מועצת העיר חיפה
מועצת העיר חיפה

חיפה במקום הרביעי בייצוג נשים במועצת העיר

לפי סקר שערכה חברת דן אנד ברדסטריט, חיפה היא הרביעית מקרב הערים הגדולות עם שיעור של 29 אחוז ייצוג לנשים במועצת העיר. באר שבע צועדת בראש עם 37 אחוז, אחריה ראשון לציון עם 34 אחוז ובמקום השלישי נמצאת תל אביב-יפו עם שיעור של 32 אחוז נשים במועצה

פורסם בתאריך: 3.3.19 12:10

שיעור הנשים במועצת העיר חיפה אחרי הבחירות המוניציפליות האחרונות עומד על 29 אחוז – עלייה של שלושה אחוזים ביחס לקדנציה הקודמת שבה עמד שיעור הנשים במועצה על 26 אחוז. כך עולה מנתונים של חברת דן אנד ברדסטריט. נתון זה מציב את חיפה במקום הרביעי מקרב הערים הגדולות, כאשר את הרשימה מוליכה מועצת העיר באר שבע עם 37 אחוז נשים. במקום השני ניצבת מועצת העיר ראשון לציון עם 34 אחוז ובמקום השלישי מועצת העיר תל אביב-יפו עם 32 אחוז.

במקום החמישי ברשימת הערים הגדולות נמצאת מועצת העיר חולון עם 26 אחוז נשים, ואחריה מועצות העיר של אשדוד ופתח תקוה עם 21 אחוז כל אחת. מועצות העיר של ירושלים ונתניה סוגרות את הרשימה עם 19 אחוז נשים בלבד.

מועצת העיר השוויונית היחידה בארץ קיימת בעיר בינונית בגודלה – הוד השרון – שבה 50 אחוז מחבריה הם נשים. גם במועצת העיר בת ים שיעור הנשים הוא נאה – 40 אחוז.

מועצות הסובלות מחוסר שוויון מגדרי בולט בקרב הערים הבינוניות הן נצרת עם 16 אחוז, קרית גת (12 אחוז), רמלה עם (11 אחוז), בית שמש וחדרה (10 אחוזים) ואילת (שישה אחוזים בלבד). באום אל-פאחם, בבית"ר עילית, בבני ברק, במודיעין עילית וברהט אין כלל נשים במועצת העיר.

 

 

בקרב הערים הקטנות צועדת בראש רשימת השוויון מעלה אדומים עם 42 אחוז נשים במועצה. אחריה קרית אונו עם 40 אחוז ואריאל עם 38 אחוז. באור עקיבא, בבית שאן, בטירת כרמל, בכפר יונה ובקרית שמונה יש רק 15 אחוז נשים במועצה. בקרית מלאכי יש שמונה אחוזים, בטמרה, בנתיבות, בעראבה ובצפת שבעה אחוזים, ובאלעד, באקה אל-גרביה, טייבה, טירה, סכנין ושפרעם אין נשים כלל.

אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת דן אנד ברדסטריט: "שיעור הנשים הממוצע במועצות העירוניות עומד על 20 אחוז בלבד. אמנם מדובר בעלייה בהשוואה לשנה שעברה, ואכן אנו רואים שיפור במגמה לאחר שהוכפל מספר ראשי העיר הנשים בארץ, אך עדיין אין ייצוג שוויוני לנשים ולגברים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר