עיריית חיפה. גם במקרה הזה יכופף בית הדין לעבודה את הוועד? (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה. גם במקרה הזה יכופף בית הדין לעבודה את הוועד? (צילום: רמי שלוש)

המחלוקת: מי יחליט על השינויים במבנה הארגוני

גורמים בעיריית חיפה המעורבים בדיונים עם ועד העובדים טוענים כי טיוטת הסכם נשלחה לוועד העובדים, אך בהסתדרות במרחב חיפה אומרים כי הנושא שעליו ייפול או יקום ההסכם הוא בידי מי תהיה נתונה ההחלטה על שינוי המבנה הארגוני בעירייה

פורסם בתאריך: 17.2.19 06:41

היום (ראשון) אמורים הנהלת עיריית חיפה וועד העובדים של העירייה להציג בפני בית הדין לעבודה את הסיכומים שהם הגיעו אליו במהלך המשא ומתן בין הצדדים. לדבריהם של גורמים המעורבים בדיונים מטעם העירייה, טיוטת הסכם אשר חתומה על ידי העירייה נשלחה לוועד, אך בהסתדרות במרחב חיפה טוענים כי יש נושא אחד מרכזי שעליו ייפול או יקום ההסכם – בידי מי נתונה ההחלטה על שינוי המבנה הארגוני בעירייה.

הגורם מטעם העירייה טוען כי ראש העיר עינת קליש רותם קיבלה את הדרישות של הוועד שבגינן הוא השבית את שירותי העירייה למשך שלושה ימים. באשר לסוגיית עובדי התברואה הסכימה העירייה לקלוט עובדי תברואה לקראת חג הפסח והם יועסקו עד לחגי תשרי – נוהל זהה לזה שהיה קיים בתקופתו של ראש העיר הקודם יונה יהב. יתרה מכך, תיבחן האפשרות להעסיקם באופן קבוע. בעניין העסקת הסייעות בגנים הסכימה העירייה לגייס סייעות ככל שנדרש, אך לא נקבע מספרן והוא ישתנה בהתאם לנסיבות. בשאלת המכרזים, שיו"ר הוועד דוד וקנין הצהיר שיש 59 מכרזים שדורשים אישור, תפרסם העירייה מכרזים ככל שנדרש אך יהיו להם תנאי סף והם ייצאו אל הפועל לפי דרגת נחיצותם. בצוות של ראש העיר מספרים כי בתקופת מערכת הבחירות הוקפאו תהליכים והצטברו מכרזים, ולכן לא ייתכן כי יפורסמו במקביל. באשר לקביעויות, אלה יאושרו לאחר שתיבחן נחיצותם.

 

 

אבל הנושא החשוב ביותר, שעליו חלוקים כאמור הצדדים הוא שינוי המבנה הארגוני בעירייה. הגורם המעורב בדיונים מטעם העירייה טוען כי הוסכם שהפררוגטיבה לשינוי המבנה הארגוני תהיה בידיה של ראש העיר, בעוד שבהסתדרות אומרים כי אין סיכוי שהם יסכימו לכך. בצוות של קליש רותם אומרים כי הדיונים על השינויים הארגוניים ייערכו בשיתוף עם הוועד אך ההחלטה הסופית תהיה נתונה לראש העיר. לדבריהם, הם נשענים על דבריו של נשיא בית הדין לעבודה אלכס קוגן שאמר בדיון במוצאי השבת שעברה: "חשוב לי להבהיר, חשוב לשתף את העובדים אבל בסוף מי שמקבל את ההחלטה זה הקודקוד".

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי מסר בתגובה: "קליש רותם צריכה לעבוד בשיתוף פעולה עם הוועד. אין דבר כזה שהיא תעשה מה שהיא רוצה על דעת עצמה. אם ככה, בשביל מה צריך הסתדרות וועד? אם ככה, אפשר לשים את המפתחות וללכת הביתה. אנחנו רוצים שראש העיר תצליח ושהעיר תתפתח, אבל אנחנו צריכים להיות שותפים מלאים לחזון שלה. כמו שהתושבים בחרו בה כך העובדים בחרו בוועד והם רוצים שנשמור על הזכויות שלהם. הכל צריך להיעשות בהסכמתו של הוועד ובשיתוף פעולה איתו למען העיר".

 


 

 


 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. כשלון מוחלט

    עזבו קליש נכנעה באופן מחפיר לועד הסחטני הזה
    היא לא תרצה עוד שביתה ולכן לא רק שלא יהיה שום קיצוץ בניפוח שעשה יהב
    אלא היא עוד תוסיף ותוסיף. כולם יסחטו עוד ארנונה לממן את השחיתות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר