יואב רמתי. "זה הנושא הראשון שאעלה בפגישה עם הרב רפי פרץ"
יואב רמתי. "זה הנושא הראשון שאעלה בפגישה עם הרב רפי פרץ"

פעילים בבית היהודי בבחירות עדיין לא קיבלו את כספם

כמעט ארבעה חודשים לאחר הבחירות למועצת העיר, פעילים וספקים של סיעת הבית היהודי עדיין לא קיבלו את שכרם. גזבר המפלגה מפנה צבע מאשימה למדינה, ויו"ר הסיעה בחיפה יואב רמתי מצהיר: "לא נתחיל את מערכת הבחירות הארציות עד שהכסף ישולם לכולם"

פורסם בתאריך: 20.2.19 08:07

פעילים וספקים בחיפה עדיין לא קיבלו תשלום על עבודתם עם הבית היהודי בבחירות למועצת העיר שנערכו ב-30 באוקטובר – לפני כמעט ארבעה חודשים. מעדויות שהגיעו לידי "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי חלק גדול מהפעילים ומהספקים שעבדו עבור הבית היהודי בבחירות לא קיבלו עדיין את כספם או שהצ'קים שנמסרו להם חזרו.

אם לשני ילדים שגויסו לעבוד עבור המפלגה בזירה המקומית בחיפה מספרת שהצ'קים שקיבלו ילדיה חזרו לאחר שהם נאלצו לחכות זמן רב עד שקיבלו אותם: "זאת חוצפה שמשכנעים ילדים לעבוד ואומרים להם שהם ירוויחו כסף, ועד עכשיו הם לא קיבלו דבר. אנחנו כל הזמן פונים ושואלים מה עם הכסף שמגיע להם, אבל דבר לא קורה. זו ממש עוגמת נפש לילדים שעבדו ולא קיבלו תמורה על כך. אני מאוכזבת מאוד בשביל הילדים”.

אבל לא רק פעילים של הבית היהודי לא קיבלו את כספם – גם ספקים של הסיעה מחכים כבר חודשים להסדרת התשלום מולם. ספק שהשכיר את מקום לעריכת מפגש פעילים, שבו נכחו בכירים במפלגה הארצית, מספר כי הוא עדיין ממתין לכספו.

מבדיקת "כלבו – חיפה והצפון" עולה עוד כי בעיית התשלומים אינם נחלתם הבלעדית של הפעילים והספקים שעבדו עם הסיעה בחיפה וכי תלונות על עיכובים בתשלומים הגיעו אל גזבר המפלגה בן ציון ארביב מכל רחבי הארץ דרך קבוצות הווטסאפ של המפלגה. בשבוע שעבר שלח ארביב לפעילים בכל הארץ הודעה שבה הוא התנצל על העיכוב וניסה להסביר את הסיבות לכך.

"אנחנו מתנצלים", כתב ארביב, "אכן לא הספקנו, בשל אירועים שרובכם מודעים להם, לעקוב אחר ההודעות בקבוצה. מי ששאל באופן אישי קיבל תשובה, ומקרים קריטיים בלבד שהופנו אלינו טופלו. לגופו של עניין – מדינת ישראל התחייבה להעביר לנו את הכסף של הפעימה השנייה ב-31 בינואר. ב-30 בינואר בשעה 18:23 הודיעו לנו מיחידת המימון של המפקח הארצי על הבחירות שהם מקפיאים את כל 1.5 מיליון השקלים המגיעים לנו בשל ערעורים שהוגשו בערים מסוימות. כמו כן, המדינה טרם העבירה לנו, בשל בעיות ובלגן במשרד המפקח על הבחירות, יותר מ-700,000 שקל ששילמנו לכל עובדי הקלפיות. דהיינו, סך של כ-2.2 מיליון שקל שהיינו צריכים לקבל מהמדינה לא התקבל. לא אפרט, אבל תהיו בטוחים שאנחנו הופכים עולמות, גם מול שר הפנים, כדי לפתור את הנושא ולזרז את קבלת הכספים. ניסינו גם לקבל היתר מיוחד ממבקר המדינה לקחת הלוואה זמנית עד לקבלת הכספים, אך נענינו בשלילה בטענה שזה בניגוד לחוק. למרות האמור לעיל אנו מקווים שהעניין ייפתר בקרוב".

 

 

יו"ר סיעת הבית היהודי בחיפה חבר המועצה יואב רמתי ער גם הוא לעיכוב התשלומים ולהשלכות של הדבר על פעילותה של המפלגה לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו בעוד כחודש וחצי. רמתי צפוי להיפגש ביום שני עם היו"ר החדש של הבית היהודי הרב רפי פרץ ולבקש ממנו לפתור את העניין בהקדם.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" מבהיר רמתי כי הוא יציב תנאי להנעת קמפיין הבחירות של המפלגה בזירה המקומית בתשלום החובות לכל הפעילים והספקים: "לספקים בכלל לא שילמו, ולגבי משכורות היו כאלה שהפקידו את הצ'קים, ואלה חזרו והם התבקשו להפקיד אותם שוב. הצהרתי חד וחלק שלא נתחיל את מערכת הבחירות הארציות עד שהכסף ישולם לכולם. ביום שני אפגש עם הרב פרץ שיגיע לחיפה, וזה הנושא הראשון שאעלה בפגישה איתו".

יונת כהן, האחראית על שיבוץ הקלפיות בבחירות מטעם הבית היהודי: "כל פעיל שעבד בקלפי ומחוצה לו ומילא את פרטיו כנדרש קיבל תשלום על יום הבחירות. היה אירוע נקודתי של צ'קים בודדים שהתקבלה לגביהם הוראת ביטול, ועוד באותו היום פעלה המפלגה לתיקון התקלה או להנפקת צ'קים חדשים. ככל שיש פעילים שלא קיבלו את שכרם הם מוזמנים להעביר את שמם לבדיקה, אך אני סבורה שאין כאלו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר