן לאחר סיום לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה בעיר. בחיפה יש מרכזי תרבות רבים שמושכים אליה את הציבור הערבי, ובהקשר הזה יש לציין את הצהרת חיפה שבה גובשו הקווים המנחים של המפלגות הערביות מול הממשלה, ובהם הקריאה לאוטונומיה ערבית בגליל. אין פלא שחיפאים רבים נאבקים על המקומות הראשונים ברשימות השונות שמייצגות את החברה הערבית, שכן ערביי חיפה הם בעלי אופי מודרני יותר ופתוחים לחברה היהודית מאשר הערבים בגליל ובמשולש, שם הדינמיקה הפוליטית היא סגורה יותר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סמי

    אין עם מי לדבר יותר !!!
    את הבומבה תקבלו בקלפי בדיוק כמו הזובור שקיבלתם בבחירות למועצת העיר !!!

  2. אייל

    מפלגת הנעדרים !
    כמעט ולא השתתפתם בישיבות מועצת העיר בחמשת השנים האחרונות
    והתוצאה לא איחרה לבוא …

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר