עינת קליש רותם. לא שומעים אותה (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם. לא שומעים אותה (צילום: שלומי כהן)

שאילתה: מדוע ראש העיר מסרבת למסור תגובות רשמיות?

חברי מועצת העיר ירון חנן ויעל שנער מסיעת הירוקים הגישו שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם על יחסה לתקשורת: "מדוע ראש העיר, דובר העירייה ורוב סגניה מסרבים באופן גורף למסור תגובות רשמיות ולהתראיין בשם העירייה לכל כלי התקשורת, ובכך מונעים מהציבור מידע חיוני על עמדות העירייה ועל מדיניותה?"

פורסם בתאריך: 24.2.19 14:28

מאז שראש העיר עינת קליש רותם נכנסה לתפקידה, יחסיה עם התקשורת נמצאים על מסלול התנגשות. לאורך קמפיין הבחירות הקפידה קליש רותם לא לדבר עם התקשורת, בעיקר המקומית, והעדיפה תחנות רדיו זניחות. הטענה המרכזית שלה היתה שהתקשורת המקומית מכורה ותומכת ביריבה יונה יהב. גם כראש עיר נמנעת קליש רותם מתגובות לתקשורת, ובקשות התגובה של כלי התקשורת שמגיעות לאגף הדוברות נתקעות.

על חברי מועצת העיר ירון חנן ויעל שנער מסיעת הירוקים העניין הזה אינו מקובל, והשניים הגישו שאילתה בנושא לראש העיר. "זכותו של האזרח לקבל מידע מרשויות השלטון על פעולתן. זכותו של אדם לקבל מידע באמצעי התקשורת. מהי חשיבות התקשורת בדמוקרטיה? חשיבותה של התקשורת כגורם המשרת את הציבור ומעביר לו מידע בנושאים ציבוריים ופרטיים הנוגעים לכלל, מעוגנת בפסיקה הישראלית והעולמית, ומדד חופש העיתונות של ארגון עיתונאים ללא גבולות הוא אחד מהמדדים המובילים בעולם לבחינת חוסנה של הדמוקרטיה במדינות העולם. על אף שהשלטון לא מעודד בדרך כלל פיקוח וביקורת חיצונית עליו, העיתונות עשויה לספק מידע על המתרחש בעיר, במדינה ובעולם, ובכך היא ממלאת פונקציה של פיקוח חיוני על השלטון".

 

 

בהמשך מבקשים חנן ושנער מראש העיר לקבל תשובות לשתי שאלות: "מדוע ראש העיר, דובר העירייה ורוב סגניה מסרבים באופן גורף למסור תגובות רשמיות ולהתראיין בשם העירייה לכל כלי התקשורת, במיוחד כאשר עיתונאים ועורכים פונים לקבלת תגובות ספציפיות בנושאים רבים שמעניינים את הציבור, ובכך מונעים מהציבור מידע חיוני על עמדות העירייה ועל מדיניותה בנושאים שונים שחשוב לתושבי העיר לדעת אותם?", ו"מדוע ראש העיר בוחרת להעביר מעט מאוד מידע לציבור, ועושה זאת אך ורק דרך הרשתות החברתיות, וגם את המהלך הזה היא בוחרת לעשות בדפי פייסבוק או טוויטר לא רשמיים של עיריית חיפה?".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חופש עיתונות

    לא אומר שחובה על ראש העיר להגיב לכל שאלה… עוד דמגוגיה ריקה מבית הירוקים

  2. היא פשוט מפחדת. עי”ע הראיון ההזוי שלה אצל קלמן וליבסקינד.

    היא לא מנהלת בפועל את העיר. בובה על חוט

  3. קליש כלבבי

    התקשורת בחיפה הוכיחה במשך שנים שיש לה אג'נדה משלה ולא מעניינות אותה העובדות. הכל מתומצת בשידור העלוב שבו נישליס הדוגמן יורד על צילומי הבחירות של קליש.
    קליש והעיריה משדרים לתושבים ישירות במדיות החברתיות ולא דרך התקשורת העוינת והלא איכותית.

  4. מה הקשר לנישליס? היא פישלה ביג טיים בראיון אצל קלמן וליבסקינד. גימגומים. רעידות. סירוב לענות. עזוב אותנו באמת!!!

    תענה לגופו של עניין!! הבחירות הסתיימו. נשארנו עם התקלה הזו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא חכמה
    ולכן לא נסחפת לתקשורת עוינת.
    שאריות היונה…

  6. מתי טיקטינסקי

    מר ירון חנן חושב שמנהיג צריך להיות שבוי במילותיו ולקשקש עצמו לדעת והדוגמה היא אבי גבאי . מצהיר הצהרות לכאן ולכאן . ראש עיר לבצע ולא לקשקש.זכותו של ציבור לראות מעשים בשטח לא מילים בשטח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר