יולי אדלשטיין. במקום הראשון (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
יולי אדלשטיין. במקום הראשון (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

הפריימריז בליכוד: אדלשטיין ניצח בגדול גם בחיפה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיבל בחיפה 1,116 קולות, ואחריו ישראל כץ (948 קולות), ניר ברקת (916), גדעון סער (906) וגילה גמליאל (771) אשר גברה על מירי רגב שקיבלה 712 קולות והגיעה למקום העשירי. נציג מחוז חיפה אריאל קלנר ירד למקום ה-37 בגלל שריונים, אבל לעיר תהיה נציגות בזכות קרן ברק במקום ה-26 במשבצת המשוריינת לאשה חדשה

פורסם בתאריך: 7.2.19 09:44

ביום שלישי הצביעו חברי סניף הליכוד בחיפה בפריימריז של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שיתקיימו ב-9 באפריל. סניף חיפה הוא הסניף השני בגודלו בארץ והוא מונה יותר מ-5,000 מתפקדים, שרבים מהם הצביעו בקלפיות שהוצבו באיצטדיון העירוני. כעת מתבררות התוצאות ב-19 מ-20 הקלפיות בחיפה, ומהן עולה כי במקום הראשון בקרב המצביעים החיפאים זכה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שקיבל 1,116 קולות.

במקום השני ניצב שר התחבורה ישראל כץ (948 קולות), במקום השלישי ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת (916), במקום הרביעי גדעון סער (906), ואת החמישייה הראשונה סוגרת ח"כ גילה גמליאל (771). ח"כ שירן השכל (753), ח"כ אבי דיכטר (722), השר לביטחון פנים גלעד ארדן (716), שר האנרגיה יובל שטייניץ (715) ושרת התרבות והספורט מירי רגב (712) משלימים את העשירייה הפותחת.

הצבתם של אדלשטיין וכץ בשני המקומות הראשונים ושל סער במקום הרביעי תואמת לתוצאות של הרשימה הארצית, וההפתעות ביחס לרשימה זאת הן בהצבתם של ברקת במקום השלישי (לעומת המקום השמיני בתום ספירת הקולות ברשימה הארצית), השכל במקום השישי (לעומת המקום ה-22 ברשימה הארצית), ארדן בשמיני (לעומת השלישי ברשימה הארצית) ושטייניץ בתשיעי (לעומת ה-16 ברשימה הארצית). גם הצבתה של רגב במקום העשירי בחיפה לעומת המקום החמישי ברשימה הארצי, אחרי גמליאל שהגיעה בחיפה למקום החמישי לעומת המקום התשיעי ברשימה הארצית, היא מפתיעה לנוכח התערבותה כשרת התרבות בסוגיות שנדמה היה כי מדברות אל בוחרי הליכוד – התנגדותה להופעתו של הראפר תאמר נפאר בגן האם במסגרת פסטיבל נוה יוסף, הצעדים שהיא נקטה לסגירת תיאטרון אלמידאן ועוד.

את העשירייה השנייה בחיפה מאיישים ח"כ אמיר אוחנה (707 קולות), שר התיירות יריב לוין (704), ח"כ צחי הנגבי (698), ח"כ יואב קיש (676), ח"כ יואב גלנט שעזב את כולנו והצטרף לליכוד (642), ח"כ ציפי חוטובלי (607), שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (587), השר להגנת הסביבה והשר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין (581), שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ (466) וח"כ מיקי זוהר (443).

הפתעה נוספת היא צניחתם של חברי הכנסת מהאזור, שבדומה לתוצאות הארציות גם בחיפה הוצבו בתחתית הרשימה וסיכוייהם להמשיך את עבודתם בכנסת הם נמוכים. הראשון שבהם הוא שר התקשורת איוב קרא שקיבל בחיפה 355 קולות בלבד והגיע למקום ה-27, והשני הוא סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז שנכנס לכנסת ה-20 כנציג מחוז חיפה, אשר קיבל בחיפה 285 קולות בלבד שהציבו אותו במקום ה-29. השניים מצאו את עצמם מחוץ ל-40 המקומות הראשונים ברשימה הארצית.

 

 

האישור שנתנו חברי הליכוד להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשריין שלושה מקומות לנציגיו – המקומות ה-21, ה-28 וה-36 – הוביל לכך שהמקום המשוריין לנציג מחוז חיפה שבו זכה אריאל קלנר ירד מהמקום ה34 למקום ה-37, שנראה לפי הסקרים כמקום לא ריאלי. קלנר קיבל 501 קולות וגבר על ארבעת המתמודדים האחרים – חזי עיני (363 קולות),מימון טולדנו ואלון סיסו (166 קולות כל אחד) ושמעון שראל (96 קולות). קלנר הוא מהנדס תעשייה וניהול ובעל תואר שני במינהל עסקים, ומשמש יו"ר ארגון חזון לאומי שאותו הוא ייסד. במפלגה הוא מילא שורה של תפקידים, ובהם יו"ר נשיאות ועידת צעירי הליכוד, יו"ר פורום דרור וחבר מזכירות המפלגה.

"גם המקום ה-34 וגם המקום ה-37 הם מקומות ריאליים", אמר קלנר ל"כלבו – חיפה והצפון", "חודשיים לפני הבחירות אנחנו עוד לא יכולים לדעת מה יהיה, וייתכן שהליכוד יגיע גם ל-40 מנדטים. אנחנו רצים למרחקים ארוכים – זה לא ספרינט אלא ריצת מרתון – ואנחנו מקדמים את הערכים ואת האידאולוגיות שלנו ועושים הכל כדי להיכנס לכנסת ולהגדיל את הכוח של הליכוד במטרה לשרת נאמנה את הציבור. אני בהחלט חושב שמחוז חיפה, שהוא מטרופולין גדול שכולל את העיר השלישית בגודלה בישראל, חייב שיהיה לו ייצוג במפלגת השלטון. המפלגה לא יכולה להרשות לעצמה שלכל המטרופולין לא יהיה ייצוג, בעיקר לנוכח האתגרים והצרכים של תושביו”.

חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד בחיפה שמשון עידו לא רואה בהיעדר נציג של המחוז בכנסת בעיה שעלולה להשפיע באופן שלילי על תושבי העיר והסביבה: "אנחנו הסניף השני בגודלו בארץ, ולכן זה אבסורד שמועמד מהעמקים ומהגליל משוריין במקום ה-22 שזו כניסה בטוחה, בזמן שהנציג של מחוז חיפה לא ייכנס לכנסת. אבל זה לא אומר שחיפה תינזק מפני שאנחנו יכולים לדאוג לאינטרסים של התושבים. בגלל שהסניף שלנו הוא גדול, כל חברי הכנסת צריכים את תמיכתנו ומשחרים לפתחנו. בנושאים המוניציפליים אנחנו יכולים לדאוג לתושבים טוב יותר מכל חבר כנסת".

נחמה קטנה יכולים תושבי חיפה למצוא בכניסתה של קרן ברק לרשימת הליכוד במקום ה-26 במשבצת המשוריינת לאשה חדשה. ברק, בעלת משרד לייעוץ אסטרטגי ולובינג, היא חיפאית לשעבר שכיהנה כדירקטורית בנמל חיפה ושמשפחתה עדיין מתגוררת בעיר. ברק כבר לא מתגוררת בעיר אך עדיין מכנה את עצמה חיפאית. כעת, עם היוודען של התוצאות, היא מבטיחה לפעול למען תושבי חיפה והקריות בכנסת העתידית: "אני חיפאית שחיה את חיפה, וכך גם משפחתי. אני מכירה את חיפה על בוריה, על כל רבדיה ועל כל בעיותיה. זה יכול להיות שירות מצוין לתושבי העיר שמישהי כמוני תהיה בכנסת. כשמדברים על זיהום אוויר, על נמלים ועל בתי חולים אני יודעת בדיוק על מה מדברים. כמי שאוהבת אהבת נפש את העיר הזו ופוקדת אותה חדשות לבקרים, אהיה הכתובת של תושבי חיפה והקריות בכנסת”.

 

קרן ברק. "אהיה הכתובת של תושבי חיפה והקריות בכנסת" (צילום: יוסי צבקר)

 

30 הנבחרים הראשונים לרשימה הארצית של הליכוד בקלפיות בחיפה:
1. יולי אדלשטיין
2. ישראל כץ
3. ניר ברקת
4. גדעון סער
5. גילה גמליאל
6. שירן השכל
7. אבי דיכטר
8. גלעד ארדן
9. יובל שטייניץ
10. מירי רגב
11. אמיר אוחנה
12. יריב לוין
13. צחי הנגבי
14. יואב קיש
15. יואב גלנט
16. ציפי חוטובלי
17. אופיר אקוניס
18. זאב אלקין
19. חיים כץ
20. מיקי זוהר
21. דוד ביטן
22. יהודה גליק
23. קרן ברק
24. נורית קורן
25. ענת ברקו
26. ניר הירשמן
27. איוב קרא
28. דוד אמסלם
29. ירון מזוז
30. אלעד מלכה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. השתגעו בליכוד ???? להכניס לכנסת לוביסטית ????????? משתינים על הציבור מהמקפצה !!!!

    השתגעו בליכוד ???? להכניס לכנסת לוביסטית ????????? הם פשוט משתינים על הציבור מהמקפצה !!!!

    לוביסטית שמייצגת את כל הטייקונים והחברות העושקות במשק

  2. את מי בדיוק תייצג הלוביסטית בכנסת ??? את טייקונים והחברות הגדולות...... במקום את הציבור !?@?

    לא מצליח להבין איך בחרו אותה בליכוד ???

  3. פחחח לוביסטית של חברות טבק נפט וגז יודעת יופי מה זה זיהום

    "חיפאית" איזו בדיחהחהחה על חשבוננו ובריאותנו
    כולה מחליפה כסא ליד שולחנות הועדות בכנסת
    אבל למי היא תדאג אנחנו כבר יודעים
    לכו תקראו עליה בדה מרקר ועיתונות כלכלית
    לא הליכוד לא השתגע ולא התבלבל
    בחרתם ליכוד קיבלתם …

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר