יעל שנער. "אי אפשר לרקוד על שתי החתונות" (צילום: טל חפץ)
יעל שנער. "אי אפשר לרקוד על שתי החתונות" (צילום: טל חפץ)

פנייה לוועדת הבחירות המרכזית על מעורבותם של שובר ועציוני בקמפיינים של העבודה וכולנו

חברת מועצת העיר יעל שנער שלחה מכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, שנושאו הוא מעורבות ועבודה במערכת הבחירות לכנסת על ידי נבחרי ציבור מקבלי שכר בעירייה ועובדי עירייה במשרת אמון

פורסם בתאריך: 19.2.19 18:57

חברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים שלחה היום (שלישי) מכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, שנושאו הוא מעורבות ועבודה במערכת הבחירות לכנסת על ידי נבחרי ציבור מקבלי שכר בעירייה ועובדי עירייה במשרת אמון. במכתבה ציינה שנער שניים – יועץ ראש העיר ניר שובר, שלטענתה משמש במקביל לעבודתו בלשכת ראש העיר גם כמנהל מערך הניו מדיה והדיגיטל של מפלגת העבודה; וסגן ראש העיר דוד עציוני שנבחר לנהל את מטה מפלגת כולנו בחיפה.

"אני רואה לנכון לפנות אליך כחברת מועצת עיריית חיפה מטעם סיעת הירוקים המודאגת מהנעשה בעירייה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת", כתבה שנער, "מפנייה שהגיעה אלי מעובד בעירייה ומפרסומים שונים בתקשורת עולה כי עובד עירייה ונבחר ציבור, אשר מקבלים שכר מהעירייה, עובדים במקביל עבור מפלגות ומועמדים בבחירות לכנסת".

בהמשך מכתבה פירטה שנער את הנקודות הבעייתיות לטענתה בנוגע לשובר: "שובר משתכר מעיריית חיפה 35 אחוז משכר מנכ"ל, שהם 13,000 שקל נוסף על תנאים נלווים, ומינויו אושר ב-8 בינואר. שובר הוא חבר מפלגת עבודה מוכר וותיק בחיפה, אשר תמך באבי גבאי פומבית בטרם עמד גבאי בראש מפלגת העבודה ואף כיהן כראש המטה של גבאי. שובר הוצב במקום החמישי ברשימתה של ראש העיר עינת קליש רותם למועצת העיר כחלק מהסכם ריצ'רץ' עם העבודה. מפלגת העבודה תמכה בקליש רותם בסכום העולה על מיליון וחצי שקל, ועולה החשש כי מינויו של שובר לתפקיד יועץ ראש העיר והירתמותו במקביל למען מפלגת העבודה בבחירות לכנסת הם תגמול עבור התמיכה הכספית בה. ראוי לציין את הפגיעה בחופש הביטוי על ידי עוזר ראש העיר – שובר ייסד לפני שנים מגה עמוד פייסבוק בשם 'חיפאים מצייצים' המונה יותר מ-51,000 איש, והוא פופולרי מאוד בחיפה. מדובר בדאטה בייס איכותי ונחשק ביותר ובבעלות על כלי תקשורת לכל דבר ועניין, ולא מן הנמנע כי זאת הסיבה לכך ששובר מונה למנהל ניו מדיה במפלגת העבודה. בהגדרות העמוד נכתב 'זאת קבוצת הפייסבוק הגדולה והמשפיעה בעיר!! זה המקום!! פה תתעדכנו בלי פילטרים!!', אך גורמי אופוזיציה לראש העיר, כמו כותבת שורות אלו, נחסמו חסימה מניעתית מבלי שהתבטאו בקבוצה. כמו כן נחסמו מי שביקרו את גבאי ואת שובר".

בהמשך עברה שנער לפרט את הבעייתיות שבה לטענתה מצוי עציוני: "חוק הבחירות דרכי תעמולה סעיף 2א אוסר על עובדי מדינה ועל עובדי רשויות לעשות שימוש בנכסי מדינה למטרות קמפיין. עולה חשש כי עציוני משתמש בתנאים הנלווים לתפקידו – עוזר אישי, כיסוי עלויות רכב ונייד, שירותי משרד – למען מפלגת כולנו. מרגע ההכרזה על הבחירות, שרי הממשלה אינם יכולים לקדם מהלכים או פרויקטים חדשים, ולמעשה הם משותקים ועוסקים בבחירות, כך שתועלת לחיפה לא תצמח מכך שזמנו של עציוני יוקדש לקידום מפלגת כולנו, אך תועלת לעציוני בוודאי שתצמח".

את מכתבה סיימה שנער בבקשה לקבל את דעתו של השופט מלצר, ובמידת הצורך אף את התערבותו מכיוון ש"מסתמן כי הוקמו מטות לקידום מפלגות כולנו והעבודה בתוך העירייה".

 

 

שנער, עד כדי כך?

"ירוקים זה לא רק איכות סביבה, זה גם איכות שלטון. מי שעל תלוש המשכורת שלו כתוב עיריית חיפה צריך להקדיש את זמנו ואת מרצו לחיפה, ויש פה מספיק בעיות שמצריכות טיפול. אי אפשר לרקוד על שתי החתונות, והחוק הוא ברור מאוד בנוגע לכך".

עציוני, רוקד על שתי החתונות?

"תפקיד ראש המטה הוא תפקיד סמלי ללא שכר. אני מבין שהירוקים רוצים לחבל גם בקשרים בין העיר לממשלה כמו שהם מחבלים בכל דבר אחר. הייתי מציע לשנער לבדוק למה הם לא פעלו מעולם נגד זיהום האוויר של חברת החשמל ולהפסיק לפגוע בתושבי העיר".

 

תגובתו של שובר תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מרטין האריה

    ירוקי חיפה, כמו ירוקי כל ישראל בכל הרשויות המקומיות – מחרתיים בהצהרה על תמיכה במפלגת צדק חברתי לכנסת, יש מצב?

  2. לסגור את הדף הזה

    יש לחייב את סגירת הקבוצה הזאת בפייסבוק לא יתכן שעובד עירייה יפעיל קבוצה כזאת בנפרד מאתר העירייה. ועוד יש לבדוק האם בכך למעשה העבודה משלמת לו שכן על דבר כזה פייסבוק סגרה אתרים דומים שקבלו תשלום ישיר או עקיף עבור פוסטים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר