תלמידים בכיתה. יהיה להם חופש מחר? (צילום: אמיל סלמן)
תלמידים בכיתה. יהיה להם חופש מחר? (צילום: אמיל סלמן)

ההסתדרות: "אסור לעירייה לשכור עובדי ניקיון חיצוניים לבתי הספר"

בהסתדרות במרחב חיפה טוענים כי ראש העיר עינת קליש רותם הורתה להנהלת עיריית חיפה לשכור חברת ניקיון שתנקה הלילה את כל בתי הספר בעיר במטרה למנוע את הצטרפותם של המורים לשביתה. יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי: "אם היא תעשה את זה זו תהיה עבירה על החוק. לא ניתן לזה לקרות"

פורסם בתאריך: 7.2.19 19:13

בהסתדרות במרחב חיפה טוענים שראש העיר עינת קליש רותם הורתה להנהלת עיריית חיפה לשכור חברת ניקיון שתנקה הלילה (בין חמישי לשישי) את כל בתי הספר בעיר במטרה למנוע את הצטרפותם של המורים לשביתה בעירייה. בהסתדרות טוענים עוד כי מדובר בצעד לא חוקי וכי הם לא ייתנו לזה לקרות.

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי: "אם קליש רותם תעשה את זה זו תהיה עבירה על החוק. כשיש סכסוך עבודה כדת וכדין אסור לשכור קבלנים חיצוניים לעשות את העבודה. לא ניתן לזה לקרות, ואם היא תעשה את זה נפנה לבית המשפט. קליש רותם רוצה לשבור את הכוח הארגוני של הוועד – זה לא יקרה".

היועץ המשפטי של ועד העובדים עו"ד מרדכי לוין: "סעיף 16 בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם אוסר הכנסה של קבלני כוח אדם במקום עובדים שמצויים בשביתה. ידוע לנו שאנשיה של ראש העיר פנו לקבלנים, אבל הדבר הזה הוא אסור באופן מוחלט. הודענו על כך ליועצת המשפטית של העירייה".

 

 

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, הסתדרות המורים מאיימת להשבית מחר (שישי) את הלימודים בכל מוסדות החינוך בחיפה בעקבות תנאי ההיגיינה הירודים בבתי הספר בעיר אשר מסכנים לטענתה את בריאות התלמידים. הבעיה התברואתית נוצרה בעקבות שביתת עובדי העירייה, ובהם עובדי הניקיון בבתי הספר. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה כי אם השביתה בעירייה תימשך, המורים יגיעו מחר לבתי הספר אך לא ייכנסו לכיתות ולא ילמדו את התלמידים. במכתב ששלחה לקליש רותם ולמנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל כתבה בן דוד: "בשל השביתה נוצר מצב בלתי נסבל במוסדות החינוך, כאשר הפסולת נערמת והמצב התברואתי וההיגייני הידרדר לכדי סכנה לבריאותם של התלמידים. לאור זאת, השהות במוסדות החינוך לא רק מסכנת את התלמידים אלא אף אינה מאפשרת לעובדי ההוראה לנהל את שגרת יום הלימודים בצורה בטוחה ואחראית. ככל שהשביתה תמשיך גם מחר, עובדי ההוראה יגיעו למוסדות הלימודים אך לא יאפשרו את כניסתם של התלמידים. במוסדות החינוך המיוחד שמקבלים שירותי ניקיון יתקיימו הלימודים כרגיל".

בתוך כך, הנהגת הורי חיפה מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות סביב שביתת עובדי העירייה וכי "מכיוון שהתקבלה הנחיית הייעוץ משפטי ולפיה לא ניתן לבצע כל עבודה המבוצעת על ידי עובד עירייה באמצעות קבלן חיצוני, לרבות עבודות ניקיון, אלא בצו בית משפט, הנהגת ההורים פועלת לארגן הורים מתנדבים לניקוי בתי הספר במטרה להמשיך ולקיים שגרת לימודים רצופה".

מהנהגת ההורים נמסר עוד כי "איננו צד בסכסוך ואיננו מביעים עמדה לכאן או לכאן, אך לא ייתכן כי יעשו שימוש בתלמידי העיר כמנוף לחץ במשא ומתן בין הצדדים. לפיכך, אנו קוראים להסתדרות המורים לאפשר למנהלי בתי הספר להפעיל את שיקול דעתם, ובמקום שבו ניתן לקיים שגרת לימודים – לעשות זאת. אנו דורשים מאגף החינוך בעיריית חיפה שלא תמנע כניסת הורים מתנדבים. חשוב מכל – אנו קוראים ליישוב מהיר של הסכסוך וחזרה לשגרת עבודה מינהלית ופדגוגית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פתחי

    קליש, המשיכי בדרך הקלקולים, כך תגיעי לסוף דרכך מהר יותר מהצפוי.
    אל תנהגי כמו עבריינית ותחפשי אחר דרכים ושיטות המנוגדות לחוק. לטעמי גם אין זכות שלא לשלם משכורות לשובתים אשר להם עומדת הזכות לשבות!
    אני אישית אוהב את ההתנהלות הזו, כי זה יקרב את הקץ לתפקודך, את לא ראויה לשמש ראש עיר, הנעליים של יהב גדולות עלייך במס' מידות!

  2. איזו מכהליש! עכשיו גם עוברת על החוק?!

    זו הולכת להיות הכהונה הקצרה בתולדות העיר. מבקר המדינה זה הבניין השכן לעירייה, והיא הולכת ליפול אפילו בלי שהם יעשו שעות נוספות.
    מדהים כמה אין לה מושג במנהל ציבורי, וכמה אין לה שום רצון ללמוד. בחרנו את טראמפ לראשות העירייה…

  3. ר

    קליש – הכל בסדר, אל תילחצי, זה הזמן להעיף את העבריינים שחושבים שעיריית חיפה זה העסק של האבא שלהם לסידור ג'ובים לקרובי משפחה שלהם על חשבון כשספי הארנונה שלנו
    לא להיכנע, תני להם בראש! להעיף את המחבל הראשי שמשתמש בילדים כדי לסגר גובים לקרובי המשפחה שלו
    לא קרה כלום, קצת זבל, עוד כמה חודשים לא יזכרו כלום ויהיה לך הרבה יותר כסף להשקיע בעיר במקום להעבים לקרובי המשפחה של העבריינים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר